ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت بهداشت ایران: شیوع کرونا در هشت استان ایران در «وضعیت هشدار» قرار دارد

سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز شنبه دهم خرداد اعلام کرد شیوع کرونا در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، خوزستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و هرمزگان در «وضعیت هشدار» قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز شنبه دهم خرداد اعلام کرد شیوع کرونا در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، خوزستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و هرمزگان در «وضعیت هشدار» قرار گرفته است.

کادر درمانی ایران در مقابله با کرونا

کیانوش جهانپور همچنین با اشاره به روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا در ایران گفت که با شناسایی دو هزار و ۲۸۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در کشور، تعداد بیماران کرونایی به ۱۴۸ هزار و ۹۵۰ نفر رسیده است.

او همچنین با تأیید خبر جان ‌باختن ۵۷ شهروند دیگر بر اثر ابتلا به کرونا، اعلام کرد که مجموع جان‌باختگان این بیماری به هفت هزار و ۷۳۴ نفر رسیده است.

بنا به گفته او، تاکنون ۹۱۵ هزار و ۹۹۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اما در اعلام رسمی امروز خود با اشاره به اقدامات انجام شده در استان خوزستان گفت که وضعیت شیوع کرونا در این استان همچنان قرمز است.

آمار رسمی وزارت بهداشت درباره تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا اما همواره با تردیدهای بسیار جدی از سوی کارشناسان و رسانه‌های داخلی و خارجاز ایران روبه‌رو شده است. با وجود این، همین آمارها در روزهای اخیر نشان می‌دهد روند ابتلا به ویروس کرونا در روزهای گذشته بار دیگر افزایش یافته است.

از میان مقامات رسمی که تاکنون تردیدهای خود نسبت به آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت را اعلام کرده‌اند، اعضای شورای شهر تهران هستند که با استناد به آمار کفن و دفن در گورستان‌های اصلی پایتخت در ماه‌های اسفند و فروردین و مقایسه آن با آمار دوره مشابه سال قبل بر این باورند که تعداد فوتی‌های مشکوک به ابتلا به کرونا در این دو ماه در تهران بین چهار تا پنج هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

بنا بر اعلام اعضای این شورا، حدود ۷۰ تا بیش از ۱۰۰ نفر از دفن‌شدگان روزانه در تهران، مبتلایان احتمالی به بیماری کرونا هستند.

اوج گیری دوباره ابتلا به کرونا در ایران در حالی است که دولت حسن روحانی اواسط اردیبهشت ‌ماه با «کم خطر» توصیف کردن بازگشایی برخی از اماکن عمومی، مجوز بازگشایی مساجد ۱۳۲ شهر در ۱۵ استان ایران را صادر کرد.

روحانی همچنین در جلسه روز شنبه ۱۰ خرداد خود با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد:

«تصمیم گرفتیم مساجد در سراسر کشور برای نمازهای روزانه با رعایت دستور‌العمل‌های پزشکی باز شوند. محدودیت فعالیت پاساژها که تا ساعت شش بود هم برداشتیم.»

دولت روحانی در ماه‌های پس از شیوع کرونا نه تنها برنامه منسجمی برای قرنطینه شهرها و فاصله‌گذاری اجتماعی در دستور کار قرار نداد، بلکه به‌ دلیل عدم حمایت از کارگران و اقشار آسیب‌پذیر شهری، بسیاری از شهروندان را وادار به بازگشت به محل کار خود کرد.

در همین راستا و در آخرین خبرها، مسعود بابایی، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز ۲۹ اردیبهشت‌ شرط پرداخت مقرری بیمه بیکاری را برای شهروندانی که کسب و کارشان از کرونا آسیب دیده است، «مشمول بودن قانون کار، قانون تأمین اجتماعی و قانون بیمه بیکاری» دانست و گفت:

«کل مشمولین قانون کار که تابع قانون تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند و صاحبان حرف و مشاغل آزاد، اتباع خارجی، خویش فرمایان، بازنشستگان و از کارافتادگان کلی مشمول بیمه بیکاری نیستند.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.