ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ تهدید کرد ارتش را به خیابان‌ها می‌آورد

رئیس جمهوری آمریکا اطمینان داد که نظم و قانون را مجدداً برقرار می‌کند و خواهان همکاری فرمانداران ایالت‌ها شد. نتایج دومین کالبد شکافی جورج فلوید قتل او را اثبات کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی در کاخ سفید اعلام کرد که برای مقابله با معترضان به قتل جورج فلوید و برقراری «نظم و قانون» در بسیاری از شهرهای آمریکا که شاهد تظاهرات خشونت‌آمیزند همه نیروهای موجود پلیس و ارتش را بسیج می‌کند.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا

چند ساعت قبل از سخنرانی پرزیدنت ترامپ در «باغ رز» کاخ سفید، با ادامه شورش‌ها در آمریکا، کوئنسی میسون فلوید، یکی از پسران جورج فلوید، سیاه‌پوستی که به‌دست پلیس کشته شد، از مردم خواست تا اعتراضات خود را به‌شکل مسالمت‌آمیز برگزار کنند. سپس واشنگتن پست گزارش داد که پرزیدنت با فرمانداران ایالت‌های درگیر یک کنفرانس تلفنی برگزار کرده است. ترامپ در این جلسه از فرمانداران خواست که مجدداً بر خیابان‌های شهرهای درگیر مسلط شوند. رئیس جمهوری سپس در ادامه این تحولات در سخنانی در باغ رز کاخ سفید اعلام کرد که چنانچه فرمانداران ایالت‌ها قاطعانه عمل نکنند، وارد عمل می‌شود و از اختیارات قانونی خود برای برقراری نظم استفاده می‌کند. پرزیدنت ترامپ گفت آمریکایی‌‌ها از نحوه کشته شدن جورج فلوید متأثر شده‌اند و عدالت برقرار خواهد شد اما عده‌ای خشونت‌طلب در پی سوءاستفاده از این واقعه هستند و او به عنوان رئیس جمهوری اجازه این کار را نمی‌دهد. ترامپ از «تروریسم داخلی» صحبت کرد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

ماجرای عبادت در کلیسای سنت جان

معترضان در حین سخنرانی رئیس جمهوری در خیابان‌های مجاور کاخ سفید حضور داشتند. پلیس تلاش می‌کرد با استفاده از گاز اشک‌آور آن‌ها را متفرق کند.

ترامپ سپس پیاده و تحت‌الحفظ به کلیسای سنت جان مقابل کاخ سفید رفت و مدتی عبادت کرد و بعد هم مقابل خبرنگاران با انجیلی در دست ظاهر شد. کلیسای تاریخی سنت جان که به دلیل عبادت‌های رئیسان جمهوری آمریکا در طی بحران‌ها و جنگ‌ها شهرت دارد در جریان اعتراضات آسیب دیده است.

گرتچن ویتمر، فرماندار ایالت میشیگان و جی بی پریتزکر فرماندار ایالت ایلینوی که هر دو به حزب دموکرات آمریکا تعلق دارند اعلام کردند که اقدام رئیس جمهوری برای اعزام ارتش برای سرکوب معترضان فراتر از اختیارات قانونی اوست.  کشیش کلیسای سنت جان هم با انتشار پیامی در توییتر نوشت ترامپ هنگام بازدید از کلیسا عبادت نکرد و نتوانست رنج و محنت سیاهان را که چهار قرن است از نژادپرستی و تبعیض رنج می‌برند درک کند.

نتایج دومین کالبدشکافی: فلوید به قتل رسید

در همان حال نتایج کالبد شکافی دوم جورج فلوید که به خواست خانواده انجام شد نشان می‌دهد که او در اثر فشار مداوم بر گردن و پشت‌اش خفه شده است. بر این اساس او به قتل رسیده است.

پزشکی قانونی بعد از نخستین کالبد شکافی اعلام کرده بود که قتلی اتفاق نیفتاده بلکه بنا بر ادعای دادستان این احتمال وجود دارد که فلوید در اثر بیماری‌های زمینه‌ای جان خود را از دست داده باشد.

جرج فلوید سیاه‌پوست آمریکایی ۵ خرداد / ۲۵ مه در مینیاپولیس بازداشت شد. چهار مأمور پلیس در بازداشت او مشارکت داشتند. یکی از مأموران زانوی خود را چندین دقیقه روی گردن او گذاشت و آنقدر فشار داد که حال فلوید زیر پاهای او بد شد و در هنگام انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. شهروندان این خشونت را در گوشی‌های همراه خود ضبط کردند و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. شاهدان عینی در محل از پلیس خواسته بودند که به فلوید اجازه بدهد نفس بکشد.

از زمان قتل فلوید به‌دست پلیس، تظاهرات‌ اعتراضی در شهرهای آمریکا ادامه دارد.

گارد ملی نیروهای پلیس محلی را در ۱۵ ایالت تقویت کرده است و در بیش از ۴۰ شهر نیز قانون منع تردد وضع شده است که معترضان عمدتاً آن را نادیده می‌گیرند.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • منظر

    خواهر/برادر "ایران" فقط امت وحشی و دریدهء حزب الله است که غیر از مرگ و میر و خشونت و وحشی گری هیچ چیز دیگری از دهانش بیرون نمی آید. اتفاقا تمامی این تظاهرات کنندگان میلیونی در آمریکا بسیار خواهان بهبود و پیشرفت آمریکا هستند و میگویند "زنده باد آمریکا." اما نژاد پرستانی مانند "دیوید دوک" و مبارزه علیه آنان از اهداف مردم آمریکا است. تبلیغات حزب اللهی شما ما را به یاد احمدی نژاد می اندازد, که وی در توئیتر نسبت به قتل جرج فلوید و خشونت پلیس آمریکا اعتراض کرده ولی بد نیست یادآوری کنیم که وی پیش‌تر با دیوید کوک، رهبر سابق گروه فاشیستیِ کوکلاکس کلان عکس یادگاری انداخته است. ضمنا از خاطر هیچ‌کس نمی‌رود که وی همان فردی‌ست که معترضان را در سال ۸۸ خس و خاشاک نامید. از آب گل آلود ماهی نگیرید و اگر عرضه ای دارید, دو خط هم در مورد فاشیستهای وطنی در جمهوری اسهالی بنویسید. اما همه میدانیم که سایبر بسیج عرضهء صداقت و راست بودن ندارد و فقط فعله استبداد و عملهء ظلم است.

  • ایران

    این اعتراضات و راهپیمایی ها در آمریکا برای یک سیاه پوست و یا تنها برای نژاد پرستی نیست، این قیام یک ملت علیه سالها فساد و دیکتاتوری و بی قانونی است که جنایتکاران عالم علیه مردم خود و دیگر کشور هاتحمیل کرده اند،سفید و سیاه فرق ندارد،همه برای نابودی امپریالیسم و آمریکای فاسد،مرگ بر آمریکا