ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا از آتش‌بس فوری در لیبی پشتیبانی می‌کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران خارجه فرانسه، ایتالیا و آلمان از همه طرف‌های لیبی خواستند درگیری‌های نظامی در آن کشور را هر چه سریع‌تر متوقف کنند و مذاکرات سازنده صلح را آغاز کنند.

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران خارجه سه کشور فرانسه، ایتالیا و آلمان در بیانیه‌ای مشترک از همه طرف‌های لیبی خواستند درگیری‌های نظامی در آن کشور را هر چه سریع‌تر متوقف کنند و مذاکرات سازنده صلح را آغاز کنند.

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این بیانیه مشترک از طرف‌های درگیری در لیبی خواسته شده است که با توقف سریع آتش‌بس و خروج نیروهای خارجی و مزدور و تجهیزات نظامی از خیابان‌ها موافقت کنند.

در ماه جاری میلادی پهپادهای ارتش ترکیه نیروهای حفتر را وادار به عقب‌نشینی از شرق طرابلس کردند. سپس ارتش آمریکا روسیه را متهم کرد که برای پشتیبانی از نیروهای روسی مستقر در لیبی که به نیروهای ژنرال حفتر کمک می‌کنند به این کشور هواپیماهای جنگنده اعزام کرده است.

دولت مصر پس از این تحولات، در پی دیدار عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری این کشور و خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» طرحی را برای توقف درگیری در لیبی ارائه داد، اما دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس آن را رد کرد و خواستار بازگشت به اجرای توافق «الصخیرات» برای حل‌وفصل بحران این کشور شد. اتحادیه اروپا، روسیه و رهبران برخی از کشورهای اروپایی از طرح پیشنهادی مصر درباره لیبی استقبال کرده‌اند.

توافق الصخیرات در سال ۲۰۱۵ در شهر الصخیرات در مغرب (مراکش) تحت نظارت سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ داخلی لیبی حاصل شد و بر اساس آن دولت وفاق ملی به‌ ریاست فائز السراج تشکیل شد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان صبح روز گذشته (سه‌شنبه) در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد مصر برای اجرای توافق الصخیرات را به بحث گذاشت. یک روز قبل از آن هم مرکل با سیسی گفت‌وگو کرده بود. از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز اعلام کرده است با دونالد ترامپ به توافق‌هایی دست یافته که ممکن است «دوران جدیدی» را در لیبی رقم بزند. اردوغان گفت با پوتین نیز درباره لیبی گفت‌وگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    خدا لعنت تان کند که آنچه درلیبی به جنگ و کشتارو فقروتعرض انجامیده است چیزی به جزء سرنگون حکومت مردمی قذافی نبوده است که کارتل های نفتی امریکائی واروپائی حکومتش را درهم کوبیدند وعلاوه بران کلیه اندوخته بانکی وسرمایه گذاری های دراروپا قذافی را تصاحب کردند...مردم لیبی دردوران قذافی چه داشتند وحالا چه دارند ؟ دیگرکاربجائی رسیده که اردوغان هم چشم برتصاحب قسمت های لیبی دارد!!! حالا اتحادیه اروپا که فاجعه برلیبی را رقم زده است ازآتش بس فوری حمایت می کند...جناب اتحادیه اروپا برای ترقیب طرف های درگیری به آتش بس چند جعبه شرینی وپشمک را ضمیمه کنید ...مردم لیبی به دمکراتی نیازدارند ...قذافی دیکتاتوراست ...خجالت وشرم کنید انچه برلیبی روا کرده اید؟