ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس رومانی جسد غلامرضا منصوری را پیدا کرد

گفته می‌شود که غلامرضا منصوری، متهم متواری ردیف نهمِ پرونده فساد اقتصادی در قوه قضائیه ایران که در رومانی به‌سر می‌برد از ساختمان یک هتل در بخارست سقوط کرده است.

رسانه‌های رومانیایی از مرگ غلامرضا منصوری، متهم متواری ردیف نهمِ پرونده فساد اقتصادی در قوه قضائیه خبر دادند. گفته می‌شود که او از ساختمان یک هتل سقوط کرده است.

عکس بدون عبا و عمامه غلامرضا منصوری، قاضی متواری و متهم ردیف نهم در پرونده اکبر طبری در تلویزیون رومانی

سایت رومانیایی رادیو اروپای آزاد، خبر داد که پلیس بخارست جمعه ۳۰ خرداد / ۱۹ ژوئن با تماس دفتر اطلاعاتی یک هتل از مرگ غلامرضا منصوری که ساکن این هتل بود خبردار شد. به پلیس اعلام شد که منصوری از یکی از طبقات هتل سقوط کرده است.

لحظاتی بعد پلیس جنازه او را پیدا کرد و به رسانه‌ها گفت این مرد ۵۲ ساله خارجی «به‌دلیل جرایمی که در کشوری دیگر انجام داده بود» تحت نظر قضایی قرار داشت.

سایت خبری «گاندول» در رومانی نیز نوشته است: «یک قاضی و روحانی ایرانی که در کشورش متهم به گرفتن رشوه ۵۰۰ هزار یورویی شده بود، روز جمعه پس از سقوط به داخل یک هتل واقع در مرکز پایتخت درگذشت.»

منابع آگاه در بین بازرسان به سایت گاندول گفته‌اند که منصوری در اتاق ۶۰۱ این هتل اقامت داشت و جنازه او حدود ساعت ۱۴ به‌وقت محلی پیدا شد.

این هتل در بلوار داچیا نزدیک میدان مرکزی بخارست قرار دارد و نام آن «دوکه» است.

لحظاتی پس از انتشار خبر مرگ منصوری، سردار هادی شیرزاد، رئیس اینترپل ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان این خبر را تأیید کرد.

سلیمانی، سردبیر سایت مشرق وابسته به نیروهای اصولگرا در واکنش به مرگ قاضی منصوری در رومانی ابتدا در توئیتی نوشت: «از امروز رومانی هم عمق استراتژیک است برای خودش» اما پس از لحظاتی این توئیت را پاک کرد و توئیت دیگری با این مضمون نوشت: «عمق استراتژیک مفسدین و مافیایی که از بازگشت او به ایران نگران بودند».

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران شنبه ۲۴ خرداد / ۱۳ ژوئن در مراسم معارفه رئیس سازمان زندان‌ها درباره قاضی منصوری گفته بود: «این فرد در رومانی دستگیر شده است اما به دلیل شیوع کرونا چون هیچ پروازی انجام نشده، فعلاً به ایران آورده نشده است.»

غلامرضا منصوری، متهم ردیف نهم پرونده فساد مالی اکبر طبری، معاون اجرایی رئیس سابق قوه قضائیه ایران است. در این پرونده ۲۱ قاضی و بازپرس نیز متهم هستند.

این قاضی فراری که گفته می‌شد ابتدا به آلمان گریخته است، ۱۹ خردادماه ویدئویی از مکانی نامشخص منتشر کرد و گفت چند روز قبل مطلع شده که پرونده‌ای برایش باز شده و با باز شدن مرزها، به کشور برمی‌گردد. این بازپرس سابق دادسرای کارکنان فرهنگ و رسانه ضمن عذرخواهی از رهبری، نظام را «مقدس» و جمهوری اسلامی را «حرم» خواند.

اسماعیلی اما همزمان با اعلام خبر دستگیری قاضی منصوری گفت که بنابر بررسی‌های قوه قضائیه، اعلام این فرد مبنی بر آمادگی برای بازگشت به ایران «تبلیغاتی» بوده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفته بود منصوری در حال حاضر در اختیار اینترپل است اما به علت قطع بودن کامل پروازهای رومانی امکان حضور او در چند روز آینده در دادگاه وجود ندارد.

غلامرضا منصوری فقط در ایران در مظان اتهام نبود. فعالان رسانه و فرهنگ می‌گویند او در سال‌های ۸۰ و ۹۰ نه تنها احکام سنگینی برای فعالان رسانه‌ای صادر کرده، که بر اساس برخی افشاگری‌ها که در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، اقدام به آزار و اذیت و گروگانگیری خانواده برخی فعالان رسانه‌ای به منظور تحت فشار قرار دادن آنها نیز کرده است.

از این رو به محض اعلام خبر خارج شدن او از ایران، برخی فعالان حقوق بشری تلاش کردند شواهد علیه او را برای ارائه به دادگاه و دستگیری او در خارج از ایران جمع‌آوری کنند. دادخواستی برای دستگیری و محاکمه در آلمان را بیش از ۶۰۰۰ نفر امضا کرده‌اند.

سازمان گزارش‌گران بدون مرز با انتشار یک توئیت در حساب کاربری این سازمان در توئیتر، اعلام کرده بود که علیه بازپرس سابق قوه قضاییه جمهوری اسلامی، به دلیل سرکوب و زندانی کردن روزنامه‌نگاران در ایران، شکایتی تسلیم دادستانی فدرال آلمان کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Siamak zaimik

    خودکشی یک آخوند تا حالا سابقه نداشته و تا اسلام باقیست غیر ممکن است. موض2 قتل است.

  • reza

    با قتل منصوری در "رُمانی" فوت کردند به فیتیله دادگاه طبری قتل حجت الاسلام غلامرضا منصوری، قاضی متهم به فساد مالی در بخارست پایتخت رمانی، انگشت اتهامی دیگر را متوجه سازمان اطلاعات سپاه کرد. اطلاعات سپاه پس از اعلام قتل منصوری از تلویزیون خبری رمانی، شتابزده خبری را در اختیار کانال سایبری خود قرار داد و مدعی شد که ضدانقلاب و منافقین منصوری را کشتند. قاضی منصوری از آلمان خود را به بخارست رسانده و به گفته سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی با سفارت جمهوری اسلامی تماس گرفته بود تا به ایران بازگشته و در دادگاه اکبر طبری حاضر شود و درباره خیلی از مسائل دهان بگشاید. او درست به همین دلیل به قتل رسید. او در یک هتل در بخارست ساکن بود و تحت نظر پلیس قرار داشت. این هتل 5 طبقه دارد و منصوری ظاهرا در طبقه چهارم آن ساکن بود. همه شواهد نشان میدهد که او را دراتاق هتل محل اقامتش خفه کرده و سپس از پنجره به بیرون انداخته اند تا خودکشی قلمداد شود. قطعا جمهوری اسلامی سر کیسه را در بخارست شُل خواهد کرد تا فعلا گزارش پلیس و پزشکی قانونی منتشر نشود تا سپس او را هم در جعبه سیاه قتل ها و ترورها پنهان کنند. در دادگاه طبری گفته شده بود که منصوری متهم فراری است و باید در دادگاه حاضر شود. بنابراین او اگر به ایران باز می گشت نمی توانستند پنهانش کنند و قتلش در ایران هم پر جنجال می شد و بساط دادگاه طبری را می ریخت به هم. به همین دلیل تصمیم گرفتند او را سقط جنین کنند! همه در انتظار بازگشت او به ایران و شرکت در دادگاه و گشودن دهانش بودند. بنابراین اتهام قتل او توسط باصطلاح ضد انقلاب و منافقین اتهامی مضحک است. مافیای امنیتی که تتگاتنگ با مافیای قدرت و ثروت و اختلاس و غارت کار می کند، دارای چنان امکاناتی هست که به اکبر طبری هم پیغام بدهد چه چیز را نگوید و چه چیز را بگوید تا حکمی گرفته و پس از مدتی از زندان آزاد شود. به همین دلیل در روزهای اخر شاهدیم که طبری دیگر در باره افراد پشت پرده سخن نمی گوید و بیشتر درباره ویلا و لواسان و... این مسائل حرف می زند تا فیتیله زودتر پائین کشیده شود. شاید با آگاهی از همین احتمالات باشد که روز گذشته بلافاصله پس از اعلام خبر قتل منصوری، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در یک توئیت کوتاه نوشت: «به‌ نظر می‌رسد پرونده موسوم به «طبری» دارای ابعادی غیر اقتصادی هم هست. بدون وجود شبکه‌هایی فعال در هر سه قوه و چه بسا نهادهای دیگر (بیت رهبری و سازمان اطلاعات سپاه) بعید است فسادی شکل بگیرد که یپیک نتک متهمش در رومانی از دنیا رانده شود . نکند سر و ته پرونده زده شود. لطفا مراقب داروی نظافت باشید.»

  • reza

    حاج منصوری معروف به خبرنگارکُش؛ هنگام تقسیم دلار با سپاه کشته شد. ********* روایت روز ست ۴۰ سال همی بکرات میان خلق بپراکندی که فلانی با اختلاس مولتی میلیادی به دیار غیر متواری گشت! صاحبدلی این سخن بشنید بهم برآمد و روی درهم کشیده و سخنهای رنجش آمیز گفتن گرفت که این چه عقل و کفایت ست و فهم و درایت که گفته اند خلافت شیعه دلار های باد آورده را با پاسپورت دیپلمات به یاران و متعبدان خود سپارند و سفارش کنند تو برو ما بعدا میایم با هم تقسیم کنیم.. باری فرو مانده در تفکر از تقریر و تفسیر او با اشک و آه و دلی پرخون پاسخ داد: ازاین حجم پریشان فکری مسلمانان دررنجم وازبیم جان ونان بارها در دلم افتاده که به اقلیمی دگر گریخته وزندگانی شرافتمدانه ازسرگرفته که کسی را بر نیک وبد من اطلاعی نباشد

  • عمران

    "این ابتدای ویرانی است" -فروغ فرخزاد در اخبار آمده بود که به خاطر ویروس کرونا و بسته شدن رستورانها, در بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر آشغالی از رستورانها برای موشها و خر موش ها نمانده که تغذیه کنند و حالا موشها و خر موش ها افتادن به جان همدیگر. اول شروع کرده اند به خوردن بچه موش ها و سپس خرموشهای بزرگ موشهای کوچک را می کشند و نهایتا به جان همدیگر میفتند. در جمهوری اسلامی ما با مقداری گرگهای وحشی دزد روبرو هستیم که همانگونه که خرموشها از رستورانها تغذیه می کردند, این گرگهای وحشی هم از بساط نفت پول می دزدیدند. اما بازار نفت هم خوابیده و صادراتی در کار نیست و قاچاق نفت هم فاااااتحه! نتیجهء اخلاقی داستان: گرگها به جان همدیگر افتاده اند و این تازه اول کاره. از هر طرف کشته شود به نفع مردم ایران است. انقدر همدیگر را بکشید تا هیچ اثری از هیچکدامتان باقی نماند.

  • Sattar bheshti

    عوامل تروریست اینها در تمام دنیا حضور دارند. او را کشتند تا بقول خامنه ای افشا شدن کثافتکاری عاملشان کش پیدا نکند.

  • پوارو

    این آخوند (قاضی) یک جنایتکار و ... به تمام معنی بود. غیر ممکن است که به این سادگی خر شده باشد. هیچ یک از این *زادگان در ایران به جرم رشوه و مال حرام مورد پیگرد قرار نمی گیرند. حتی ارتقای شغلی هم می شوند. نمونه بسیار بارز آن قالیباف است. پس سوال اصلی این است که چرا این جنایتکار از ایران خارج شده است؟! و چرا به رومانی رفت؟! این خودفروشان خائن، باندهای مختلفی در داخل کشور هستند، هر یک از این باندها سرشان به آخوری است. گاهی درگیری بین این باندها بحدی شدید می شود که یکدیگر را آش و لاش می کنند. تیم لاری جانی ها در زمان قدرت تا توانست دزدید و لت و پار کرد و دیگران را از میدان بدر کرد. وقتی تیم دیگر که دُمشان به کشور رقیب وصل است سر کار می آید، دیگر رحمی نمی کنند. داستان خودکشی از آن سناریوهای خنده دار روزگار است. آخوند و خودکشی؟! آنهم از این نوع آخوند!؟ و اما چه کسی این آخوند را کشته است: همانطور که دوستان در بالا گفتند؛ احتمالاً کار تیم لاری جانی هاست. آنها از باز شدن دهان این آخوند وحشت داشتند. اما سناریوی دیگری هم می توان متصور شد: احتمالاً این آخوند توسط نیروهای امنیتی اغفال شده و مأموریتی را در اروپا برای جمهوری اسلامی به انجام رسانده (یا موفق نشده)، بعد هم سر به نیستش کرده اند، تا مسئله فاش نشود. حالا چه خیانت دیگری را این جانور قبل از مرگش بنام خودش ثبت کرده، در آینده روشن خواهد شد. اما به نظر بعید می رسد که یک آخوندی با این همه سِمَت‌های مختلفِ خیانت، که در اختیار داشت برای 500 هزار یورو (پول یک خانه هم نمی شود) از کشور فرار کند. اینها میلیاردی می دزدند کسی هم جرأت ندارد بگوید بالای چشمشان ابروست! شواهد و قراین با هم جور در نمی آیند!!

  • فرهاد از کرج

    جملاتی که در زیر می آید را «رکنا» نوشته. اما پیش از هر چیز توجه شما را به تکرار واژه «خودکشی» جلب می کنم. رکنا چندین بار در همین چند جمله واژه خودکشی را به خواننده تحمیل و بخوانید حقنه می کند. انگار با یک عده احمق طرف است. طرف را کشته اند تا همه چیز را با او به قبر بسپارند و حالا باید آنرا با خودکشی بزکش کنند. خودکش سعید امامی، خودکشی کاووس سید امامی، خودکشی فرزند سگدار محسن رضائي ووو. حالا ذاین جملات «رکنا» را بخوانید تا راستی آزمائي کنید و به صداقت رکنا ایمان بیاورید: «خودکشی قاضی منصوری به سود چه کسانی است؟ آیا با خودکشی این متهم فراری جرایم طبری و بقیه متهمان کمتر می شود؟ آیا قرار بود قاضی منصوری افراد دیگری را معرفی کند؟ خودکشی قاضی منصوری در حالی صورت گرفت که او با مراجعه به سفارت ایران قصد بازگشت به تهران را داشت پس خودکشی این قاضی به چه منظوری صورت گرفته است. آیا از اتهام سنگین خود در دادگاه تهران مطلع شده و ترسیده بود؟ پلیس رومانی علت مرگ را خودکشی اعلام کرده است اما سخنگوی وزارت امور خارجه درخواست گزارش رسمی از دولت رمانی دارد....» پایان نقل قول. ببینید رکنا در سه پنج بار از واژه خودکشی استفاده کرده تا به ما بچپاند که این قتل خودکشی بوده! اصلا آخوند مفت خور مفت زی و مفت گا که هزار و چهارصد سال تجربه مفت خوری و مفت گائي و مفت زیستی دارد، اصلا تصور کردنی ست که خودکشی بکند. او که اصلا خودکشی را حرام میداند و قرار است بعد اتز خودکشی برود به جهنم! می بینید که به قول روشنبین از روشن آباد تهران تاریک این احمق از سر حماقت رفته به رومانی. و البته حتما سفارتچی های حرامزاده او را گولش زدند و بردندش به یک کشور به قول روشن آبادی دست دهم تا راحت و بی سر خر بکشندش. و من به تز نویسان خودکشی عرض می کنم: خر خودتان هستید!

  • حقیقتگو

    بدون شک دکتر سمیعی وشرکاء نتها درالمان کلینکی به اصلاح برای جراحی مغز وغیره برپا کرده اند بلکه شبکه مخوف سپاه وعناصر وزرات اطلاعات هم برپا کردند بادرز کردن خبراقامت قاضی جنایتکار"به اصطلاح فراری " که اگردرآلمان محاکمه میشد نام بسیاری جنایتگران چه درایران وچه درالمان همچنین درآلمان بسربرده ومی برند تدبیری اندیشند که وی را به رومانی همراهی کنند و بعد به پلیس بین المللی اینترپل خبراقامت وی را بدهند که بادستگیری آخوندقاضی مدت ها زمان خواهد برد که موردهای تخلف قاضی جنایتگر به دادگاهی کردن ومحاکمه اش بی انجامد و دراین مدت هم با روشوه کلان به مقامات روشوه خواررومانی باورود به محل سکونت قاضی بساط سقط شدن اجرا کنند ....ورود به هتل و ورود به اتاق محل اقامت قاضی تبهکار بطوردقیق حکایت بران دارد که افرادی که به دیدن قاضی رفته بودند ازافرادی که وی را به رومانی برده اند و قاضی هم براین اساس اجازه ورود آنها را به اتاقش داده بوده است !! باهمین فوت وفن ترور هم تحت عنوان دوستان و روفقا وارد خانه دکترشاهپوربختیار و فریدون فرخزاد شدند وهردو را بقتل رساندند ...بدون شک وشبهی بدانیم که این قاضی تبهکاروجنایتگر وجدانی نداشته است که براثر التهاب آن اقدام به چنین نوع خودکش کند و آیا راهی ساده تر برای خودکشی وجود نداشته است ؟ !!!بدون شک بدانیم که اگراین قاضی دراتاق هم کف و یا طبقه اول هنل سکونت داشت بدون شک با چاقو بقتل می رسید و رگ هایش را می بریدند وخودکشی وانمود میکردند و موهبتی برقالتلان نازل شده که قاضی درطبقات بالای هتل اقامت داشته که وی ازپنچره به بیرون پرتاب کنند....آلمان که برعلیه داعش وارگان داعشی جنایتگر چنین وچنان می کند چرا کور است نمی بیندند که کلینیک دکترسمیعی هم به ارگان سپاه و وزرات اطلاعات آخوندی وعناصر تروریستی تبدیل شده است ؟ آخوندهشترودی جنایتگر هم درکلینیک دکترسمیعی مخیافه بسر می برد که بعد ازسقط شدنش حلقه های مافیای چپاولگری ها هیولائی خودش و خانواده اش وفرزندانش افشا شده است !!!

  • روشنبین از روشنآباد تهران

    دوستان حاج آقا با کارمزدی حکومت حقیر رومانی ترتیبش را دادند تا مبادا اسرار هویدا کند. در نام آملی لاریجانی و همه ی این برادران واژاه «جانی » نهفته است. ابرثروتمندان و ابرغارتگران و ابر جنایتکاران و ابر قاتلان و ابربدهکاران و ابر رشوه دهنده گان ابر رشوه گیران نخواستند این مرد مومن حاجی و حجت الاسلام و آیت الله آینده دهان باز کند، بنا بر این با تقلب از روی دست آقا و آقا بزرگ کارش را ساختند. پس می بایست در یک کشور دست دهم که مزدوران آدمکشش بخشی از آدمکشان حرفه ای همه اروپا را تامین می کند کشته شود تا مبادا بر دامان پاک و مطهر این نظام مقدس گردی بنشیند. الان بسیاری از همان ابرهايی که گفتم ابر جنایتکار و ابر غارتگر و... که با این احمق سر و کار داشته اند امشب راحت خواهند خوابید و آن دو سه نفری هم که این نادان را از پنجره به بیرون انداخته اند اندک مزدی از بچه های اینکاره ی سفارت حکومت اسلام ناب که برای همین منظورها به بلاد کفر فرستاده شده اند دریافت خواهند کرد. و در این کشور فقیر اروپايی رومانی امشب هر کدام یک بطر ودکای روس سر خواهند کشید. اما ابرغارتگران و ابرسارقهايی که اینک در اروپا و آمریکا آرمیده اند و رفت و آمد دارند باید بسیار نگران باشند. من به آنها پیشنهاد می کنم که تا میتوانند نگران باشند و در را بروی هرکسی باز نکنند. در ضمن اگر به هتلی می روند در طبقات فوقانی بیتوتهنکنند که اگر مزدبگیران آدمکش آمدند دست کم در همان اتاق ترتبشان را بدهند و سختی سقوط را بر کپل و سر و دستشان تحمیل نکنند. آقاها و آقازاده ها را نصیحت می کنم تا می توانند نگران باشند. همچنین به آقاها و آقازاده هايی که خودشان بهتر از هر کس میدانند که ثروتشان از چه راهی بدست آمده هم بترسند و در اضطراب به سر برند و هم به دوستان آقا و آقازاده و بعضا خانم و خانمزاده ی دیگر این ترس اضطراب و دلهره را یادآور شوند. این هم هدیه ای ست ناقابل به پیشگاه و پسگاه حضرت بقیه الله الالعظم روحتان و اروحتان فدا!

  • منتظرالسقوط

    واقعا این آقای دکتر سمیعی دستش شفاس . هر کدام از این جنایتکاران جنگی را که معاینه می کند - و اتفاقا ایشان هم هیچ کدام را نمی شناسد- فوقش دوسه هفته بعد راحت می شوند !! فقط نمی دانم جعبه سیاه منصوری را تحویل ایران می دهند یا نه ... شاید هم بدهند همان سمیعی رمزگشایی کند .

  • مسعود

    این رو پلیس رومانی گرفته بود، شبکه فساد جمهوری اسلامی رومانی رو خریده و دخل اینو آورده والسلام