ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرونده هواپیمای اوکراینی: ۸۰ نفر از اولیای دم به سازمان قضایی نیروهای مسلح شکایت کردند

شکرالله بهرامی، رئیس سازمان قضایی

شکرالله بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفته ۸۰ نفر از اولیای دم به سازمان قضایی مراجعه و طرح دعوی کرده‌اند.

قطعات به جای مانده از هواپیمای مسافربری اوکراینی

بهرامی گفته: «از همان روزهای اول که حادثه سقوط هواپیما اوکراینی رخ داد گروه‌های کارشناسی را تعیین کردیم و تقریبا پاسخ های کارشناسانه این افراد به دست ما رسیده است و منتظر دریافت یک و یا دو نظر باقی مانده هستیم تا با جمع‌بندی مطالب جزئیات را به اطلاع عموم برسانیم.»

هواپیمای مسافربری اوکراینی با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه چهارشنبه ۱۸ دی، ساعاتی پس از حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در خاک عراق، شش دقیقه پس از بلند شدن از باند فرودگاه «امام خمینی» توسط پدافند موشکی سپاه ساقط شد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفته نیروی نظامی این خطا را مرتکب شده‌ و خودش هم مدعی رسیدگی به پرونده است.

به گفته بهرامی، در جلسه‌ با معاونت حقوقی ریاست جمهوری در رابطه با پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی، درباره غرامت ها و خسارات تبادل نظر خواهد شد.

بهرامی گفته: «آنچه که مسلم است، خطایی صورت گرفته و بایستی به آن رسیدگی شود.»

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد درباره آخرین وضعیت پرونده هواپیمای مسافربری اوکراینی در مراجع قضائی ایران گفت که در این رابطه از «بدو وقوع این حادثه» شش نفر بازداشت شده‌اند و رسیدگی‌های قضائی در مورد این افراد در حال پیگیری است. او پیش از این، از بازداشت تنها یک نفر در این رابطه خبر داده بود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفته: «در راستای بررسی پرونده اگر به نتیجه‌ای مبنی بر مقصر شناخته شدن افراد دیگر برسیم برای خاطیان احتمالی این پرونده پیگرد قضایی صادر خواهد شد‌.»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • طاهر

    حكومت جمهوري اسلامي،سازمان كفن ودفن بي همتا در جهان (تصوير بالا)