ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یونسکو: ۲۶۰ میلیون کودک در جهان از آموزش محروم شده‌اند

یونسکو معتقد است که بحران کرونا باعث تشدید وضعیت نامناسب آموزش کودکان و نوجوانان در جهان شده است و دانش‌آموزان فقیر بیشترین آسیب‌ها را در این زمینه دیده‌اند.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در گزارش تازه‌ای اعلام کرد که حدود ۲۶۰ میلیون کودک در سراسر جهان هیچ دسترسی به آموزش ندارند. بحران کرونا و فقر از عوامل اصلی این وضعیت هستند.

یک کلاس درس در کنیا (آفریقا) ـ عکس از شاتر استاک

یونسکو در گزارش تازه خود گفته است که بحران شیوع ویروس جدید کرونا باعث تشدید اوضاع برای افراد محروم شده است و نزدیک به یک ششم کودکان و نوجوانان جهان از رفتن به مدرسه محروم شده‌اند. فقر عامل اصلی نابرابری است.

براساس گزارش یونسکو که در پاریس منتشر شده است، دانش آموزان فقیر یا آسیب‌پذیر در ۴۰ درصد از فقیرترین کشورها هیچ‌گونه حمایتی در طول همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ دریافت نمی‌کنند. کشورهای آفریقای مرکزی و جنوبی بیش از دیگر نقاط از این محرومیت‌ها در رنج هستند.

در مجموع، بیش از ۹۰ درصد از دانش‌آموزان سراسر جهان تحت تأثیر تعطیلی مدارس قرار گرفتند.

براساس مطالعه یونسکو، حتی قبل از همه‌گیری کووید ۱۹، نابرابری گسترده بود. براین اساس، تقریباً ۲۶۰ میلیون کودک و نوجوان در سراسر جهان در سال ۲۰۱۸ هیچ دسترسی به آموزش نداشتند.

در این گزارش، فقر به‌عنوان بزرگترین مانع برای فرصت‌های برابر ذکر شده و گفته شده است که اقلیت‌ها، پناهندگان و کودکان دارای معلولیت نیز از دسترسی به آموزش با کیفیت بالا در بسیاری از مناطق جهان محروم هستند.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و صندوق نجات کودکان ۸ خرداد / ۲۸ مه در گزارش مشترکی اعلام کردند که اگر اقدام فوری برای مقابله با اثرات وخیم همه‌گیری کووید ‌۱۹ صورت نگیرد، تا پایان ۲۰۲۰ به شمار کودکانی که در خانوارهای فقیر زندگی می‌کنند، ۸۶ میلیون نفر افزوده خواهد شد.

بدین‌ترتیب شمار کل کودکانی که زیر خط فقر تعیین‌شده در سطح ملی در کشورهای با درآمد پایین و متوسط هستند، بدون کمک فوری به خانواده‌ها به ۶۷۲ میلیون تن خواهد رسید.

حدود دو سوم از این کودکان در آفریقای سیاه و جنوب آسیا زندگی می‌کنند.

تحقیقات سازمان بین‌المللی «چشم‌انداز جهانی» نیز نشان می‌دهند که با شیوع کووید ‌۱۹ به‌شکل قابل توجهی بر شمار کودکان کار در جهان افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.