ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا

ابتلا به کرونا در آمریکا همچنان افزایش می‌یابد. نزدیک به ۴۰ هزار نفر در ۲۴ ساعت به این ویروس مبتلا شده‌اند و این تاکنون بی‌سابقه بوده است.

گزارش‌های مختلف نشان می‌دهند که شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به اوج رسیده و بی‌سابقه بوده است. تنها در ۲۴ ساعت نزدیک به ۴۰ هزار مورد ابتلا به این ویروس ثبت شده است.

کرونا در آمریکا

به‌گزارش رویترز، شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در آمریکا رکورد شکسته است. براساس این گزارش، روز پنج‌شنبه ۵ تیر / ۲۵ ژوئن در آمریکا حداقل ۳۹ هزار و ۸۱۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کووید ۱۹ ثبت شد که بالاترین رقم محسوب می‌شود. پیش از این در ۲۴ آوریل بالاترین رقم ابتلا ۳۶ هزار و ۴۲۶ مورد ثبت شده بود. این هفته در ایالت‌های آلاباما، آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا، آیداهو، می‌سی‌سی‌پی، میسوری، نوادا، اوکلاهما، کارولینای جنوبی و وایومینگ رکورد افزایش ابتلا ثبت شد.

«واشنگتن پست» نیز از اوج جدید ابتلا به کووید ۱۹خبر داد و آماری که ارائه داده براساس محاسبات رسمی هر ایالت در مجموع ۳۹ هزار و ۳۲۷ مورد بوده است. دانشگاه جانز هاپکینز در بالتیمور هنوز آماری در مورد شمار مبتلایان جدید در ۲۴ ساعت گذشته ارائه نداده است.

در حال حاضر آمریکا نسبت به چند ماه پیش آزمایش‌های بیشتری برای تشخیص کووید ۱۹ انجام می دهد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به‌تازگی این موضوع را به‌عنوان توضیحی برای شمار بالای مبتلایان تکرار کرد. او عصر روز پنج‌شنبه به‌وقت محلی در مصاحبه‌ای با شبکه فوکس‌نیوز گفت: «اگر آزمایش نکرده بودیم هیچ موردی هم نداشتیم». با این وجود افزایش روزافزون تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها، نشانگر بدتر شدن اوضاع است. آنتونی فاوسی، ایمونولوژیست برجسته آمریکا، به‌ویژه در مورد گسترش ویروس کووید ۱۹ در فلوریدا، تگزاس و آریزونا ابراز نگرانی کرده است.

اخیراً شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی نیوز اعلام كرد كه دولت در واشنگتن قصد دارد بودجه فدرال ۱۳ مرکز تست کرونا را تا پایان ماه ژوئن قطع کند. هفت مرکز آزمایش در تگزاس از این تصمیم متأثر خواهند شد. این شبکه خبری با استناد به وزارت بهداشت آمریكا اعلام کرد که این به معنای پایان حمایت دولتی و آزمایش‌های کمتر نیست و واشنگتن می‌خواهد به روش‌های دیگر کمک كند.

ترامپ خواهان کاهش  سریع محدودیت‌ها و گشایش‌های اقتصادی است. او همچنین با توجه به انتخابات ماه نوامبر می‌خواهد کشور هر چه سریعتر به وضعیت عادی بازگردد.

در آمریکا بیش از ۲,۳ میلیون مورد ابتلا به کووید ۱۹ ثبت شده که بیشترین تعداد در جهان است. بیش از ۱۲۱ هزار نفر در اثر این بیماری در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.