ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسکن ۴۲ درصد گران شد، رئیس دولت برای اجاره‌بهاء «حد نصاب» تعین کرد

قیمت مسکن در تهران ۴۲ درصد گران شده. نرخ اجاره‌بهاء در یک سال ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. رئیس دولت می‌گوید: افزایش اجاره‌بهاء در تهران بیشتر از ۲۵ درصد، در کلانشهرها ۲۰ درصد و سایر شهرها بیش از ۱۵ درصد «ممنوع است».

قیمت مسکن در تهران ۴۲ درصد گران شد. نرخ اجاره‌بهاء نیز طی یک سال ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ادامه وعده مسئولان دولتی برای کنترل بازار اجاره مسکن، رئیس دولت برای نرخ اجاره «حد نصاب» تعین کرد.

دولت برای افزایش نرخ اجاره‌بهاء «حد نصاب» تعین کرد. عکس: آرشیو

بانک مرکزی ایران در تازه‌ترین گزارش از قیمت مسکن در تهران اعلام کرد: قیمت یک مترمربع در خرداد امسال نسبت به خرداد یک‌سال قبل ۴۲,۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. براساس اعلام این بانک میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در تهران به ۱۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت اما آنطور که پیش از این گزارش شده بود، کاهش خرید و فروش را به دنبال نداشت. در سه ماه نخست امسال ۲۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در پایتخت معامله شد که در مقایسه با سه ماه نخست سال قبل ۸,۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش نرخ اجاره‌بهاء در مناطق شهری نیز در خرداد امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۰,۷ درصد افزایش یافته است. این شاخص برای استان تهران ۲۷,۶ درصد اعلام شد.

همزمان با انتشار این گزارش، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در جلسه «ستاد ملی مقابله با کرونا» از «تلاش دولت برای ساخت مسکن ارزان» خبر داد. پیش از این وزارت راه و شهرسازی از اجرای «طرح اقدام ملی تولید مسکن» به همین منظور خبر داده بود.

روحانی همچنین گفت که دولت برای کنترل نرخ اجاره‌بها حد نصاب تعین کرده است. به گفته او  اضافه اجاره‌بها در تهران بیش از ۲۵ درصد، در کلانشهرها بیش از ۲۰ درصد و در سایر شهرها بیش از ۱۵ درصد «ممنوع است».

وزارت راه و شهرسازی هفته گذشته اعلام کرد به مالکانی که براساس نرخ تعین شده دولت واحدهای مسکونی را اجاره بدهند، معافیت مالیاتی در نظر می‌گیرد. دولت همچنین پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران کم‌درآمد را وعده کرده است.

براساس گزارش رسانه‌های رسمی ایران افزایش نرخ اجاره‌بهاء در ماه‌های گذشته موجب افزایش جمعیت حاشیه‌نشین شده است.

شنبه هفتم تیر مجلس شورای اسلامی با ساخت واحدهای مسکونی ۲۵ مترمربع موافقت کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.