ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسید

نزدیک به هفت ماه پس از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا، شمار مبتلایان به این ویروس در جهان از مرز ۱۰ میلیون نفر فراتر رفت. شیوع کرونا در برزیل و هند بالاگرفته است.

نزدیک به هفت ماه پس از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در چین، شمار مبتلایان به این ویروس در جهان از مرز ۱۰ میلیون نفر فراتر رفت. این ویروس در این مدت جان بیش از نیم میلیون نفر از مردم جهان را گرفته است. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، این رقم دوبرابر شمار کسانی‌ست که سالانه به بیماری آنفولانزا دچار می‌شوند.

بالاگرفتن شیوع کرونا در برزیل همراه باعدم تمایل دولت این کشور به اعمال قرنطینه، جان بسیاری از مردم از جمله بومیان این کشور را در معرض خطر کووید۱۹ قرار داده است. برزیل به یکی از کانون‌های جدید شیوع ویروس جدید کرونا در جهان بدل شده است. (عکس ازEVARISTO SA / AFP)

گزارش‌های رسمی دولت‌ها از ابتلا به ویروس جدید کرونا نشان می‌دهند این ویروس تا یکشنبه ۲۸ ژوئن/۸ تیر ۱۰ میلیون و ۸۸ هزار و ۵۷۶ نفر را مبتلا کرده و جان ۵۰۱ هزار و ۴۴۲ نفر را گرفته است. رقم قربانیان کووید۱۹ در تنها ۷ ماه،رقمی مشابه با رقم مبتلایان به آنفولانزا در کل سال گذشته است.

طبق آمارها قاره‌های آمریکای شمالی و جنوبی و اروپا هرکدام ۲۵ درصد از موارد را گزارش کرده‌اند. ۱۱ درصد موارد ابتلا به کرونا نیز درآسیا[ی شرقی و مرکزی]، ۹ درصد در خاورمیانه و بقیه در آفریقا و اقیانوسیه ثبت شده است.

مسئله مهم در نگاه به مقیاس شیوع کرونا در جهان، درنظر گرفتن محدودیت کشورهای فقیرتر برای انجام تست کروناست. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود در برخی از مناطق جهان، شمار مبتلایان دست کم دوبرابر ارقام ثبت شده باشد.

بسیاری از کشورها ازجمله ایتالیا، اسپانیا و هلند که شیوع کووید۱۹ به آن‌ها آسیب‌های سختی را وارد آورد، با کاهش تعداد مبتلایان، در حال تخفیف مقرارت قرنطینه‌اند اما همزمان همه‌گیری کرونا در نقاط دیگری از جهان وارد فاز جدیدی شده و در هند و برزیل روزانه بیش از ۱۰ هزارنفر را مبتلا می‌کند. هفته گذشته یک سوم موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در این دو کشور ثبت شدند. برخی از پژوهش‌های انجام‌شده از وخامت این وضع در ماه‌های آینده خبر می‌دهند.

در ایالات متحده آمریکا نیز که تاکنون حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مورد کووید۱۹ را ثبت کرده است، فروکش نسبی شیوع کرونا در ماه مه پایدار نماند و این ویروس در هفته‌های گذشته به‌ویژه در مناطق روستایی و ناحیه‌هایی که تاکنون در معرض کرونا قرار نگرفته بودند، به سرعت در حال مبتلا کردن مردم است.

برخی کشورها از جمله ایران، چین، زلاندنو و استرالیا نیز در حال تجربه موج جدیدی از آلودگی به ویروس کرونا هستند و احتمال می‌رود مقرارت قرنطینه در آن‌ها بار دیگر، اما این‌بار به صورت جزئی‌تر اعمال شود. کارشناسان معتقدند در این کشورها در ماه‌های پیش رو و در سال ۲۰۲۱ الگوی مشابهی تکرار خواهد شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.