ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع و فرمانده ارتش ترکیه به لیبی سفر کردند

این دومین بازدید یک وزیر ترکیه از این کشور در هفته‌های اخیر است.

دولت وفاق ملی در لیبی مستقر در طرابلس گفته است وزیر دفاع و فرمانده ارتش ترکیه از پایتخت جنگ‌زده لیبی بازدید کرده‌اند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

این دومین بازدید یک وزیر ترکیه از این کشور در هفته‌های اخیر است. ترکیه اصلی‌ترین پشتیبان بین‌المللی دولت وفاق ملی (GNA) در لیبی است.

به گزارش جی پلاس، حلوصی آکار، وزیر دفاع و یاسر گولر، رئیس ستاد کل ارتش، در راستای «همکاری‌های نظامی و امنیتی» با رئیس دولت وفاق ملی، فائز السراج و مقامات نظامی لیبی گفت‌رگو کردند.

به گزارش رسانه‌های دولتی ترکیه، آکار در این دیدار مجددا بر حمایت ترکیه از مردم لیبی برای یک زندگی «راحت، شادتر و مطمئن‌تر» تاکید کرد.

آکار گفت: «می‌خواهم بدانید که امروز و فردا با شما هستیم و هر آنچه را بتوانیم برای برادران لیبیایی خود طبق دستور رئیس جمهورمان انجام خواهیم داد.»

آکار و گولر همچنین به مرکز فرماندهی مشورتی همکاری در امور دفاع و کمک آموزشی رفتند. این فرماندهی در محدوده توافق‌نامه همکاری نظامی که سال گذشته بین ترکیه و لیبی منعقد شده بود، ایجاد شده است.

این دو مقام ترکیه، با سربازان ترکیه و لیبی دیدار کردند.

صلاح نامروش، معاون وزیر دفاع دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌ای گفت: «پشتیبانی دولت ترکیه در زمینه‌ همکاری‌های نظامی و امنیتی ادامه دارد.»

این دیدار یک ماه پس از آن صورت گرفت كه نیروهای وفاق ملی لیبی اعلام كردند پس از وقفه‌ای یک ساله که فرمانده ارتش رژیم خلیفه حفتر، پایتخت کشور را تصرف کرده بود، كنترل کامل طرابلس و حومه‌های آن را به دست گرفتند.

در حالی که دولت وفاق ملی پشتیبانی نظامی گسترده‌ای از سوی آنکارا داشته و از سمت قطر نیز پشتیبانی می‌شود، خلیفه حفتر از سوی روسیه، امارات متحده عربی، فرانسه و مصر حمایت می‌شود.

۱۷ ژوئن، وزرای امور خارجه و دارایی ترکیه، مولود چاووش‌اوغلو و برات آلبایراک (البیرق) به همراه رئیس اطلاعات هاکان فیدان، برای مذاکره با سراج به طرابلس سفر کردند.

لیبی از زمان قیام مردمی با حمایت ناتو که دولت معمر قذافی را سرنگون کرد، به دنبال جنگ‌های طولانی و خونریزی‌ها از هم پاشید و دو دولت رقیب اکنون برای قدرت و کنترل ثروت گسترده نفتی این کشور در رقابت‌ا‌ند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.