ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفت شهر مازندران در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند

مازندران که همواره مقصد گردشگران است، پس از طی کردن فراز و فرودهایی در ثبت رکورد مبتلایان، طی آخرین گزارش وزارت بهداشت مجدداً به وضعیت هشدار رسید.

بازگشایی زیارتگاه‌ها و بازگشایی اماکن و محیط های فرهنگی و ورزشی و از سر گرفتن رقابت‌های ورزشی در عرصه های مختلف، عدم اجرای پروتکل‌ها و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی همراه با نبود بودجه و امکانات کافی برای اجرای غربالگری اجتماعی سبب شده که همه‌گیری ویروس کرونا در ایران وارد مرحله تازه‌ای شود.  مازندران که همواره مقصد مسافران و گردشگران است، پس از طی کردن فراز و فرودهای متعدد در ثبت رکورد مبتلایان، طی آخرین گزارش وزارت بهداشت کشور مجدداً به وضعیت هشدار رسید. هفت شهر این استان اکنون در شرایط قرمز قرار گرفته‌اند.

هفت شهر مازندران در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند

سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست خبری پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با اشاره به افزایش نگران‌کننده آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان مازندران گفت:

«در حال حاضر شهرهای آمل، بابل، بهشهر، رامسر، محمودآباد، سوادکوه و نوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند و شهرهایی مانند قائمشهر نیز در وضعیت نارنجی به سر می‌برند که اگر اقدامات لازم صورت نگیرد در وضعیت قرمز قرار خواهند گرفت.»

سید عباس موسوی در ادامه این نشست خبری گفت:

«با توجه به فاصله نزدیک شهرها و مراودات بین شهری در سطح استان، شیوع بیماری کرونا به سرعت افزایش پیدا کرده و اگر این وضعیت را کنترل نکنیم مجبوریم به سمت قرنطینه، برگرداندن محدودیت‌ها  و بستن بسیاری از مراکز حرکت کنیم.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه یادآوری کرد:

«تجمعات سبب ریسک بالایی برای ابتلا به بیماری می‌شود بنابراین باید از تجمع غیرضروری مانند برگزاری عروسی و مراسم تشییع جلوگیری شود.»

در کمتر از یک ماه تعداد کسانی که در اثر ابتلا به کووید ۱۹ در ایران جان باخته‌اند ۱۳۲ درصد افزایش یافته است. روز گذشته سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.