ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رکوردزنی کرونا: ابتلای بیش از ۲۳۷ هزار نفر در جهان در یک روز

برای اولین بار در کمتر از ۱۰۰ ساعت یک میلیون مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ ثبت شده است. بیشترین افزایش در آمریکا، برزیل، هند و آفریقای جنوبی.

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه ۱۷ ژوئیه/ ۲۷ تیر اعلام کرد تعداد موارد ابتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت، ۲۳۷ هزار و ۷۴۳ مورد افزایش داشته. بیشترین افزایش در کشورهای آمریکا، برزیل، هند و آفریقای جنوبی بوده است.

در عرض هفت ماه، بیش از ۵۹۰ هزار نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند

برای اولین بار در کمتر از ۱۰۰ ساعت، یک میلیون مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ ثبت شده است. روز ۱۲ ژوئیه تعداد موارد ابتلا در یک روز ۲۳۰ هزار و ۳۷۰ مورد ثبت شده بود که تا آن تاریخ رکورد به حساب می‌آمد. در ماه ژوئیه تعداد موارد روزانه مرگ نسبتا ثابت و کمتر از پنج هزار مورد در روز بوده است.

روز جمعه مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان به ۱۴ میلیون نفر رسید. تاکنون و در عرض هفت ماه، بیش از ۵۹۰ هزار نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

اولین مورد ابتلا به کووید ۱۹ اوایل ژانویه در چین گزارش شد و در عرض سه ماه به یک میلیون مورد رسید.

ایالات متحده با بیش از ۳.۶ میلیون مورد تأیید شده، در اولین موج ابتلا به این بیماری شاهد جهش‌های عظیم روزانه است. روز پنج‌شنبه ایالات متحده بیش از ۷۷ هزار مورد ابتلای جدید را گزارش داد در حالی که سوئد از زمان شروع همه‌گیری، ۷۷ هزار و ۲۸۱ مورد را گزارش کرده است.

سایر کشورهایی که از این همه‌گیری به سختی آسیب دیده‌اند اما توانسته‌اند منحنی ابتلا را مسطح کنند، اقدام به بازگشایی کرده‌اند.

با این حال در شهرهای بارسلونا و ملبورن، دور دوم تعطیلی‌های محلی برقرار شده است.

در برزیل، بیش از دو میلیون نفر از جمله رئیس جمهوری این کشور خاویر بولسونارو، مبتلا شده‌اند و بیش از ۷۶ هزار نفر جان باخته‌اند.

در هند، تنها کشور دیگری که بیش از یک میلیون مورد ابتلا دارد، در طول هفته گذشته به طور متوسط، روزانه ​​تقریباً ۳۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تعداد موارد ابتلا به کرونا در سطح جهان تقریباً سه برابر بیماری‌های شدید از نوع آنفلوانزا است که سالانه ثبت می شود.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شفق از جنوب تهران

    رهبر بیشرف انقلاب گهفته بود که : آمریکا به ما کمک کند!؟ آمریکا خودش متهم است در اشاعه این ویروس...» حالا با اینهمه بیمار و مرگ و میر در آمریکا باید از مـًرًده (جمع مررید هرزت آقا) پرسید که آیا باز هم به راهزن مزخرف انقلاب وفاداررید!؟ مردم ایران در تمامی گسترگیش و قشرهایش و قومهایش و طبقاتش و شهرهایش از فقیر و پولدار و مولتی میلیاردر اگر وارد میدان نشود و این حکومت را با هزینه امروز سرنگون نکند، هزینه ای که در انتظارش است در آینده صد چندان امروز است. همچنانکه اگر در جنبش سبز به کسانی چون سیدمحمد خاتمی و عارف و معین و اصلاحطلبان اصلاح ناپذیر اعتناء نشده بود و همچون تمامی ملل که به آزادی و دموکراسی رسیده اند تا زمان سرنگونی در خیابان مانده بودیم امروز کشورمان از این آدمکشان و چپاولگران و اسلامیون و ضد بشران آزاد شده بود. یادم است کره جنوبی ها در ۲۵ سال پیش چندین ماه شبانه روز در خیابان ماندند تا حکومت را دموکراتیک کردند و اینچنین کره جنوبی را که یکی از کشورهای عقب مانده بود را پیشرو کردند. اما این اصلاحطلبان همشان نقطه ای از بدنشان نجس بوده و هست! نگاه کنید همشان یا بازجوی سابقند، یا کسانیکه از دیوار سفارت آمریکا و دیگر کشورها بالا رفته اند یا شکنجه گران سابقند، یا ازاله بکارتگران سابق یا لوله کنان و سرکوبگران امروز و دیروزند و دوباره امروز. ایران راه حلی غیر از سرنگونی این حکومت ندارد. طبق خبرهائی از درون بیرون می آید و خصوصا با جنبش« #اعدام نکنید» رخنه ای که در درون این نظام ضد بشری بوده ژرفتر شده است. تمامی داده های درز کرده نشان میدهند که حتما تا چند هفته ی دیگر اتفاقات مهمی خواهد افتاد. برای همین باید تمامی قشرها جامعه گوش به زنگ باشند تا در یک تظاهرات اعتراضی همه جانبه شرکت کنند. مردم تهران نباید گول آذوقه و روغن و برنج و گوشتهای انبار کرده در زیرزمین و یخچال و فریزرشان را بخورند. اگر در تظاهرات شرکت نکنند بزودی نوبت فقر و گرسنگی آنها نیز خواهد رسید و به اجبار به خیابان خواهند آمد که آنوقت هزینه اش بسیار بالاتر است. من از هممیهنان خارج از کشور میخواهم تا اینگونه بی جوش و خروش نباشند. از همنوعانمان ارامنه و یهودیان ساکن در ارپا و آمریکا بیاموزیم تا چگونه ایرانی خارج از کشورباشیم. ما را در ایران کمک کنید. به فکر ما و کشور مادرتان باشید. شما بیش از ده درصد جمعیت کشورید آخر کاری بکنید. با ده درصد میشود کشوری تغییر داد حیف نیست که بیخیال باشید و همین به نق زدن اکتفا کنید. آیا فکر کرده اید چگونه میشو ما را از اینترنت داخلی بینیاز کنید. آیا چنین کاری می شود کرد. آیا کشورهای آزاد جهان اعم از آمریکا و اروپا و استرالیا و اسرائیل نمی توانند ما را ازاحتیاج به اینترنت داخلی برهانند. با سپاسگزاری از زمانه