ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا با گشایش یک کانال مالی برای هلال احمر ایران موافقت کرد

کمک‌ها در قالب وجوه ارزی دریافت می‌شود. رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران به مبلغ دقیق این کمک ها اشاره‌ای نکرد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد که با همکاری فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ جهانی، وزارت خزانه‌داری آمریکا با گشایش یک کانال ملی برای نقل و انتقال کمک‌های بشردوستانه جهانی به هلال احمر ایران موافقت کرد.

جمعیت هلال‌احمر ایران
جمعیت هلال‌احمر ایران

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه از برگزاری دو جلسه با هیئت حاکمه فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر برای بازگشایی یک کانال مالی مطمئن برای جمعیت هلال احمر ایران خبر داد. کریم همتی گفت:

 پس از مکاتبات هلال‌احمر با رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ، ایشان مکاتبه‌ای با خزانه‌داری و بخش دیپلماسی آمریکا داشتند و خوشبختانه با پیگیری‌هایی که از طرف جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت و مساعی که فدراسیون صلیب سرخ به خرج داد، امریکا سرانجام موافقت کرد.»

به گفته همتی بر اساس مکاتبات وزارت خزانه‌داری آمریکا، چنانچه از طرف افراد حقیقی یا حقوقی کمکی به جمعیت هلال‌احمر ایران بشود، مشروط به اینکه یکی از طرف‌ها آمریکایی نباشد، وزارت خزانه‌داری آمریکا مخالفتی با ارسال آن کمک‌ها نخواهد داشت. رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت:

«در چارچوب این تصمیم، ظرف چند روز گذشته بخشی از کمک‌هایی که مختص هلال‌احمر بود و از چند سال پیش امکان انتقال آن به ایران وجود نداشت، وارد کشور شد.»

این کمک‌ها در قالب وجوه ارزی دریافت می‌شود. رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران به مبلغ دقیق این کمک ها اشاره‌ای نکرد. همتی صرفاً بادآوری کرد:

«باید سعی کنیم که از این کانال برای بحث‌های دارویی، غذایی و سایر امکاناتی که هلال‌احمر به آن‌ها نیاز دارد به نحو مطلوبی استفاده کنیم و با رایزنی‌های که در حال انجام است، بتوانیم بخشی از مشکلات کشور را از این طریق حل کنیم.»

سفارت سوئیس در تهران پنجشنبه ژانویه۲۰۲۰/ بهمن ۹۸ اعلام کرده بود که ساز و کار مالی سوئیس برای تحویل اقلام انسان‌دوستانه، تأمین اقلام کشاورزی، غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی به ایران به طور آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده است. کانال مالی «شتا» نیز زیر نظر وزارت خرانه‌داری آمریکا عمل می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    خوب می دونن چیکار کنن، یه سازمان بی در و پیکر که به همه جا وصله و به هیچ کسم پاسخگو نیست براش می خوان کانال مالی بازکنن