ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات پارلمان در سوریه: حزب بعث پیروز اعلام شد

حزب بعث در سوریه در سومین دوره انتخابات پارلمانی اکثریت آرا را به دست آورد. نامزدها را دولت انتخاب کرده بود و مخالفیان و پناهجویان سوری نیز در انتخابات حضور نداشتند.

به گزارش خبرگزاری‌های دولتی سوریه، در جریان سومین دوره انتخابات پارلمانی این کشور حزب بعث اکثریت آرا را به دست آورد. گروه‌های اپوزویسیون سوریه این انتخابات را نامشروع دانستند.  

تصویری از یکی از حوزه‌های انتخاباتی در سوریه، حلب - ۲۰۲۰ (عکس از – / AFP)

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، سامر زمریق، رئیس کمیسیون انتخابات سوریه شامگاه سه‌شنبه، ۳۱ تیر/ ۲۱ ژوئیه، نتایج سومین دوره انتخابات پارلمانی این کشور را با میزان مشارکت  ۳۳.۱۷ درصد از مردم اعلام کرد.

این انتخابات پارلمانی در مناطق تحت کنترل حزب حاکم بعث سوریه برگزار شد. همچنین رأی‌گیری در مناطقی که پیشتر در کنترل مخالفان بود، برگزار شد. بخش اعظم قلمروی مخالفین اکنون توسط حزب حاکم تصرف شده است. پناهجویان سوری و ساکنان مناطق تحت کنترل شورشیان در رای‌گیری حضور نداشتند.

حزب حاکم بعث سوریه و متحدانش  ۱۷۷ کرسی از ۲۵۰ کرسی مجلس را به دست آوردند.  

در این دوره از انتخابات ۱۶۵۶ نامزد از جمله ۲۰۰ زن برای حضور در مجلس ۲۵۰ نفری سوریه با یک‌دیگر رقابت کردند. رئیس کمیسیون انتخابات کشور گفت نامزدهایی که از نتیجه انتخابات راضی نیستند، حق دارند طی سه روز شکایت خود را اعلام کنند. 

سومین دوره انتخابات پارلمانی در سوریه از صبح روز یک‌شنبه در ۱۴ استان و در ۷ هزار و ۴۰۰ مرکز اخذ رأی صورت گرفت. 

مخالفان سوریه در تبعید انتخابات را شرم‌آور اعلام کردند. یحیی آریدی، عضو کمیته مخالفان در مذاکرات صلح سازمان ملل در ژنو گفت: «این انتخابات نامشروع است. رژیم همه نامزدها را حتی نامزدهای مستقل را خودش انتخاب کرد و آنها حزب حاکم را انتخاب کردند.»

آریدی به خبرگزاری آلمانی دِپ‌آ (DPA) گفت: «مردم سوریه حق رأی نداشتند و این انتخابات نمایشی بود که رژیم آن را اجرا کرد». 

مجلسی که از دل این انتخابات بیرون خواهد آمد، قصد دارد قانون اساسی را  به نفع اسد و حزب بعث تغییر دهد و نامزدان دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری سوریه را نیز مشخص کند. قرار است بشار اسد نیز پس از تغییر قانون اساسی فردی را به عنوان نخست‌وزیر معرفی کند.

این انتخابات به خاطر بحران کرونا از ماه آپریل تا کنون دو بار به تعویق افتاده بود. آمارهای رسمی در سوریه می‌گویند کرونا تاکنون در سوریه ۵۴۰ نفر را بیمار کرده و ۳۱ کشته برجای گذاشته است.

در همین زمینه بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.