ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قرار بازداشت حمید نوری برای دهمین بار تمدید شد

بازداشت حمید نوری که به اتهام شرکت در کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ در ایران در سوئد زندانی است، باز هم تمدید شد.

حمید نوری که به اتهام «نقض قوانین بین‌المللی از طریق جنایت علیه بشریت و قتل» به دلیل شرکت در کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ در ایران در زندانی در سوئد بازداشت است اکنون باید یک ماه دیگر در زندان بماند.

تصویر ویزای ورود حمید نوری به اروپا

روز اول مرداد/۲۲ ژوئیه، ایرج مصداقی، نویسنده و فعال حقوق بشر، از محل دادگاه حمید نوری در سوئد اعلام کرد که قرار بازداشت او برای دهمین بار و به مدت چهار هفته دیگر تمدید شد.

به این ترتیب نوری تا ۲۲ ماه اوت همچنان در بازداشت خواهد بود. در این مدت، دادستان مشغول پژوهش بیشتر در مورد اتهام او خواهد بود.

مصداقی در توییتر نوشت:

«حکم بازداشت حمید نوری برای دهمین بار تمدید شد. این موفقیت بزرگ را به جنبش دادخواهی تبریک می‌گویم. وعده ما دادگاه رسیدگی به جرائم او در آینده نزدیک.»

ایرج مصداقی که خود از جان‌به‌دربردگان تابستان ۶۷ است و در جنبش دادخواهی برای این اعدام‌ها فعال است، با انتشار یک ویدئو در حسابش در توئیتر، توضیح داد که حمید نوری به دادگاه گفته است که نقشی در کشتار زندانی‌ها نداشته و درخواست کرده که تا زمان رسیدگی کامل به پرونده در زندان نباشد. قاضی این درخواست نوری را نپذیرفته و قرار بازداشت او یک ماه دیگر با این استدلال که او امکان فرار دارد، تمدید شد.

نوری در دادگاه، به دلیل بحران ویروس کرونا حضور نداشت و به صورت آنلاین در دادگاه شرکت کرد.

حمید نوری یک دادیار قضایی سابق جمهوری اسلامی و از عاملان قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷، در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۱۹/ ششم آبان ۹۸ به محض ورود به خاک سوئد در فرودگاه آرلاندای استکهلم بازداشت شد و از آن زمان در زندان است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سلمان

    اگر آقای نوری قول بدهند که همه جنایات را اقرار کنند، ما مردم ایران از دادگاه سوئد درخواست خواهیم کرد تا به جبران اقرارها و به منظور تخفیف جرم ایشان، فقط به مدت ده روز به کشور رومانی تبعید شوند. بدین ترتیب هم ما مردم ایران راضی خواهیم بود، هم ایشان هم به مدت طولانی عذاب نخواهند دید، و هم برادران ارزشی رومانیایی به نان و نوایی خواهند رسید. البته ما مردم ایران قول می‌دهیم از این پس هر ماه یک قاضی یا سردار یا شهردار برایشان بفرستیم.

  • منصوری از جهنم‌

    برادر عزیز جناب آقای نوری ، اگرچه این حقیر یک دهم جنایات شما را توفیق نیافتم و شما قطعا از پیشکسوتان نظامِ عظما در کشتار هستید ؛ ولی به عنوان یک برادر کوچکتر و تجربه دیده خدمت شما عرض می کنم در همان سوئد هرچه می دانید به زبان خوش افشا کنید و التماس کنید در همان جا دادگاهی تان کنند ..... در غیر اینصورت شما را جهت تحقیقات بیشتر می فرستند رومانی ، و از قبل هم پنت هاوسِ هتل دوک را برایتان رزرو می کنند و خلاصه بعد باید حضرتعالی را با کاردک از کف آسفالت جمع کنند . خلاصه از ما گفتن بود ، صلاح خویشتن را دریابید . البته ما که رفتیم به درک ، نفهمیدیم آن چمدانهای یورو را کدام بی وجدانی !! درسته قورت داد که ایشالا از گلوش پایین نره . حاصل یک عمر دیانت و خیانت مان بود .