ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در یمن به گرسنگی و کرونا، سیل هم اضافه شد

سیل در جنوب، غرب و مرکز یمن هزاران نفر را بی‌خانمان کرد. دسترسی آوارگان به غذا و آب آشامیدنی مختل شده است. صلیب سرخ جهانی از «بدترین فاجعه» در جهان سخن می‌گوید.

وبا، جنگ و گرسنگی و همه‌گیری ویروس کرونا کم بود سیل هم بدان اضافه شد. صلیب سرخ جهانی اعلام کرد در روزهای اخیر باران‌های سیل‌آسا در یمن جان صدها نفر را گرفت و مناطق وسیعی از آن کشور را ویران و هزاران نفر را بی‌خانمان کرد.

یکی از سیل‌زدگان جنوب یمن (عکس: توییتر)

صلیب سرخ جهانی اعلام کرد باران‌های سیل‌آسا همراه با گرسنگی و همه‌گیری ویروس کرونا «بدترین» بحران انسانی در یمن را رقم زده است. عبدی اسماعیل، مدیر صلیب سرخ جهانی یمن در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت:

«ترکیبی از همه‌گیری ویروس کرونا، درگیری‌های نظامی و باران‌های سیل‌آسا در سال جاری خسارت‌های جبران‌ناپذیری در یمن به بارآورده و زندگی میلیون‌ها انسان را تحت تأثیر قرار داده است.»

صلیب سرخ جهانی شامگاه دوشنبه ۲۷ ژوئیه/ ۶ مرداد اعلام کرد جاری شدن سیل در در جنوب یمن سبب شد که ۳۳ هزار نفر از کسانی که در جنگ داخلی آواره‌ شده‌ و به اردوگاه‌ها پناه برده‌اند، دار و ندار خود را از دست بدهند. بر همین اساس ده‌ها نفر در این مناطق هم جان خود را از دست داده‌اند.

در ۲۴ ساعت گذشته در استان حجه در شمال غربی صنعا که از استان‌های محروم یمن به شمار می‌آید، در اثر جاری شدن سیل ۲۳ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۸۷ خانه هم ویران شد. در اثر باران‌های سیل‌آسا در این منطقه راه‌ها مسدود شده و امکان کمک‌رسانی به خانواده‌هایی که در جنگ خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند از بین رفته است. آن‌ها در خطر گرسنگی قرار دارند. علاوه بر این آب‌‌های گل‌آلود، چشمه‌ها را آلوده کرده و به این ترتیب تنها منبع آب آشامیدنی ساکنان مناطق سیل‌زده نیز تحت تأثیر باران‌های سیل‌آسا قرار گرفته است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در استان مأرب در مرکز یمن بیش از ۵۵۰۰ خانوار از آوارگان جنگی تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند. در اردوگاه‌های مأرب چادرها را آب برده و ذخایر غذایی در میان گل و لای دفن شده است. ۷۵۰ هزار نفر از اهالی یمن برای مصون ماندن از حملات حوثی‌ها در مأرب پناه گرفته‌اند.

از ژانویه سال جاری تاکنون بیش از ۱۲۷ هزار نفر در یمن به بیماری وبا مبتلا شده‌اند. سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که باران‌های سیل‌آسا ممکن است سبب شیوع بیشتر وبا در یمن می‌شود.  

صلیب سرخ جهانی شامگاه دوشنبه هشدار داد که باران‌های سیل‌آسا در یمن زمینه شیوع تب دانگ و مالاریا را هم فراهم می‌آورد. این بیماری‌ها از طریق پشه‌هایی که در برکه‌ها و مرداب‌ها زندگی می‌کنند به انسان منتقل می‌شود.

در شش سالی که از جنگ داخلی یمن می‌گذرد ۱۰۰ هزار نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند و میلیون‌ها نفر نیز در آستانه گرسنگی قرار گرفته‌اند.  

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.