ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در دوره بحران کرونا هر ماه ۱۰ هزار کودک در جهان از گرسنگی می‌میرند

سازمان جهانی بهداشت و یونیسف می‌گویند مناطقی که مواد غذایی در آن‌ها کم است کودکان بیشتری در دوران کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای تخمین زده‌اند که تنها در دوره بحران کرونا، هر ماه بیش از ۱۰ هزار کودک بر اثر گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند. این دو نهاد سازمان ملل می‌گویند مناطقی بیشتر متأثر از این وضعیت هستند که در آن‌ها مواد غذایی کم است.

کودکی در دهلی نو ـ هند ـ عکس از شاتر استاک

در بیانیه سازمان جهانی بهداشت و یونیسف آمده است که مزارع با بازده ضعیف با همه‌گیری ویروس جدید کرونا از بازارها جدا می‌مانند. در بسیاری از روستاها دیگر غذا و دارو توزیع نمی‌شود. بسیاری از کودکان که قبلاً از سوء تغذیه رنج می‌بردند اکنون در معرض خطر گرسنگی قرار دارند.

بدین ترتیب برای نخستین بار در چند دهه گذشته توسعه جهانی سیری معکوس به خود می‌گیرد. از سال ۱۹۸۰ میزان مرگ‌ومیر کودکان زیر پنج سال به‌طور پیوسته کاهش یافته است. در سال ۲۰۱۸ حدود ۵,۳ میلیون کودک در جهان مُرده‌اند و حدود نیمی از این مرگ‌ومیرها ناشی از سوء تغذیه بوده است.

بیانیه می‌افزاید افزایش سوء تغذيه پیامدهای طولانی‌مدت خواهد داشت و موجب فاجعه برای نسل کنونی خواهد شد. دکتر فرانچسکو برانکا، مدیر واحد تغذیه برای بهداشت و توسعه سازمان جهانی بهداشت در این‌باره می‌گوید: «تأثیر بحران کووید ۱۹ بر ایمنی غذایی در سال‌های آینده مشاهده خواهد شد و تأثیر اجتماعی خواهد داشت.»

بر اثر همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ بیش از نیم میلیون کودک هر ماه از بیماری کاهش وزن رنج خواهند برد که ناشی از سوء تغذیه است و وجه مشخصه آن اندام‌های نازک و ضعیف و شکم بزرگ است. کاهش وزن می‌تواند باعث آسیب دائمی جسمی و روانی بر کودک شود.

به گفته سازمان ملل، برای مبارزه با گرسنگی دست‌کم به ۲,۴ میلیارد دلار کمک فوری نیاز است. با اين حال، مهمتر از بودجه، آزادی حركت و نقل مکان است تا خانواده‌ها بتوانند کمک‌های لازم را دریافت كنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.