ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رضا خندان: دادستان تهران حساب‌های بانکی نسرین ستوده را مسدود کرده است

رضا خندان، همسر نسرین ستوده در صفحه فیس‌بوکش خبر داد که دادستان تهران حساب‌های بانکی نسرین را مسدود کرده است و نوشت: «به نظر می‌رسد این اقدام، سرآغاز توقیف اموال خانواده است».

رضا خندان، همسر نسرین ستوده در صفحه فیس‌بوکش خبر داد که دادستان تهران حساب‌های بانکی نسرین را مسدود کرده است. او نوشت: «به نظر می‌رسد این اقدام، سرآغاز توقیف اموال خانواده است.»

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و مدافع حقوق بشر در بند در زندان اوین

رضا خندان، ششم مرداد در صفحه فیسبوکش در این باره نوشت: «مراجعات متعددی که تاکنون، من و آقای محمود بهزادی، وکیل نسرین، به اداره حقوقی بانک پاسارگاد، دادسرای اوین و دادستانی تهران داشتیم هیچ نتیجه‌ای نداشته و حاضر نشدند در مورد علت توقیف حساب‌ها توضیح بدهند. ما این اقدام دادستانی را در راستای وارد آوردن فشار اقتصادی به خانواده، و وارد کردن ضربات مالی به خانواده در شرایط بحران و فروپاشی اقتصادی ناشی از ناکارآمدی و بی‌کفایتی دولت و دستگاه‌های حاکم بر کشور می‌دانیم و در مقابل این اقدام غیرانسانی سکوت نخواهیم کرد.»

چند روز پس از اوج گرفتن کازار #اعدام_نکنید نسرین ستوده نیز به این کارزار پیوست. او در نامه‌ای به رضا خندان نوشته بود:

«خبر صدور حکم اعدام برای سه جوان ایرانی موجی از حیرت و اعتراض را برانگیخته است. عدم دسترسی آزاد این سه جوان به وکیل تعیینی و عدم امکان دفاع برای آنان ضرورت رسیدگی مجدد و بی‌طرفانه را در شعبه‌ای دیگر غیر از شعبه‌ی صادر کننده‌ی حکم ایجاب می‌کند. اگر حکومت و نهادهای امنیتی و دستگاه قضا به این احکام به عنوان ابزاری برای کنترل اعتراضات نگاه می‌کنند بزرگترین اشتباهی است که البته یک حکومت می‌تواند مرتکب شود.»

این نامه را رضا خندان در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده بود.

با وجود بحران کرونا بسیاری از زندانیان سیاسی و مدنی در زندان‌ها در شرایط خطرناک به‌سر می‌برند. نسرین ستوده یکی از آنهاست. مرخصی و عفو در بحران کرونایی تنها مشمول زندانیان عادی شده است.

نسرین ستوده به خاطر وکالت تعدادی از «دختران خیابان انقلاب» و همچنین او همراهی در فراخوانی که در آن ۱۴ فعال و کنشگر سیاسی، خواهان برگزاری رفراندم برای تعیین نوع حکومت آینده ایران بودند، خرداد ۹۷ دستگیر شد. او را به بند زنان اوین منتقل کردند و مامورین امنیتی در ابتدا برگه‌ای را مبنی بر صدور و اجرای حکم غیابی پنج سال حبس به او نشان دادند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.