ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارلمان ترکیه قانون نظارت بر محتوای شبکه‌های اجتماعی را تصویب کرد

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد تصویب این قانون به معنای ایجاد ابزاری برای دولت در جهت سرکوب عقاید شهروندان است. دولت اردوغان اما این اتهام را رد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز پارلمان ترکیه برای نظارت دولتی بر محتویات شبکه‌های اجتماعی قانونی را در پارلمان به تصویب رساند که از حمایت حزب اسلام‌گرای عدالت و توسعه برخوردار بود.

پارلمان ترکیه قانون نظارت بر محتوای شبکه‌های اجتماعی را تصویب کرد
پارلمان ترکیه قانون نظارت بر محتوای شبکه‌های اجتماعی را تصویب کرد

بحث درباره قانون نظارت بر محتوای شبکه‌های اجتماعی فقط یک روز ادامه داشت. صبح چهارشنبه ۲۹ ژوئیه/ ۸ مرداد پارلمان با انتشار پیامی در توییتر از تصویب آن خبر داد.

طبق این قانون، شبکه‌های اجتماعی خارجی باید دفترهای نمایندگی در ترکیه دایر کنند و پاسخگوی دولت آنکارا درباره محتویات‌شان باشند. چنانچه محتوای شبکه‌های اجتماعی مطابق خواست و پسند دولت اسلام‌گرای رجب طیب اردوغان نباشد، رسانه‌های اجتماعی با مواردی چون جریمه، حذف آگهی تبلیغاتی و محدودیت پهنای باند مواجه خواهند شد.

در ترکیه رسانه‌های بزرگ زیر نظر دولت اردوغان فعالیت می‌کنند به همین سبب شبکه‌های اجتماعی به محلی برای بیان نارضایتی و انتقادهای شهروندان از دولت تبدیل شده است.

رویترز می‌نویسد دولت اردوغان فعالیت شهروندان ترکیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی را دنبال می‌کند. پیش از این عده‌ای از شهروندان ترکیه‌ای به اتهام توهین به مقامات دولتی یا انتقاد از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه بازداشت شده‌اند. نارضایتی از نحوه مدیریت کرونا هم به انتقادها از دولت دامن زده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرده است که قانون نظارت بر شبکه‌های اجتماعی در ترکیه، ابزاری برای سرکوب عقاید شهروندان توسط دولت ترکیه است.

ابراهیم کالین، سخنگوی اردوغان در پاسخ به این انتقادها ادعا کرد که قانون نظارت صرفاً در تلاش است مسائل اقتصادی و حقوقی شبکه‌های اجتماعی در ترکیه را سامان بدهد.

در سال ۲۰۱۹ ترکیه از نظر شکایت حقوقی از شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر در جایگاه دوم در جهان قرار داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.