ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رکورد مبتلایان به کرونا در برزیل شکست

در برزیل حدود ۷۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا در یک روز ثبت شد. پس از سه ماه فرودگاه‌های مهم به روی مسافران خارجی باز شدند. بولسونارو نیز در انظار عمومی ظاهر شد.

در برزیل با ثبت حدود ۷۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در یک روز رکورد ابتلا شکسته شد. رئیس جمهوری این کشور که به کرونا مبتلا شده بود برای نخستین بار در انظار عمومی ظاهر شد. فرودگاه‌های مهم کشور هم پس از سه ماه به روی مسافران خارجی باز شدند.

کرونا در برزیل ـ ریودوژانیرو ـ ژوئیه ۲۰۲۰ ـ عکس از شاتر استاک

برزیل پس از مدت‌ها دشواری در رویارویی با همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ بالاترین شمار مبتلایان در یک روز را ثبت کرد. در ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ هزار و ۷۴ نفر در این کشور آمریکای لاتین به این ویروس مبتلا شدند و شمار کل مبتلایان به بیش از ۲,۵۵ میلیون نفر رسید. همچنین با مرگ یک هزار و ۵۹۵ نفر دیگر شمار مرگ‌ومیر ناشی از کووید ۱۹ در این کشور به ۹۰ هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

برزیل پس از آمریکا هم در تعداد ابتلا و هم مرگ‌ومیر در رده دوم جهان قرار دارد. این کشور با ۲۱۰ میلیون نفر جمعیت در طول دو ماه گذشته هر هفته حدود ۷ هزار مورد ابتلا به کووید ۱۹ را ثبت کرده است. این بیماری از شهرهای بزرگ به مناطق فقیرنشین کشور گسترش یافته است.

دولت برزیل همچنان دستورالعمل‌های عمومی برای مقابله با ویروس صادر نمی‌کند و هیچ مسئولیتی به‌عهده نمی‌گیرد. ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری این کشور که در اوایل ماه جاری میلادی به کووید ۱۹ مبتلا شد روز گذشته، چهارشنبه ۸ مرداد / ۲۹ ژوئیه برای نخستین بار پس از دو هفته قرنطینه در انظار عمومی ظاهر شد.

بولسونارو روز شنبه گذشته اعلام کرد که آزمایش ابتلا به کووید ۱۹ او این بار منفی بوده و قرنطینه را ترک می‌کند. او گفت در دوران نقاهت نیز علائم کمی از این بیماری داشته است.

بولسونارو همواره در سخنان خود تأثیرات و دامنه گسترش این ویروس را کم جلوه داده است. این در حالی است که دانشگاه PUC ریودوژانیرو پیش‌بینی می‌کند که برزیل در نیمه اول ماه اوت سه میلیون مورد ابتلا به کووید ۱۹ را ثبت خواهد کرد.

شامگاه چهارشنبه دولت ورود مسافران خارجی به فرودگاه‌های شهرهای بزرگ را آزاد کرد. ممنوعیت ورود مسافران خارجی از طریق هوایی از پایان ماه مارس اعمال شده بود. با این حال دولت گفته است که این مسافران هنگام پرواز باید بیمه سلامت خود را ارائه دهند که در مدت اقامتشان در برزیل هم باید معتبر باشد.

برخی مقام‌های برزیل گفته‌اند که ممنوعیت ورود مسافران خارجی که اقامت دائمی در این کشور ندارند از طریق زمینی و دریایی به مدت ۳۰ روز تمدید شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.