ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ثبت بیش از ۲۹۲ هزار مورد ابتلا به کرونا در هر روز

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیشترین میزان ابتلا به کووید ۱۹ در جهان مربوط به آمریکا، برزیل، هند و آفریقای جنوبی بوده است.

سازمان جهانی بهداشت روز شنبه اول آگوست/ ۱۱ مرداد، از افزایش رکورد ابتلا به ویروس کرونا در جهان خبر داد و اعلام کرد شمار کل مبتلایان به ۲۹۲ هزار و ۵۲۷ نفر در یک‌ روز رسیده.

در هفته گذشته شیوع کرونا در کشورهای آمریکای لاتین از آمریکا و کانادا پیشی گرفته

به‌نوشته خبرگزاری رویترز، بیشترین میزان ابتلا به کووید ۱۹ در جهان مربوط به ایالات متحده آمریکا، برزیل، هند و آفریقای جنوبی بوده و مرگ و میرها نیز به بیش از شش هزار و ۸۰۰ فوتی در یک‌روز افزایش یافته است.

سازمان جهانی بهداشت یک هفته پیش از این از ابتلای حدود ۲۸۵ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا و جان‌باختن ۱۰ هزار نفر در طی یک شبانه روز خبر داده و اعلام کرده بود: «از پایان ماه آوریل تاکنون، ویروس کرونا هرگز تا این حد قربانی نگرفته است.»

براساس اطلاعات و آماری که خبرگزاری رویترز جمع‌آوری کرده، در هفته گذشته شیوع کرونا در کشورهای آمریکای لاتین از آمریکا و کانادا پیشی گرفته و برزیل با موارد رو به افزایش مرگ و میر در اثر ابتلا به این ویروس، در حال حاضر در جایگاه دوم جهان قرار دارد.

بر پایه این آمارها، میزان همه‌گیری ویروس کرونا در استرالیا، ژاپن، هنگ کنگ، بولیوی، سودان، اتیوپی، بلغارستان، بلژیک، ازبکستان و اسرائیل در روزهای اخیر رو به افزایش بوده است.

طبق اطلاعات ارائه شده از سوی رویترز، از آغاز همه‌گیری کرونا بیش ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده‌اند که در این بین، نزدیک به ۶۷۵ هزار نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر کریستوف هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت روز ۲۸ تیرماه، در سفر یک‌روزه خود به اصفهان و در حاشیه دیدار از بیمارستان‌های ارایه کننده خدمات به بیماران کرونا در پاسخ به خبرنگاران اعلام کرده بود: «در حال حاضر زمان حساسی است که دولت [ایران] باید بیشتر فعالیت کند و جست و جوی دقیق تری داشته باشد تا مناطقی را که اپیدمی وجود دارد شناسایی و علت آن را پیدا کند، سپس در هر زمان و هر منطقه‌ای که لازم است محدودیت‌هایی اعمال کند.»

این مقام سازمان جهانی بهداشت همچنین گفته بود: «اگر نتوانیم جلوی شیوع بیماری را با وضع قوانین و محدودیت‌های جدید، آن هم به اندازه کافی و به موقع بگیریم، آن وقت این خطر را داریم که شیوع بیماری به پیک بدی برسد.»

هملمن همچنین با اشاره به شیوع بالای ویروس کرونا در ایران و جهان گفته بود: 

«توصیه مداوم ما به مردم این است که ما هنوز در میانه اپیدمی هستیم و مردم نباید این دیدگاه را داشته باشند که با توجه به پایین آمدن نمودارها، خطر بیماری کم شده، درحالی که کاهش آمارها به معنای پایان کووید۱۹ نیست و این ویروس همچنان در همان وضعیت خطرناکی است که چهار ماه پیش بود.»

ایران از جمله کشورهایی بود که به دلیل عدم توانایی دولت در اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه و درمانی برای حفاظت از شهروندان در برابر ویروس کرونا، سیاست «ایمنی گله‌ای» را در پیش گرفته و جان هزاران ایرانی را در خطر مرگ و آسیب‌هایی جسمانی و روانی پس از درمان قرار داده است.

همچنین با نزدیک شدن به ماه محرم و علی‌رغم اینکه ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت درباره در وضعیت قرمز قرار گرفتن اکثر استان‌های ایران هشدار داده، برخی از نهادها و مسئولان حکومتی همچنان اصرار به برپایی مراسم عزاداری در این ماه دارند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.