ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جولان کرونا در سیستان و بلوچستان؛ اهالی روستای صفرآباد زاهدان در تنگنا و قرنطینه

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با انتشار ویدئویی در روز شنبه ۱۱ مرداد از شیوع گسترده کرونا در روستای صفرآباد در فاصله ۳۸ کیلومتری زاهدان در استان سیستان و بلوچستان خبر داده و نوشته که نبود زیرساخت‌های بهداشتی لازم و ضعف اطلاع‌رسانی در زمینه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری، موجب بروز این شرایط در روستا شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با انتشار ویدئویی در روز شنبه ۱۱ مرداد از شیوع گسترده کرونا در روستای صفرآباد در فاصله ۳۸ کیلومتری زاهدان در استان سیستان و بلوچستان خبر داده و نوشته که نبود زیرساخت‌های بهداشتی لازم و ضعف اطلاع‌رسانی در زمینه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری، موجب بروز این شرایط در روستا شده است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

طبق اعلام رسانه‌های رسمی در ایران، از روز پنج شنبه تا ظهر روز جمعه ۱۰ مردادماه، تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان با ۸۴ مورد افزایش به ۱۱ هزار و ۴۶۱ نفر رسیده است.

در ویدئوی منتشر شده توسط ایسنا فردی به نام براهویی، رئیس شورای روستا می‌گوید: «با وجود اینکه اهالی روستا احتیاج به کمک‌های غذایی و بهداشتی دارند اما نهادهای دولتی هیچ‌گونه حمایتی از آنها نکرده‌اند.»

رئیس شورای روستای صفرآباد در این ویدئو همچنین می‌گوید: «به‌خاطر تعطیل شدن بخش کشاورزی در روستا، اهالی برای یافتن کار به سمت شهرهای مجاور مهاجرت کرده‌اند.»

به‌گفته او، ساکنان این روستا از سپاه پاسداران هم درخواست کمک کرده‌اند اما پاسخی نگرفته‌اند.

در جای دیگری از ویدئوی منتشر شده، یک کودک از اهالی روستا در گفت‌وگو با گزارش‌گر می‌گوید علی‌رغم اینکه پدرش به کرونا مبتلا شده اما او اکنون در یک اتاق و در همان منزلی که بقیه اهالی خانواده زندگی می‌کنند، قرنطینه شده است.

این در حالی‌ست که مادر این خانواده بارداربوده و ابتلا به کرونا بیش از دیگران می‌تواند برای او خطرناک باشد.

گزارش‌های مربوط به شیوع روز افزون کرونا در روستاها و شهرهای استان سیستان و بلوچستان در حالی منتشر می‌شود که محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان روز چهارشنبه هشتم مردادماه از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی این استان خبر داده بود.

هاشمی همچنین در اوایل تیرماه با اشاره به کمبود نیروی درمانی در این این استان، گفته بود: «ضریب نیروی انسانی در حوزه سلامت استان شکننده است و بیمار شدن هریک از همکاران ما و خروج آنان از چرخه خدمت‌رسانی، آسیب جدی به کیفیت و کمیت خدمات قابل ارائه به مردم ایجاد می‌کند.»

به گفته او، در اوایل تیرماه و با ظاهر شدن علائم ابتلا در کسانی که در حدود دو تا چهار هفته قبل با ویروس کرونا برخورد داشته‌اند، ظرفیت اولیه بخش‌های کرونا در سیستان و بلوچستان تکمیل شده است.

به‌دنبال شیوع گسترده کرونا در استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان یکی از محروم ترین استان‌های ایران، کسب و کارهای بسیاری نیز تعطیل یا نیمه تعطیل شده است.

عدم حمایت‌های دولتی در ماه‌های پس از شیوع کرونا از شهروندان ساکن این استان، معیشت میلیون‌ها نفر را با بحران جدی روبه‌رو کرده است.

این در حالی‌ست که احمد بامری، قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در استان سیستان و بلوچستان، اعلام کرده «با کمک خیرین» بخشی از تجهیزات بیمارستانی مورد نیاز در این استان تأمین شده است.

به‌گفته بامری، تاکنون به استناد آمار ارسالی از تمامی مراکز ارائه خدمت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با همت خیران بیش‌از ۱۲۴ هزار و ۵۷۶ لوازم حفاظتی و بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا و ۱۰۱ دستگاه تجهیزاتی به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به ارزش یک میلیارد و ۱۴۲میلیون و۵۲۹ هزار تومان اهدا شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.