ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا هم حریف مافیای کنکور نشد

مسئولان می‌گویند موج‌های تازه‌ای از همه‌گیری کرونا در راه است. به‌نظر می‌رسد علاوه بر مراسم محرم، کنکور سراسری نیز بدون توجه به مخاطرات شیوع کرونا مانند سال‌های پیش برگزار خواهد شد.

ویروس جدید کرونا همانند روزهای گذشته جان بیش از ۲۰۰ نفر را گرفت تا استان‌های ایران در وضعیت قرمز و هشدار باقی بمانند. جدال بر سر برگزاری یا تعویق کنکور سراسری به مجلس کشیده شده اما به‌نظر می‌رسد علاوه بر مراسم محرم، کنکور سراسری نیز بدون توجه به مخاطرات شیوع کرونا مانند سال‌های پیش برگزار خواهد شد. برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند تعداد مبتلایان رو به کاهش است با این‌وجود فرمانده «عملیات مدیریت کرونا» در تهران «شکست کرونا» را یک شعار هیجانی خوانده و گفته: تا زمان ریشه‌کن شدن این ویروس، ایران قطعا با «امواج چندین‌باره» همه‌گیری کرونا مواجه خواهد شد.

تهران - ژوئیه ۲۰۲۰ عکس از Farzad Frames/Shutterstock

ویروس جدید کرونا در یک شبانه‌روز ۲۰۸ بیمار دیگر را به کام مرگ کشاند تا شمار قربانیان کووید۱۹ در ایران تا یکشنبه ۱۲ مرداد به ۱۷ هزار و ۱۹۰ نفر برسد. به تایید وزارت بهداشت در همین فاصله ۲هزار و ۶۸۵ نفر دیگر نیز به مبتلایان به ویروس کرونا اضافه شده‌اند. سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت تعداد کل مبتلایان قطعی را ۱۷ هزار و ۱۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: وضعیت در استان‌های مازندران و لرستان هم قرمز شده و استان قم نیز وارد وضعیت هشدار شده است.

در شرایطی که بخش عمده اظهارنظرها به وضعیت تهران محدود می‌شود، برخی از گزارش‌ها از کاهش مختصر تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در استان‌های جنوبی خبر می‌دهند. روندی که پیش‌بینی می‌شود ثبات چندانی نداشته باشد. در همین رابطه علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران نسبت به امواج بعدی کرونا هشدار داد و گفت: «این بیماری قطعا امواج چندین‌باره خواهد داشت و تا زمانی که یا ۶۶ درصد افراد در جامعه دچار این بیماری نشوند و یا داروی مطمئن و واکسن آن پیدا نشود، این سناریو در کشورهای دنیا قابل تکرار خواهد بود».

زالی اضافه کرد: شکست کرونا به عنوان یک بیماری مزمن، نوپدید و فرسایشی بیشتر یک شعار هیجانی است.

او برخلاف بسیاری از مسئولان که دلیل اصلی بروز موج جدید کرونا را مراودات اجتماعی عنوان می‌کنند، گفت: «مردم اصلا مقصر نیستند، نباید تمام کاسه و کوزه‌ها را بر سر مردم بشکنیم».

پیش‌بینی موج دیگری از کووید۱۹ در پاییز

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران فرضیه «ایمنی جمعی» یا «ایمنی گله‌ای» را «خطرناک» خواند و اضافه کرد:

« ما به شدت از نظر علمی با ایمنی جمعی مخالفیم و این حرف بسیار خطرناک است. باید دارو و واکسن کارای این دارو پیدا شود و یا در بدترین و سخت‌ترین شرایط که از نظر علمی کاملا با آن مخالفیم و آن را منسوخ شده تلقی می‌کنیم. ۶۶ درصد جامعه مبتلا شوند که در این صورت با حجم بسیار زیاد بیماری و تلفات بسیار زیاد همراه خواهد بود».

در همین رابطه، جلیل کوهپایه‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران هم پیش‌بینی کرد ایران با موج متفاوتی از شیوع کووید۱۹ در پاییز روبه‌رو شود. کوهپایه‌زاده گفت:

«احتمالا شیوع کرونا در ماه‌های آینده رو به افزایش باشد، زیرا فصل پاییز فصل بیماری‌های ویروسی است و هر نوع سرماخوردگی که مردم کرونا خطاب می‌کنند، اثر روانی آن بر ما و کادر درمان منتقل خواهد شد. با توجه به اینکه این بیماری‌ها با بیماری‌های تنفسی و فصلی مخلوط می‌شوند، بنابراین فراوانی بیماری حاد تنفسی در پاییز ماه رو به افزایش خواهد بود که تشخیص آن از کرونا مشکل است»

به گفته او تعداد بیماران مراقبت ویژه و غیرمراقبت ویژه تهران و «فوتی‌ها» در تهران شیب افزایشی دارد اما بیمارستان‌های تهران با وجود این‌که با کمبود تخت مواجه‌اند، نمی‌توانند رسیدگی به بیماران غیرکرونایی را متوقف و تخت‌ها را به بیماران مبتلا به کووید۱۹ منحصر کنند.

تداوم هشدارها درباره مخاطرات تجمع در محرم و ممنوعیت سفر به کربلا

رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران به صورت ضمنی نسبت به برگزاری مراسم محرم اظهار گرانی کرد و گفت: «مسئله تجمعات است، زیرا تجمعات بیشتر از ده نفر در فضای بسته و نزدیک به هم بسیار خطرزا است و حتما باید ملاحظات سلامتی مردم در آن لحاظ شود»

در پیوند با این مسئله، علی اکبر حقدوست رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا هم پیشنهاد کرد مراسم محرم به خانه‌ها و فضای مجازی محدود شود. او گفت:

«شاید بهتر باشد در این شرایط برای ویروسی که نسبت به هر روشی راه در رو را پیدا می‌کند، سعی کنیم مراسمات عزاداری تا حد امکان با فاصله‌های زیاد و به صورت مجازی برگزار شود. کسی تصور نمی‌کرد خانه خدا، حرم رضوی و... در روزهایی اینچنین خلوت باشند، اما شرایط این موضوع را ایجاد می‌کند و از آنجایی که دین ما دین تعقل است می‌بینیم اگر بتوانیم از راه دور و از طریق رادیو و تلویزیون مفاهیم مراسم معنوی را در خودمان احیا کنیم، شاید ضرورتی نباشد دسته‌هایی راه بیفتد و آن عزاداری‌ها انجام شود».

در زنجان، که هفته‌هاست در وضعیت قرمز قرار دارد، سفر عزاداران محرم از مناطق دیگر ممنوع اعلام شده است. رضا عسگری، فرماندار زنجان اعلام کرده به خاطر وضعیت قرمز شیوع کرونا، این شهرستان در محرم امسال پذیرای عزاداران از دیگر مناطق داخل و خارج استان نخواهد بود و درباره برگزاری برخی از مراسم‌ها هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

در این میان از سوی نهادهای رسمی هیچ عزمی مبنی بر ممانعت از مراسم محرم وجود ندارد. عراق اما محدودیت‌هایی را در مورد زائران اعمال کرده است. استاندار کربلا که پیش از این تردد را از رروز عرفه تا عید غدیر ممنوع اعلام کرده بود، یکشنبه اعلام کرد این استان در دهه اول محرم و به‌ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا، امکان پذیرش زائران داخلی و خارجی را ندارد.

طرح دو فوریتی مجلس برای تعویق کنکور متوقف شد

گمانه‌زنی‌ها درباره مسئله برگزاری کنکور سراسری هم ادامه دارد. کمیسیون آموزش تحقیقات و فن‌آوری مجلس شورای اسلامی، وزیر علوم، وزیر ورزش و جوانان و وزیر بهداشت امروز یکشنبه نشستی را درباره کنکور برگزار کردند. نتیجه این نشست اما تعویق مراسم کنکور نبود. با وجود هشدار پیاپی نسبت به خطرناک بودن برگزاری کنکور وزارت علوم حاضر به لغو آزمون سراسری نیست و اعلام کرده هنوز تصمیمی مبنی بر تغییر تاریخ برگزاری کنکور گرفته نشده‌ است. مهمترین دلیل مخالفت با لغو کنکور به سود شبکه‌های آموزشگاه‌های ویژه کنکور از برگزاری این آزمون برمی‌گردد.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت یکشنبه با طرح مقایسه‌ای جالب توجه گفت: «جمعیت کل کنکور در کشور به اندازه جمعیت یک روز در ساحل مازندران و گیلان نیست».

او از برگزاری کنکور دفاع کرد و افزود: «بچه‌ها می‌خواهند کنکورشان را بدهند، اعصابشان خراب است.»

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان هم پس از حضور در مجلس گفت: ۸ هزار ورزشگاه روباز و سرپوشیده در سراسر کشور برای برگزاری کنکور تحت پروتکل‌های بهداشتی اختصاص داده شده است.

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا پیش از این جلسه گفته بود این ستاد پیشنهاد کرده جلسات آتی کنکور در استادیوم‌ها از جمله استادیوم آزادی و فضای باز برگزار شود.

از سوی مقابل مجلس اما مطابق با رویکرد معمول در به چالش کشیدن دولت، خواستار تعویق کنکور است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس یکشنبه ۱۲ مرداد در نطق پیش از دستور جلسه علنی ادعا کرد سلامت دانشجویان «خط قرمز مجلس است» و گفت: با توجه به نگرانی‌ها درباره رعایت نشدن پروتکل‌های دقیق بهداشتی، «به‌نظر می‌رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک‌تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک بمدت چند ساعت را میسر کند، ضروری باشد».

ساعاتی بعد زهره الهیان، نماینده تهران در حساب توییتر خود از یک طرح دوفوریتی برای تعویق کنکور خبر داد اما نوشت که این طرح متوقف شده و بنا به نظر قالیباف قرار شده تعویق کنکور از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا پیگیری شود.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش روز گذشته اعلام کرده بود ۸۵ نفر از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ «به طور قطعی» به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • گویا مافیا پیروز شد!

    گویا مافیا پیروز شد! کاربرانی از پشتیبانِ قلم‌چیِ خود گفته اند که آن ها را وادار به زنگ‌ زدن به ستاد و اعلام مخالفت خود با تعویق کنکور کرده و بعضاً تهدید هم کرده اند!! همین به اصطلاح مافیای کنکوری که سود کلانی هرساله به جیب می‌زند یکی از بزرگ ترین موانع بر سر لغو کنکور است، زیرا وقتی بحث سود مطرح می‌شود دیگر سلامتی، عدالت و یا هرچیز دیگری ذره ای اهمیت ندارد و نباید کوچک ترین ضربه ای به سود قلم‌چی و دیگر موسسات وارد شود.. طبق آخرین اخبار "کنکور در همان زمان مقرر و با رعایت پروتکل‌های سخت‌گیرانه بهداشتی برگزار می‌شود" گویا نمی‌دانند که اگر داوطلبان از رعایت پروتکل های سخت‌گیرانه بهداشتی(همان طور که در کنکور دکتری دیدیم!) مطمئن بودند، اعتراضات در این ابعاد ادامه پیدا نمی‌کرد. @ragbaarchannel

  • علم پزشکی در خطر

    باید کنکور برگزار شود، به صورت فاصله گذاری و ماسک و دستکش. به اندازه کافی بیسواد وارد سیستم آموزش عالی بخصوص دکتری پزشکی شده اند! مانند سهمیه بندی و کنکورچی ها تست زن بیشواد! افراد نالایق اغلب سمایه پرست و بی اخلاق بخصوص در بخش بزشکی و بهداشتی

  • مافیای کنکور، اتاق گاز جوانان

    مافیای کنکور، اتاق گاز جوانان #لغو_کنکور #تعویق_کنکور #سلامت_دانشجو #مافیای_کنکور #علیه_سکوت #دیوارنویسی #خیابان_تریبون_ماست @sarkhatism

  • توفان توئیتری #لغو_کنکور

    توفان توئیتری با هشتگ‌های #لغو_کنکور #سلامت_دانشجو سه‌شنبه: ۱۳ مرداد ۹۹ ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران @sarkhatism

  • Faryad

    1- بیت رهبری:نطفه بیت رهبری در مدرسه علوی و رفاه بسته شد،کشتارگاه هائی که حاج مهدی عراقی، محسن رفیقدوست، ماشاء الله قصاب، محمد رضا طالقانی، هادی غفاری ، جعفرشجونی و دارو دسته های اطراف صادق خلخالی در زمره ی اداره کنندگان آن بودند. با تحکیم حکومت اسلامی این جمع به تدریج به حوزه های دیگر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی منتقل شدند و اداره بیت را به جاهل ها و لات های ناشناخته و یا ظاهرالاصلاح وتکنوکرات های حزب الهی سپردند.! امروز این دست از جاهل ها و لات ها در بیت خامنه ای، که مداح اش حاج محمودکریمی و حاج سعید حدادیان هستند، فعالانه حضور دارند، جاهل ها و لات هائی که زیر پوشش" شورای هماهنگی تشکل‌های ستایشگران اهل‌بیت ، کانون مداحان و شعرای آیینی،‌ بنیاد دعبل خزاعی، بسیج مداحان و هیئت های مذهبی، جامعه ایمانی مشعر، خانه مداحان، هیئت رزمندگان اسلام و..." و دیگر گروه های فشار و کشتار در تداوم حیات حکومت اسلامی ایفای نقش کرده اند. قدرت مداحان اما به حدی بوده است که محمود کریمی پس از عربده کشی و هفت تیر کشی به بیت رهبری دعوت می شود و در سیمای جمهوری اسلامی نیز ظاهر شده، مداحی می کند!!، و یا سعید حدادیان، به قول خودش رئیس جمهور مملکت، احمدی نژاد را "آفتابه می گیرد" و مشاورش رحیم مشائی را به عورت او تشبیه می کند. 2- مجلس: زنجیره ی جاهل ها و لات های متدین در مجلس از هادی غفاری و دارو دسته اش شروع تا به عبد خدائی و صفرنعیمی رزها ادامه یافته است. هادی غفاری سه دوره نماينده مجلس شورای اسلامی بود، ودر کميسيون ارشاد مجلس، کميسيون برنامه و بودجه فعاليت داشت و در تهيه و تصويب و تدوين برنامه پنج ساله و لوايحی مربوط به قانون کار و ماليات و بيمه کار و مسائل کارگری ايفای نقش کرد!!. غفاری نماينده کميسيون ناظر مجلس در کميته خريد وسائل نظامی نيز بود!!..بدعت"کفش کشی" و کفش پرت کردن در مجلس اسلامی به نام هادی غفاری ثبت است. وی تهديد به ترور نمايندگان مجلس را به صحن مجلس کشاند و گفت:"....اگر نماينده ای بخواهد در خط امريکا گام بر دارد در خود مجلس ترورش خواهيم کرد".! درکنار" لات بازی" های هادی غفاری ها و اقا صفرها ، دسته سینه زنی نمایندگان در صحن مجلس که با "دَم گرفتن " خواستار اعدام رئیس سابق همین مجلس و نخست وزیر سابق حکومت اسلامی می شوند، از نمونه های نادر در تاریخ پارلمانتاریسم است. ، مجلسی که حتی منورالفکرش ، مطهری استفاده از " کف گرگی" در صحن مجلس را مجاز می داند. 3- دولت:. رئیس سابق قوه مجریه، احمدی نژاد یک نمونه است که " رگ لاتی" اش پوشیده نماند، و در نحوه ی حرف زدن ها، شاخ و شانه کشیدن ها ی اش برجسته تر می شد: "... ملت ایران، یعنی امت حزب الله، با "چاقو" دست و پای بدخواهان به حقوق ملت ایران,و مخالفان را قطع خواهد کرد"! و این تهدید رئیس جمهور?با چاقوی خوش جنس و خوش دست زنجان تعجب و اعتراض عده ای را برانگیخت، برانگیختگی ای که نشان از بی اطلاعی برانگیخته شدگان از جایگاه چاقو و قمه در ذهنیت و فرهنگ حکومت اسلامی (که قمه زنی یکی از بارقه های چنین ذهنیت و فرهنگی است) و رابطه ی تاریخی و حسنه مسلمین و رهبرانی چون آقای احمدی نژاد با این آلت قتاله دارد، سلاحی که اسباب ایجاد رعب و وحشت و آزار بارگی اسلامی ست.". بسیاری از جاهل ها و لات ها ی متدین در زمره ی یاران و پشتیبانان احمدی نژاد بودند. حاج حسین الله کرم به عنوان رئیس شورای هماهنگی نیروهای حزب‌الله و ازعوامل اصلی گروه های فشار، یک نمونه است. گفته شده است وی " در سال ۱۳۸۲ با طرح نوسازی معنوی حزب‌الله به عرصه سیاسی بازگشت و با ایجاد جلسات منظم و برنامه ریزی توانست سازماندهی جدیدی را شکل دهد. درکنار امثال الله کرم سیاهه ای از آخوندهای مشابه جعفرشجونی و سردارانی مثل سردار قاسمی به عنوان حامیان و همکاران دولت احمدی نژاد وجود دارد، سرداری که خطاب به جوانان " حمام نکردن احمدی نژاد و شپشو بودن " او را عامل محبوبیت و انتخاب او اعلام کرد و خرسندی اش را از اینکه احمدی نژاد در مصاحبه با " لری کینگ"، لری کینگ را " ولوکرد" و" موتورشو پیاده کرد و آورد پائین" ابرازداشت!

  • Sattar bheshti

    حسن شریعتمداری فرزند آیت اله شریتعمداری مخالف خمینی: - آقای بروجردی به خاطر حمایت خمینی از فداییان اسلام ایشان را از خانه اخراج کرده بود و او به مدت حدوداً هشت سال تا فوت آقای بروجردی خانه‌نشین بود.از لحاظ فرهنگی پدر من بر این اعتقاد بود که دین باید بیاموزد در محیط جدید تجدد چگونه زندگی کند و چگونه بتواند خودش را با الزامات عصرجدید سازش بدهد. برعکس، یک عده دیگری بودند به رهبری خمینی که بازگشت به صدر اسلام را آرزو می‌کردند و می‌گفتند که ما باید به آن دوره برگردیم و دنبال همان برنامه فداییان اسلام بودند! - پس از کمک کاشانی برای برکناری مصدق بخاطر ملی کردن نفت ٫روزنامه نبرد ملت ارگان فداییان اسلام بتاریخ روز 29 مردادماه 1332 نوشت:"دیروز تهران زیر قدمهای مردانه افراد ارتش مسلمان وضد اجنبی می لرزید مصدق غول ،پیر خون آشام !! در زیر ضربات محو کننده مسلمانان استعفاء داده وحسین فاطمی خائن که از خطر گلوله برادران نجات پیدا کرده بود قطعه قطعه شده...!! - روز بیستم اسفند ۱۳۲۴ خورشیدی، برادران امامی (سیدمحمد و سیدحسین) همراه دیگر نوچه‌های چاقوکشِ سیدمجتبی میرلوحی (نواب صفوی) از گروه فداییان اسلام الله‌اکبرگویان، کسروی تاریخ نویس مستقل و منشی‌اش (حدادپور) را در اتاق بازپرس (بلیغ) گلوله‌باران و کاردآجین کردند. پیکر بی‌جان کسروی و حدادپور، ساعت‌ها به همان وضع در اتاق بازپرس ماند!. - پیروان فداییان اسلام سرانجام در کودتای برکناری شاه بخاطر افزایش قیمت نفت ٫۵۷ به حکومت رسیدند و ۴۰ سال با چپاول و سرکوب و گروگانگیری به صدورترورو بمب و موشک پرداختند و مورد پشتیبانی بریتانیا و بی بی سی قرار گرفتند!

  • Pouya Bakhtiari

    - ظریف خود در خاطراتش گفته که به جلسات انجمن حجتیه رفت و آمد داشته است. انجمنی که گروه فداییان اسلام - عاملان ترور دکتر فاطمی و کسروی و حسنعلی منصور و.. - به آنها وابسته بودند و مصباح و یزدی و خامنه ای از رهبران آن هستند. - ظریف در کتاب خاطراتش گفته که با دوستش سعید امامی - مسول اجرایی قتل‌های زنجیره‌ای - در کمیته‌ای همکاری داشتند که قرار بود به اتهامات نقض حقوق بشری در ایران پاسخ بدهد!. - کسروی در نامه ای به بیات در باره روحانیون حقایقی را نوشته که باعث شد گروه فداییان اسلام اورا ترور کردند‌. کسروی ۶۰ سال پیش در نامه به نخست وزیر وقت می نویسد : نخست بگویم که در این کشور بیش از ده کیش هست که با نام‌هایی مانند شیعه ، سنی ، زردشتی ، مسیحی ، علی‌اللهی ، صوفی ، بهایی ، شیخی ، اسماعیلی و مانند اینها در گوشه و کنار ایران زندگی میکنند ، این موضوع که مذهب جعفری مذهب رسمی است و قانون اساسی هم آنرا تصریح نموده حرفی نیست، اما این موضوع که شیعیان به تحریک ملایان به خود حق میدهند بر مذاهب دیگر با آسودگی تف و لعنت بفرستند خلاف مشروطه و دموکراسی است . اما مُلایان میگویند که خدا تمام جهان را به پاس چهارده معصوم آفریده پس باید آنها را دوست داریم و بر مقبره آنها گنبد و بارگاه طلای خالص بسازیم! و از راه دور به زیارت آنها برویم ... آیا شما در این سخنان نامی از کشور و کوشش در راه آبادی آن می‌بینید؟ اندیشه یک مُلا این است که باید بدی‌ها روز به روز فزونتر گردد و جهان پر از ستم شود تا هنگام ظهور امام زمان فرا برسد و جهان را پر از داد کند!! می‌بینید که برابر هر گام که میخواهیم به سوی پیشرفت برداریم چه ایستادگی‌ و کارشکنی‌ میکنند می‌گویند عدلیه خلاف شرع است، دبستان خلاف شرع است ، نظام وظیفه خلاف شرع است، سِجل و مالیات خلاف شرع است . دانشکده خلاف شرع است، اصلا هر آنچه بیرون از دستگاه آخوندی‌ست خلاف شرع است. اما اینکه ملایان بپندارند که میشود با زور و تف و لعنت سخن مخالف خود را ساکت کنند دولت باید به آنها بفهماند که چنین نیرویی به آنها سپرده نشده. باور بفرمایید این داستان ملاها امروز گرفتاری بزرگیست و اگر آن را سرسری بگیرید و با آنها مماشات کنید، روزى خواهد رسید که این بیخردان ایران را به پهنه ى نابودى کشند!!.....»