ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انستیتو پاستور ادعای صدا و سیما درباره درمان کرونا با نیش زنبور عسل را تکذیب کرد

عظیم اکبر‌زاده خیاوی، کارشناس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ادعا کرد که راه نجات بشریت از کرونا، آمپول زهر زنبور عسل است. انستیتو پاستور اعلام کرد چنین درمانی مورد تأیید نیست و توصیه نمی‌شود.

عظیم اکبر‌زاده خیاوی، کارشناس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که به عنوان «پرفسور» با تخصص بیوشیمی بالینی معرفی شد در مصاحبه‌ای ادعا کرد که راه نجات بشریت از کرونا، آمپول زهر زنبور عسل است. انستیتو پاستور اعلام کرد چنین درمانی مورد تأیید نیست و توصیه نمی‌شود.

عظیم اکبر‌زاده خیاوی کارشناس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ادعا کرد که راه نجات بشریت از کرونا، آمپول زهر زنبور عسل است.
عظیم اکبر‌زاده خیاوی کارشناس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ادعا کرد که راه نجات بشریت از کرونا، آمپول زهر زنبور عسل است.

با توجه به بحران اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم، بازار انواع داروها که گفته می‌شود به درمان بیماران کووید ۱۹ کمک می‌کنند در ایران داغ است. طرفداران طب اسلامی برای جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ دارویی را به نام امام کاظم به ویژه در شهرهای مذهبی قم و مشهد عرضه کرده‌ بودند. حالا نوبت به نیش زنبور عسل رسید. عظیم اکبر‌زاده خیاوی، کارشناس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در یک مصاحبه تلویزیونی ادعا کرد که نیش زنبور عسل نه تنها بیماری کووید ۱۹ آن هم در موارد حاد آن را به سادگی درمان می‌کند بلکه خاصیت پیشگیرانه از ابتلا به بیماری را هم دارد و می‌توان به جای واکسن ضد کرونا از آن استفاده کرد. این شخص گفته بود عضو انستیتو پاستور است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

انستیتو پاستور، سه‌شنبه ۱۴ مرداد با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد عظیم اکبرزاده خیاوی، عضو بازنشسته هیات علمی انستیتو پاستور است و ادعاهای او مبنی بر خاصیت دارویی و پیشگیرانه نیش زنبور عسل در درمان کووید ۱۹ مورد تأیید نیست:

«بررسی تأثیر درمانی هر دارو با مداخله پزشکی بر کرونا ویروس و بیماری‌های مشابه باید پس از بررسی پروپوزال مربوطه در شورای پژوهشی مراکز تحقیقاتی و دریافت مجوز از کمیته‌های اخلاق پزشکی صورت بگیرد و تا زمانی که این مراحل انجام نشود و نتایج احتمالی درمانی مطالعات به تأیید مراجع ذی صلاح در کشور نظیر سازمان غذا و دارو نرسیده و پروتکل‌های درمانی وارد نگردد، این روش‌های درمانی ادعاهای اثبات نشده بوده و مورد تایید نیست و توصیه نمی‌شود.»

حیدر محمدی، مدیرکل نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، دوشنبه ۶ مرداد اعلام کرد که ایران داروی «اکتمرا» را برای درمان کووید ۱۹ تولید می‌کند. قبل از این رمدیسویر هم در ایران تولید شد. اکتمرا را چین به ایران اهدا کرده و هنوز وارد بازار نشده است.

بر اساس آمار ارسال‌شده برای زمانه، تا ۱۵ تیر سال جاری، ۳۵ هزار و ۳۴۴ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در ایران فوت کردند. شمار مبتلایان نیز ۳۹۳ هزار و ۸۴۱ تن بوده است. وزارت بهداشت اما ۱۵ تیر شمار کل مبتلایان را ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ تن و شمار فوت‌شدگان را ۱۱ هزار و ۵۷۱ تن اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سجاد

    سلام من اول ایشون دیدم مسخره کردم اما بعدش که سرچ کردم به یک مقاله خوردم با عنوان Bee venom and SARS-CoV-2 که اتفاقا توی اون نشون داده شده بود که زنبور دارهای چینی هم هیچکدوم دچار کرونا نشد ه بودن ! توی این تحقیق یک نکته جالب گزارش شده اونم اینکه نیش زنبور باعث تقویت سلولهای ایمنی T میشه که اتفاقا نقش مهم بر عهده مقابله با کرونا ویروس دارن Bee venom can affect the body's immune system (Cherniack and Govorushko, 2018) and enhance the differentiation of human regulatory T cells (Caramalho et al., 2015), which play an important role in control of SARS-CoV infection (Chen et al., 2010). و اینکه یک نفر ادعا کرده با تماس با زنبوردارن رومانی فقط یک نفر دچار مرگ بر اثر کرونا شدن! I have been in touch with Dr. Stefan Stangaciu of Romania concerning this subject and as far as he knows only one of over 200,000 beekeepers has died of Covid-19. و البته یک مقاله پیدا کردم با عنوان Inhibitory effects of bee venom and its components against viruses in vitro and in vivo تاثیر نیش زنبور عسل در مقابله با عفونت های ویروسی نشون میده ! اینکه من روزنامه نگار نیستم و قدرت تماس و خبر گیری ندارم و گرنه با تحقیق از انجمن های زنبور دارن اروپا مثل هلندی که رادیو زمانه در اون مستقر و سایر نقاط اروپا اکر به نتایج مشابه ای میرسیدم ، که زنبور دارن دچار کرونا نشده یا اینکه اگر شدن فوت نشدن ، اونوقت خبر اعلام میکردم ،و با گزارش دادها و نتایجم به پژوهشگران کمک میکردم این قضیه بطور علمی در ازمایشگاه ثبت بشه