ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا جان ۱۶۳ نفر دیگر را گرفت، روحانی گفت: بازگشت محدودیت‌ها امکان‌پذیر نیست

کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته جان ۱۶۳ تن دیگر را گرفت. ۱۵ استان در «وضعیت قرمز» قرار دارند و ۱۱ استان در وضعیت هشدار. رئیس دولت می‌گوید: بازگشت محدودیت‌ها امکان‌پذیر نیست.

بیماری کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته جان ۱۶۳ تن دیگر را گرفت. ۱۵ استان در «وضعیت قرمز» قرار دارند و ۱۱ استان در وضعیت هشدار. رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید: بازگشت محدودیت‌ها امکان‌پذیر نیست.

کرونا همچنان قربانی می‌گیرد. رئیس دولت اما ایجاد محدودیت در آمد و شد و فعالیت مراکز اقتصادی و تجاری را ناشدنی می‌داند.

براساس اعلام سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ایران در فاصله ظهر ۱۸ مرداد تا ۱۹ مرداد ۲ هزار و ۲۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد. با این حساب شمار بیمارانی که ابتلا آنها به صورت رسمی از سوی وزارت بهداشت و درمان تائید شده است به ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.

به گفته لاری این ویروس تا به حال جان ۱۸ هزار و ۷۲۴ تن را هم گرفته است. اسنادی که به تازگی به دست زمانه رسیده نشان می‌دهد شمار بیماران و جان باختگان کرونا در ایران بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است.

با اینکه مقام‌های دولتی در ایران از کاهش نرخ انتقال و بیماران فوتی در روزهای گذشته خبر داده بودند، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان گفت استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. در ۱۱ استان فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم وضعیت هشدار اعلام شده است.

با این حال حسن روحانی، رئیس دولت ظهر یکشنبه در جلسه هفتگی مقابله با کرونا گفت: «اعمال محدودیت های شدید امکان‌پذیر نیست».

او از بررسی و تصمیم‌گیری در باره «مجازات» کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خبر داد و گفت: «افرادی هستند که رعایت نمی‌کنند و باید با تنبیه آنها از تخلف در این زمینه جلوگیری کنیم».

به گفته روحانی ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه هفته آینده مجازات‌ها برای ۳ بخش اصناف، ادارت و بخش عمومی جامعه را  تبیین و ابلاغ می‌کند.

او ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم را هم «نادرست» دانست و گفت: «باید این مراسم‌ها با جمعیت های کمتر برگزار شود؛ ما عدد را کم می‌کنیم اما اصل عزاداری را باید انجام دهیم».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مبارزي عليه استكبار

    خدا لعنتتون كنه كه ملت ايران هر چي مي كشه از دست شماست