ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رقم جهانی مبتلایان به کرونا از مرز ۲۰ میلیون نفر گذشت

در شرایطی که برآورد می‌شود آمارهای رسمی ابتلا به ویروس جدید کرونا بسیار کمتر از ارقام واقعی مبتلایان باشد، شمار رسمی مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۲۰ میلیون نفر فراتر رفت. رقم قربانیان این ویروس به نزدیک به ۷۵۰ هزار نفر رسید.

در شرایطی که برآورد می‌شود آمارهای رسمی ابتلا به ویروس جدید کرونا بسیار کمتر از ارقام واقعی مبتلایان باشد، شمار رسمی مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۲۰ میلیون نفر فراتر رفت. همزمان رقم قربانیان این ویروس نیز به ۷۵۰ هزار نفر نزدیک شد.

تصویری از تجمع کارکنان مراکز بهداشتی درسائوپائولو، برزیل، اوت ۲۰۲۰ - آن‌ها به احترام بالغ بر ۱۰۰ هزار قربانی ویروس کرونا که به باور آن‌ها جان خود را به خاطر سیاست‌های رئیس جمهوری این کشور از دست داده‌اند، صلیب در دست دارند. (عکس از NELSON ALMEIDA / AFP)

طبق آخرین داده‌های جمع‌آوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز تا صبح روز سه‌شنبه ۱۱ اوت / ۲۱ مرداد بالغ بر ۲۰ میلیون و ۲۶۷هزار و ۵۱۲ نفر در جهان به صورت قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این رقم ۷۳۹ هزار و ۳۶۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

براساس این داده‌ها در حال حاضر گسترش روزافزون شیوع کرونا در آمریکای لاتین و آسیا، بیش از سایر مناطق به تداوم روند صعودی ابتلا به کووید-۱۹ در جهان منجر شده‌اند. ویروس کرونا از نظر درگیرکردن جمعیت سنگین‌ترین ضربه را به کشورهای آمریکا، برزیل و هند وارد کرده است. این سه کشور به ترتیب بالغ بر ۵ میلیون، ۳ میلیون و ۲ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده‌اند. به‌رغم این‌که نرخ مرگ و میر در موج کنونی کرونا پایین‌تر از موج اول گزارش شده، بسیاری از کشورهای جهان با کمبود نیرو، تخت‌ و تجهیزات درمانی مواجه‌اند و این مسئله جان مبتلایان را تهدید می‌کند.

آمارها همچنین نشان از آن دارد که پس از برداشتن نسبی محدودیت‌ها در کشورهایی که موج اول شیوع کرونا را کنترل کردند، بروز موج دوم کرونا بسیار محتمل به‌نظر می‌رسد. بریتانیا روز شنبه ۱۱۱۳ مورد ابتلا در یک روز را ثبت کرد. در اسپانیا روز جمعه ۴ هزار و ۵۰۷ نفر به کرونا مبتلا شدند. فرانسه هم در این روز ۳ هزار و ۸۹۷ مورد جدید ابتلا را گزارش کرد. روز جمعه بالغ بر یک میلیون نفر نیز در آفریقا به کرونا مبتلا شدند. موج جدید جوانترها و حتی کودکان را نیز درگیر کرده است.  

سازمان بهداشت جهانی با هشدار درباره کمبود تست کرونا در آفریقا و برخی دیگر از مناطق جهان آن‌را «چالشی مداوم و نگران‌کننده» خوانده و گفته: «پشت این آمارها درد و رنج عظیمی پنهان است.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.