ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهراوه خندان، دختر نسرین ستوده توسط مأموران قضایی به دادسرای اوین منتقل شد

مهراوه خندان، دختر ۲۰ ساله نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر زندانی در زندان اوین، صبح امروز توسط پنج مامور به دادسرای اوین منتقل شد.

مهراوه خندان، دختر ۲۰ ساله نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر زندانی در زندان اوین، صبح امروز توسط پنج مأمور به دادسرای اوین منتقل شد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

صبح دوشنبه ۲۷ مرداد ساعت حدود ۱۱ پیش از ظهر مأموران قضایی مهرواه خندان، دختر نسرین ستوده را از منزل پدرش رضا خندان به دادسرای اوین منتقل کردند. هنوز علت این انتقال به دادسرا مشخص نیست.

مهراوه خندان پیش‌تر زمانی که تنها ۱۲ سال داشت از سوی دادسرای اوین و بدون این‌که پرونده‌ای داشته باشد، از کشور ممنوع‌الخروج شده بود. او همچنین در سال ۲۰۱۶ هنگامی که به همراه پدرش، رضا خندان برای دریافت پاسپورت به اداره گذرنامه مراجعه کرده بود، به دلیل ممنوع‌الخروج بودن از صدور پاسپورت برای او جلوگیری شد.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر که از ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ در زندان اوین زندانی است، برای دو پرونده‌ای که علیه او تشکیل شده در مجموع به ۳۸ سال زندان با ۱۴۸ ضربه شلاق در محاکم قضایی ایران محکوم شده است. طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، از این مدت زندان، اشد مجازات یعنی ۱۲ سال آن در مورد خانم ستوده قابل اجراست.

در طول سال‌های گذشته فشار بر خانواده نسرین ستوده جریان داشته است. پیش از این در تاریخ ششم مرداد سال جاری، رضا خندان، همسر نسرین ستوده خبر از مسدود کردن حساب‌های بانکی خانم ستوده توسط دادستان تهران داده و نوشته بود: ««به نظر می‌رسد این اقدام، سرآغاز توقیف اموال خانواده است.»

نسرین ستوده همچنین از شامگاه دو‌شنبه شب ۲۰ مردادماه ۱۳۹۹ با انتشار نامه‌ای و با درخواست آزادی زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Reza

    اسلام عزیز چهرهء خونبار و ذات ریاکار و مردم ستیزی خود را طی چهار دهه به تمام و کمال نشان داد . حتی خواجه حافظ شیراز هم متوجه شد از دروغ و دغل عاشورا و محرم و سینه زنی !! دشمن ما همینجاست!دروغ میگن آمریکاست.