ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روز سوم گردهمایی دموکرات‌ها: انتخاب تاریخی کاملا هریس

معرفی خانم هریس به عنوان یار انتخاباتی و نامزد معاونت جو بایدن از دو جهت تاریخ‌ساز شد. او نخستین زن سیاه‌پوست و نخستین زن آسیایی ــ آمریکایی است که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از سوی یکی از دو حزب اصلی به صورت رسمی وارد رقابت می‌شود.

در سومین شب از گردهمایی ملی حزب دموکرات ایالات متحده، اعضای حزب به طور رسمی کاملا هریس، سناتور سیاهپوست و تازه‌کار کالیفرنیا را به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری در انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا معرفی کردند. هریس در کنار جو بایدن، نامزد ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها با جفت دونالد ترامپ / مایک پنس در انتخابات رقابت خواهد کرد.

Kamala Harris
تماشای اعلام رسمی و پذیرش نامزدی معاون ریاست جمهوری سناتور کملا هریس در یک سینمای روباز در بوستون

معرفی خانم هریس به عنوان یارانتخاباتی و نامزد معاونت جو بایدن از دو جهت تاریخ‌سازشد. او نخستین زن سیاه‌پوست و نخستین زن آسیایی- آمریکایی است که در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده از سوی یکی از دو حزب اصلی به صورت رسمی وارد رقابت می‌شود.

خانم هریس در سخنان شب گذشته چهارشنبه ۱۹ اوت از زنانی نام برد که راه او را برای رسیدن به این موقعیت هموار کرده اند. او با اشاره به مادرش که از هند به آمریکا مهاجرت کرده است گفت:«  او احتمالا هیچ‌گاه تصور چنین لحظه‌ای را که من مقابل شما بایستم و این کلمات را بگویم نمی‌کرد: من نامزدی شما را برای معاونت ریاست جمهوری آمریکا می‌پذیرم»

در همین شب، باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده نیز در سخنرانی خود با نام بردن از دونالد ترامپ  و محکوم کردن او، نسبت به دوام و آینده دموکراسی در آمریکا هشدار داد.

باراک اوباما در پیامی از رای‌دهندگان خواست تا از دموکراسی آمریکایی حفاظت کنند.

اوباما با اشاره به این که انتخاب مجدد دونالد ترامپ تهدیدی برای نهادهای آمریکایی است،  از رای‌دهندگان خواست تا متوجه مسئولیت‌شان به عنوان یک شهروند باشند.

شب گذشته گردهمایی دموکرات‌ها به نوعی مراسم بزرگداشتی بود برای مشارکت سیاسی زنان. از دیگر سخنرانان مراسم شب گذشته هیلاری کلینتون (نامزد دموکرات‌ها در دور پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری)، نانسی پلوسی (رئیس مجلس نمایندگان) و الیزابت وارن سناتور دموکرات ایالت ماساچوست بودند.

گردهمایی ملی حزب دموکرات که از دوشنبه ۱۷ اوت- ۲۷ مرداد آغاز شد و برای نخستین بار در تاریخ آمریکا به طور عمده به صورت مجازی برگزار می شود، پنج‌شنبه ۲۰ اوت پایان می‌یابد.

در شب نخست این گردهمایی میشل اوباما (بانوی نخست سابق آمریکا و همسر باراک اوباما) و برنی سندرز سناتور ایالت ورمانت که دیدگاه‌‌های چپ و سوسیالیستی دارد، سخنرانی کردند. ‌

 شب دوم ، دموکرات‌های آمریکا به طور رسمی کاندیداتوری جو بایدن را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کردند.

جو بایدن ۷۷ ساله در صورت پیروزی در انتخابات مسن‌ترین رییس جمهوری خواهد بود که وارد کاخ سفید می‌شود.  بایدن یک بار هم در سال ۱۹۸۷ تلاش کرد تا از سوی  حزب دموکرات برای انتخابات سال ۱۹۸۸ نامزد شود. در آن سال اما جورج بوش پدر از حزب جمهوری خواه مایکل دوکاکیس نامزد دموکرات‌ها را با اختلاف نسبتا زیادی شکست داد و رییس‌جمهور شد.

بایدن بار دیگر ۲۰۰۸ در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات حاضر شد اما نهایتاً کنار کشید و به عنوان معاون رئیس‌جمهوری به رقابت‌ها رفت.

جو بایدن سخنرانی رسمی پذیرش نامزدی حزب دموکرات را پنج شنبه شب از مرکز واترفرانت در ایالت دلاور ایراد خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا روز سه‌شنبه سوم نوامبر برگزار می‌شود. شهروندان آمریکا که ۱۸ سال تمام داشته باشند واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

سال ۲۰۱۶ از حدود ۲۵۰ میلیون شهروند آمریکایی واجد شرایط  نزدیک به ۱۳۹ میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری رای دادند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.