ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شب نخست گردهمایی ملی حزب جمهوری‌خواه: تنها ترامپ می‌تواند آمریکا را نجات دهد

در شب نخست گردهمایی چهار روزه جمهوری‌خواهان سخنرانان گفتند انتخاب دوباره ترامپ تنها راهی است که کشور را از سقوط به دامن سوسیالیسم، ویرانی اقتصادی، خشونت و هرج و مرج نجات خواهد داد.

گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان روز دوشنبه کار خود را آغاز کرد. ساعاتی پس از آن‌که نمایندگان حزب جمهوری‌خواه آمریکا دونالد ترامپ را برای دور دیگری نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کردند، سخنرانان روز اول ضمن دفاع از نحوه مدیریت ترامپ در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا و مسائل نژادی، در صورت به قدرت رسیدن بایدن چهره‌ای تاریک از آمریکا به تصویر کشیدند.

گردهمایی ملی حزب جمهوری‌خواه- شارلوت ، اوت ۲۰۲۰
نیکی هیلی در حال سخنرانی در گردهمایی ملی حزب جمهوری‌خواه- شارلوت ، اوت ۲۰۲۰

یکی از سخنرانان اصلی مراسم شب گذشته، ۳ شهریور / ۲۴ اوت، دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس‌جمهوری بود. او نحوه مدیریت پدرش در قبال همه‌گیری ویروس کرونا را ستود.

 دونالد ترامپ جونیور گفت:

«در حالی‌که ویروس در حال گسترش بود، رئیس‌جمهوری به سرعت وارد عمل شد و اطمینان حاصل کرد که دستگاه‌های تنفس مصنوعی به دست بیمارستان‌ها و افرادی که آن را بیش از سایرین نیاز دارند می‌رسد.»

رقبای دموکرات دونالد ترامپ - به‌ویژه در گردهمایی ملی حزب دموکرات که هفته پیش برگزار شد و با قبول نامزدی جو بایدن پایان یافت - به‌شدت از نحوه مدیریت ترامپ انتقاد  کرده و او را مسبب مرگ بیش از یک‌صد هزار نفری که در آمریکا در پی فراگیری ویروس کرونا جان باخته‌اند، دانسته بودند.

دونالد ترامپ جونیور در بخشی از سخنرانی آتشین خود انتخابات پیش رو را انتخابی میان «کلیسا، کار و مدرسه»  دربرابر «شورش، غارت و خرابکاری» دانست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خود نیز ساعاتی پیش از شروع سخنرانی‌ها در برابر نمایندگان در شهر شارلوت واقع در ایالت کارولینای شمالی حاضر شد.

رئیس جمهور آمریکا، از اقتصاد کشور تعریف کرد و در عین حال به‌شدت از جو بایدن، باراک اوباما و نیز فرماندار (دموکرات) کارولینای شمالی انتقاد کرد و گفت برای مقاصد سیاسی در کار گردهمایی حزب‌ جمهوری‌خواه کارشکنی کرده‌اند.

ترامپ قرار است که هر روز در جریان گردهمایی چهار روزه جمهوری‌خواهان سخنرانی داشته باشد.

سخنرانی‌ها و سخنرانان روز دوشنبه در حقیقت آینه‌ای از نفوذ و تسلط دونالد ترامپ بر حزب جمهوری‌خواه آمریکا بودند.

از میان اقلیت‌ها خانم نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد که هندی - آمریکایی است و نیز سناتور تیم اسکات، سناتور سیاه پوست جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی از سخنرانان شب نخست گردهمایی ملی حزب جمهوری‌خواه آمریکا بودند.

خانم هیلی در سخنرانی خود  ترامپ را قهرمان راسخ منافع آمریکا در برابر نظم خصمانه بین‌المللی دانست و از دولت اوباما به دلیل نحوه برخورد با ایران و کره شمالی انتقاد کرد.

نیکی هیلی در مورد دونالد ترامپ گفت: «او به جهان آنچه که لازم است بشنود را می‌گوید.»

در شب نخست گردهمایی چهارروزه جمهوری‌خواهان سخنرانان تصویری تاریک از آمریکا در صورتی که ترامپ مجدداً انتخاب نشود ترسیم کردند و گفتند انتخاب دوباره ترامپ تنها راهی است که کشور را از سقوط به دامن سوسیالیسم، ویرانی اقتصادی، خشونت و هرج و مرج نجات خواهد داد.

مت گائتز، نماینده جمهوری‌خواه کنگره از ایالت فلوریدا روزی را  که دموکرات‌ها قدرت را در دست بگیرند، چنین توصیف کرد:

«آنها شما را خلع سلاح می‌کنند، زندان‌ها را خالی می‌کنند، شما را در خانه‌هایتان محبوس کرده و از باند تبهکار ام‌اس-۱۳ دعوت می کنند که در همسایگی شما زندگی کند.»

پاتریشیا و مارک کلوسکی نیز از دیگر سخنرانان دوشنبه شب بودند.

کلوسکی‌ها همان زوج سفیدی هستند که در سنت لوئیس به سمت تظاهرکنندگان «جان سیاهان ارزش داد» نشانه گرفته بودند و عکس‌هایشان در رسانه‌‌های اجتماعی بسیار دیده شد.

این زوج در سخنرانی از پیش ضبط شده دموکرات‌ها را به حفاظت از جنایتکاران در برابر شهروندان صادق متهم کردند و گفتند دموکرات‌ها می خواهند «حومه‌ها» را نابود کنند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

گردهمایی چهار روزه جمهوری‌خواهان ابتدا قرار بود به شکل همیشگی آن با حضور شمار زیادی از طرفداران حزب و ترامپ در شارلوت (کارولینای شمالی) برگزار شود، اما چگونگی برگزاری گردهمایی به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا و ترس از گسترش ویروس چندین بار تغییر کرد و به صورت نیمه مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.