ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عامل حمله تروریستی نیوزیلند به حبس ابد محکوم شد

برنتون تَرِنت، نژادپرست استرالیایی با حمله به دو مسجد در کرایست‌چرچ نیوزیلند، ۵۱ نفر را کشت. او اکنون به شدیدترین مجازات محکوم شده است. این حد از مجازات در نیوزیلند بی‌سابقه است.

دادگاه نیوزیلند برنتون تَرِنت، نژادپرست استرالیایی را که در حمله به دو مسجد شهر کرایست‌چرچ ۵۱ نفر را کشت به حبس ابد محکوم کرد. کشتار کرایست‌چرچ بزرگترین کشتار جمعی در تاریخ نیوزیلند بود و حد مجازات عامل آن نیز در این کشور بی‌سابقه است.

برنتون تَرِنت ـ عکس از آرشیو

به گزارش رویترز برنتون تَرِنت، نژادپرست ۲۹ ساله استرالیایی که سال گذشته در بزرگترین کشتار جمعی تاریخ نیوزیلند ۵۱ نفر را در دو مسجد نور و لینود شهر کرایست‌چرچ به قتل رساند، پنج‌شنبه، ۶ شهریور / ۲۷ اوت به حبس ابد، بدون احتمال آزادی مشروط محکوم شد. این نخستین بار است که در نیوزیلند چنین حکمی صادر می‌شود.

ترنت اعتراف کرد که مرتکب کشتار ۱۵ مارس ۲۰۱۹ شده و بخشی از آن را به‌طور مستقیم در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

در دادگاه ۹۲ اتهام تروریستی، قتل و اقدام به قتل به او نسبت داده شد در حالی‌که قبل از آن هرگز به یک اقدام تروریستی در کشور متهم نشده بود.

کامرون مَندر، قاضی دادگاه عالی کرایست‌چرچ روز پنج‌شنبه گفت یک حکم قضائی با مدت محدود برای مجازات ترنت کافی نبود. او خطاب به متهم افزود:

«با این وجود جنایت‌های شما به‌قدری شرورانه است که حتی اگر تا زمان مرگ در زندان بمانید، این امر نیاز به مجازات و محکومیت در مورد شما را رفع نمی‌کند. (...) تا آن‌جا که من می‌بینم، شما هیچ همدلی‌ای با قربانیان خود ندارید.»

برنتون ترنت که لباس خاکستری‌رنگ زندان را پوشیده و توسط نگهبان‌ها احاطه شده بود به حکم قاضی واکنشی نشان نداد.

پیش از این، دادستان‌های پرونده به دادگاه گفتند كه ترنت می‌خواسته در كسانی كه او آن‌ها را مهاجمان توصیف می‌كرد، ترس ایجاد كند و با دقت کشتار در دو مسجد را تدارک می‌دید تا بزرگترین قتل‌عام ممكن را انجام دهد.

جمال فودا، امام جماعت مسجد نور که در این حمله هدف قرار گرفت، گفت:

«امروز مراحل قانونی این جنایت فجیع به پایان رسید. هیچ مجازاتی عزیزان ما را بازنمی‌گرداند.»

برنتون ترنت که پیش از این وکیلان خود را برکنار کرده بود، از طریق یک وکیل اعلام کرد که با درخواست دادستان برای مجازات حبس ابد، بدون احتمال آزادی مشروط مخالف نیست.

جاسیندا آردن، نخست‌وزیر نیوزیلند اعلام کرد که از این‌که «این فرد هرگز دوباره نور روز را نخواهد دید» تسکین می‌یابد.

آردن گفت:

«ترومای ۱۵ مارس به آسانی بهبود نمی‌یابد، اما امروز امیدوارم این آخرین باری باشد که نام تروریست را بر زبان می‌آوریم یا می‌شنویم. او سزاوار زندگی در سکوت کامل است.»

نخست‌وزیر نیوزیلند همچنین به بازماندگان این حمله و خانواده‌های قربانیان که این هفته در دادگاه شهادت‌های عاطفی دادند ادای احترام و همدردی کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.