ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت افغانستان: مذاکرات بین‌افغان نزدیک است

عبدالله اطمینان داد که هیأت مذاکره‌کننده «صدای واحد مردم افغانستان» را نمایندگی می‌کند. همزمان، طالبان خودروی نظامی حامل روستائیان سیل‌زده را به گلوله بست.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اعلام کرد که مذاکرات بین‌افغان با «اطمینان نسبی» هفته آینده آغاز می‌شود. عبدالله اطمینان داد که هیأت مذاکره‌کننده «صدای واحد مردم افغانستان» را نمایندگی می‌کند.

همزمان با این تحولات طالبان یک خودروی نظامی حامل روستائیان سیل‌زده را هدف رگبار گلوله قرار داد.  

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان

مولوی هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان ۲۴ اوت/ ۳ شهریور هیأتی را برای مذاکرات بین‌افغان با دولت محمد اشرف غنی تعیین کرد. این هیأت ۲۰ عضو دارد که از آن میان ۱۳ نفر آن‌ها در مذاکرات دوحه (قطر) با آمریکا حضور داشتند. به این ترتیب تقریباً نیمی از شورای رهبری طالبان در مذاکرات بین‌افغان حضور دارند. به گزارش خبرگزاری رویترز عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان سه روز بعد از این تحولات اعلام کرد که دولت افغانستان هم برای آغاز مذاکرات بین‌افغان با طالبان آمادگی دارد. عبدالله گفت:

«با اطمینان نسبی مذاکرات "بین‌الافغانی" در هفته آینده برگزار می‌شود. هیأت مذاکره‌کننده از صدای واحد مردم افغانستان نمایند‌گی می‌کند. این هیأت از ارزش‌های مردم که در سال‌های گذشته به آن دست یافته‌اند، دفاع خواهد کرد و آماد‌گی کامل برای شروع مذاکرات دارد و از انعطاف کامل برخوردار است و به "زند‌گی باهمی" به رغم دیدگاه‌های متفاوت باور دارد.»

در طی مذاکرات بین‌افغان می‌بایست طرفین بر سر آتش‌بس پایدار، حقوق اقلیت‌ها و همچنین حقوق زنان و تغییر قانون اساسی افغانستان به توافق برسند. حدود دو هفته قبل فوزیه کوفی، از فعالان حقوق زن و از اعضای لویه جرگه در نزدیکی کابل هدف حمله «افراد ناشناس» قرار گرفت. فوزیه کوفی در سخنانی در لویه جرگه از طالبان به تندی انتقاد کرده بود.

صبا سحر، فیلمساز و پلیس زن افغان هم سه‌شنبه گذشته از یک سوءقصد جان سالم به‌در برد. افراد مسلح ناشناس هنگامی که سحر از خانه به سر کار می‌رفت او را هدف قرار داده بودند. صبا سحر پس از بستری شدن در بیمارستان کابل از خطر مرگ نجات یافت.

به گزارش رویترز، حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه افغانستان اظهارات عبدالله عبدالله مبنی بر آمادگی دولت افغانستان برای آغاز مذاکرات بین‌افغان در هفته آینده را تأیید کرد. به گفته اتمر چیزی باقی نمانده که بزرگ‌ترین مانع بر سر این مذاکرات از میان برداشته شود. بر اساس بیانیه پایانی لویه جرگه صلح، طالبان می‌بایست به تعهد خود مبنی بر آزادسازی اسرا از جمله ۲۲ تن از فرماندهان ارشد نیروهای نظامی افغانستان عمل کنند. سهیل شاهین، سخنگوی طالبان اما در مصاحبه با آسوشیتدپرس ادعا کرد که طالبان همه اسرا را آزاد کرده است.

همزمان با این تحولات طالبان به حملات خود به نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهند. صبح پنحشنبه مقام‌های محلی در ولایت پروان از حمله طالبان به یک پاسگاه نیروهای ارتش افغانستان خبر داده بودند. یک خودروی نظامی که گروهی از اهالی سیل‌زده روستای صیاد را حمل می‌کرد، هدف رگبار گلوله قرار گرفت. در دو روز گذشته جریان سیل در ۱۳ ولایت افغانستان دست‌کم ۱۵۰ نفر کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.