ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیانیه مشترک آمریکا، اسرائیل و امارات: فلسطینی‌ها به مذاکرات صلح بازگردند

سه کشور اعلام کردند که با توجه به تغییر ترکیب جمعیتی خاورمیانه، توافق بر سر عادی‌‌سازی روابط بین امارات و اسرائیل زمینه‌ساز تفکری نو در منطقه است.

ایالات متحده آمریکا، امارات متحده عربی و اسرائیل شامگاه دوشنبه ۳۱ اوت / ۱۰ شهریور در بیانیه مشترکی اعلام کردند توافق بر سر عادی‌‌سازی روابط بین امارات و اسرائیل با توجه به تغییر ترکیب جمعیتی در خاورمیانه زمینه‌ساز تفکری نو در منطقه است. سه کشور از تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند مذاکرات صلح با اسرائیل را از سر بگیرد.

پرچم‌های اسرائیل و امارات متحده عربی در یک کنفرانس خبری ـ عکس از شاتراستاک

پنجشنبه ۱۳ اوت / ۲۳ مرداد واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو در بیانیه‌ای مشترک حصول توافق برای عادی‌سازی روابط بین امارات و اسرائیل را اعلام کردند. روز گذشته با نخستین پرواز مستقیم بین دو کشور هیأتی از مقامات بلندپایه اسرائیلی و آمریکایی برای گفت‌وگو درباره جزئیات توافق عادی‌سازی روابط اسرائیل با امارات وارد ابوظبی شدند. جرد کوشنر و رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ریاست هیئت آمریکایی و مئیر بن شبات مشاور امنیت ملی اسرائیل نیز ریاست هیئت اعزامی آن کشور را بر عهده داشت. طرفین در پایان این نشست با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند که عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل به عنوان یک گام تاریخی سبب شد که اسرائیل از طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری صرف‌نظر کند.

در این بیانیه مشترک ایالات متحده آمریکا و امارات متحده عربی از رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته‌اند با مقامات اسرائیلی وارد گفت‌وگو شوند و زمینه حصول توافق برای صلح را فراهم آورند.  

صائب عریقات، رئیس هیئت مذاکره‌کننده فلسطینی روز گذشته در واکنش به این تحولات در توئیتر نوشت:

«صلح یک کلمه توخالی برای عادی سازی جنایت و سرکوب نیست. صلح نتیجه عدالت است. صلح با انکار حق موجودیت فلسطینی‌ها و تحمیل یک رژیم آپارتاید تحقق پیدا نمی‌کند.»

عریقات در ادامه این پیام در پاسخ به نتانیاهو که در توییتر از «صلح در ازای صلح» سخن گفته بود نوشت:

« منظور نتانیاهو از صلح در برابر صلح آپارتاید است.»

در بیانیه مشترک آمریکا، اسرائیل و امارات طرفین اعلام کردند که وزیران اسرائیلی و اماراتی گفت‌وگوها برای همکاری مشترک را آغاز کرده‌اند، تماس تلفنی مستقیم بین دو کشور برقرار شده و علاوه بر این پژوهش‌های مشترکی هم برای مقابله مؤثر با همه‌گیری ویروس کرونا در دو کشور آغاز شده است.

در این بیانیه مشترک گفته شده که طرفین قصد دارند در زمینه‌های سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، نظام سلامت، ناوگان هوایی و برنامه‌های فضایی با یکدیگر همکاری کنند.

خبرگزاری رویترز روز گذشته نوشته بود توافق عادی‌سازی روابط اسرائیل و امارات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان دستاوردی برای سیاست خارجی دولت ترامپ درک می‌شود.

روز گذشته پلیس امارات چند ساعت قبل از ورود هیأت‌های آمریکایی و اسرائیلی اعلام کرد که در دو انفجار جداگانه در رستوران «کی اف سی» در ابوظبی و در یک رستوران دیگر در دوبی در مجموع سه نفر کشته و چندین نفر کشته شدند. این انفجارها در اثر نشتی گاز اتفاق افتاد.  

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.