ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای امارات را «خیانتکار» نامید

علی خامنه‌ای می‌گوید توافق اخیر امارات متحده عربی با اسرائیل «پای صهیونیست‌ها را به منطقه باز کرد».

رهبر جمهوری اسلامی به توافق اخیر امارات متحده عربی با اسرائیل واکنش نشان داد و آن را «خیانت به اسلام و فلسطین» نامید.

علی خامنه‌ای - جلسه هیات دولت - دوم شهریور ۹۹

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی سه‌شنبه ۱۱ شهریور در ارتباط تصویری با اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش ایران، به توافق صلح امارات متحده عربی و اسرائیل اشاره کرد و گفت:

«امارات متحده عربی هم به دنیای اسلام خیانت کرد، هم به ملت‌های عرب و کشورهای منطقه خیانت کرد و هم به فلسطین خیانت کرد. این خیانت دیر نخواهد پایید اما این لکه ننگ بر آن‌ها خواهد ماند.»

رهبر جمهوری اسلامی افزود:

«پای صهیونیست‌ها را به منطقه باز کردند و مسئله فلسطین را که مسئله غصب یک کشور است به فراموشی سپردند و عادی‌سازی کردند.»

اسرائیل و امارات متحده عربی ۲۳ مرداد / ۱۳ اوت اعلام کردند با کمک آمریکا به یک «توافق تاریخی» دست یافته‌اند که منجر به عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک بین دو کشور در خاورمیانه می‌شود.

امارات سومین کشور عربی پس از مصر و اردن است که روابط دیپلماتیک با اسرائیل برقرار می‌کند. روز شنبه گذشته دو کشور به بایکوت یکدیگر خاتمه دادند. روابط اسرائیل و امارات در زمینه‌های اقتصادی و علمی نیز برقرار خواهد شد.

خامنه‌ای در ادامه سخنانش گفت:

«ملت فلسطین زیر فشارهای شدید قرار دارند از همه جهات، آن‌وقت آن‌ها می‌آیند با اسرائیلی‌ها و عناصر پلید آمریکایی مثل آن یهودی که در خانواده ترامپ وجود دارد علیه مصالح دنیای اسلام کار می‌کنند و با قساوت تمام با دنیای اسلام برخورد می‌کنند.»

اشاره خامنه‌ای به جرد کوشنر مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوی آمریکا است. کوشنر در خانواده‌ای یهودی به دنیا آمده است و از او به‌عنوان چهره‌ای که ترامپ را به اسرائیل نزدیک می‌کند، یاد می‌کنند.

رهبر جمهوری اسلامی اظهار امیدواری کرد که اماراتی‌ها «زود بیدار شوند و کاری که کرده‌اند را جبران کنند».

روز گذشته، دوشنبه ۱۰ شهریور / ۳۱ اوت، نخستین پرواز برنامه‌ریزی شده بین اسرائیل و امارات متحده عربی صورت گرفت. هیأتی متشکل از نمایندگان اسرائیل و آمریکا در این پرواز شرکت داشتند، از جمله جرد کوشنر، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا، برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، آوی برکوویتز دستیار رئیس‌جمهوری آمریکا و همچنین هیأت اسرائیلی به سرپرستی مئیر بن‌شبت، مشاور امنیت داخلی این کشور.

کوشنر در فرودگاه ابوظبی امارات گفت، از نظر ایالات متحده ایران بزرگترین تهدید در منطقه است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.