ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون وزیر کشور روحانی را به دروغگویی درباره آبان ۹۸ متهم کرد

حسین ذوالفقاری بدون نام بردن از حسن روحانی گفت که رئیس جمهوری اسلامی از زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین خبر داشت و شورای امنیت کشور وقوع اعتراض‌ها را پیش‌بینی کرده بود.

۹ ماه پس از اعتراضات خونین مردم ایران به گرانی بنزین و در حالی که هنوز سرنوشت بسیاری از معترضان مشخص نیست، معاون امنیتی وزارت کشور به صورت ضمنی حسن روحانی، رئیس جمهوری را به دروغگویی درباره اطلاعش از زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین متهم کرد. حسین ذوالفقاری همچنین گفت که شورای امنیت کشور (شاک) اعتراض مردم را پیش‌بینی کرده بود. به گفته او فراخوان‌های اعتراضی در ایران نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر شده‌اند.

سردار حسین ذوالفقاری، معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور جمهوری اسلامی سه‌شنبه ۱۱ شهریور در یک نشست خبری ادعای پیشین حسن روحانی، رئیس جمهوری را درباره بی‌اطلاعی از سهمیه‌بندی بنزین در آبان ۹۸ رد کرد و بدون نام‌بردن از او گفت:

«آنها که گفتند تا روز جمعه نمی‌دانستیم، مستنداتش وجود دارد که چه ساعت و چه روزی و توسط چه کسی به آنها گفته شده است.»

 در آبان سال گذشته حکومت ایران در یک اقدام ناگهانی علاوه بر سهمیه‌بندی بنزین، نرخ آن را سه برابر کرد. به‌دنبال این اقدام، مردم در بیش از ۱۰۰ شهر کوچک و بزرگ ایران به خیابان‌ها آمدند. همزمان با مسدود دسترسی مردم به اینترنت، نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی سرکوب مرگبار معترضان را آغاز کرده و جان صدها نفر را گرفتند. با گذشت بیش از ۹ ماه از این اعتراضات سرنوشت هزاران تن از بازداشت‌شدگان هنوز مشخص نیست و برخی از آن‌ها نیز بدون دسترسی به دادرسی عادلانه به اعدام محکوم شده‌اند.

در ششم آذر ۹۸ و در حالی که بسیاری از معترضان همچنان خشمگین یا داغدار بودند، حسن از خود سلب مسئولیت و ادعا کرد «مصوبه و تصمیم درباره سهمیه‌بندی بنزین را به وزیر کشور و شورای امنیت کشور واگذار کرده و اجرای آن را نیز به آن‌ها سپرده است». روحانی گفت:

«به وزیر کشور گفتم این مصوبه و تصمیم ما است. گفتم اجرایش با شما و صداوسیما، بروید و به من هم نگویید و هر وقت شما مناسب دیدید بروید و اجرا کنید. شبی که اجرا شد من هم نمی‌دانستم که این هفته است یا آن هفته. گفته بودم که هر شبی مناسب بود اجرایش کنید»

معاون وزیر کشور: اعتراضات مردم را پیش‌بینی کرده بودیم

ذوالفقاری گفت شورای امنیت [کشور] اعتراضات سراسری مردم به گرانی بنزین را پیش‌بینی و با سهمیه‌بندی گازوئیل و اعلام زمان اجرای سهمیه‌بندی بنزین مخالفت کرده بود:

«مستندات مکتوب وقایع سال۹۶ و ۹۸ و ریشه های ایجاد آن وجود دارد. شورای امنیت وقایع آبان۹۸ را پیش‌بینی کرده بود و نظر ما این بود که قیمت بنزین تک نرخی و ۱۵۰۰ تومان باشد. پیش بینی اعتراضات را هم کرده بودیم. ما پیامدهای اجتماعی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین را پیش بینی کرده بودیم. قرار بود سال گذشته قیمت گازوییل افزایش یابد که ما گفتیم این کار شدنی نیست‌. درخواست کردیم قبل اجرای طرح، مسئولان مزایای طرح را برای مردم توضیح دهند، اما معتقد بودیم زمان اجرای طرح اعلام نشود تا مردم به پمپ بنزین‌ها نروند.

این مقام امنیتی آغاز اعتراضات را تلویحاً به جنجال‌آفرینی «برخی مسئولان» در توئیتر و اقدامات «یک گروه خارج از کشور» مرتبط دانست اما اسنادی در تأیید سخنان‌اش ارائه نکرد:

«در ساعات اولیه اجرای طرح، مشکلی وجود نیامد اما از ظهر جمعه برخی مسئولان داخل کشور با توئیت و حضور در فضای مجازی سخنانی گفتند که مستندات آن وجود دارد و یک گروه از خارج کشور اقداماتی آغاز کردند و عده‌ای از مردم هم اعتراض کردند و بعد حوادث دیگری رخ داد».

ذوالفقاری با مقایسه افزایش قیمت بنزین‌ها در دوران محمود احمدی‌نژاد با آبان گذشته، از عملکرد وزارت کشور دفاع کرد و گفت که بر خلاف قبل،‌ در آبان ازدحامی در برابر پمپ بنزین‌ها شکل نگرفت.

پیش از معاون امنیتی وزارت کشور، جمال عرف، معاون سیاسی وزارت کشور هم آذرماه ۹۸، در واکنش به ادعای حسن روحانی، در مصاحبه با یک وبسایت خبری اعلام کرده بود که «مستندات زمان افزایش قیمت بنزین روز سه شنبه به رئیس جمهوری داده شده است». پایگاه اطلاع رسانی دولت اما بلافاصله به نقل از دفتر معاون سیاسی وزارت کشور این اظهارات را تکذیب کرد.

سه برابر شدن فراخوان‌های اعتراضی در ایران

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست امروز همچنین اعلام کرد شمار فراخوان‌های عمومی برای اعتراض نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است.

ذوالفقاری گفت: «در پنج ماه نخست سال گذشته ۵۱۹ مورد فراخوان اعتراضی داشتیم که امسال در مدت مشابه به هزار و ۷۰۲ مورد رسیده و رشد ۲۲۷ درصدی داشته است.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهمن

    حکومتی که بر پایه دروغ، خیانت و جنایت پا گرفته و ادامه دارد همین است.کار از بنیان خراب است. بقیه اثرهای آن هستند. از همان آغاز گفتند هدف ما مکتب است و حکومت اسلامی ! این هم ماهیت و نتیجه این گونه حکومت. قرار نیست مردم آسوده باشند. مردم باید در گرفتاری و تنگدستی باشند تا اینها بمانند. دشمنی با ایران و ایرانی در این چهار دهه امر پنهانی نیست.

  • باران

    عجب اتهام سنگینی به روحانی زده است!!!!! این نوع اتهامها که نخود و کشمش جیب آقایان است! خلاف این آقایان بسیار سنگین تر از این حرفهاست که بتوان چنین موضوعی را اتهام دروغگویی عنوان کرد. همین روحانی، روزی صد چاقو می سازد، بدون دسته! این صحبتها که چیزی نیست! اینها یک جماعت پدرسوخته هستند، که دروغگویی در میان آنها جزو مسائل روتین و مزه زندگی شان است. در تاسوعا عاشورا روضه‌ای میخوانند، گناهانشان یکجا آب می‌شود. خود حسین شفاعتشان می‌کند. هرکس که این جماعت را شفاعت کند، خود ابلیس و دجال زمان است.

  • Pouya *

    مداح و مسئول حسینیه بهبهان که هنگام برگزاری مراسم عزاداری محرم از کشته‌شدگان آبان 98 نام برده بودند، دستگیر شدند!!. دوشنبه 31 اوت 2020، «علیرضا حبیبی‌فر» مداح و «محمدحسین صفرپور» مسئول حسینیه منطقه اسلام‌آباد سنگبری بهبهان توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند. علت این بازداشت، نام بردن از کشته‌شدگان اعتراضات آبان 98 عنوان شده است!!. ویدیوهای منتشر شده از مراسم عزاداری نشان می‌دهد که مداح نام فرزاد انصاری‌فر، مهرداد دشتی‌نیا و محمود دشتی‌نیا از کشته‌شدگان آبان را ضمن مداحی برای مراسم عاشورا ذکر می‌کند.

  • Faryad

    توزیع 102هزار تن کالا میان هیئت‌های مذهبی در اوج کمبود مواد غذایی در ایران! براساس اعلام محمدرضا کلامی دبیر ستاد تنظیم بازار کشور، دولت در مجموع 30 هزار تن برنج، 30هزار تن روغن، 30 هزار تن شکر، 10 هزار تن گوشت مرغ و 2 هزار تن گوشت قرمز برای هیئت‌های مذهبی تأمین می‌کند. کلامی درباره قیمت تعیین شده برای این اقلام کالایی چیزی نگفت! کلامی گفت: بخشنامه مرتبط جهت تأمین اقلام کالایی مورد نیاز هیئت‌های سراسر کشور به شرکت‌های‌های بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام و سازمانهای صمت استان‌ها ابلاغ شده ‌است. وی افزود: هیئت‌های مذهبی می‌توانند از طریق مراجعه به سازمان تبلیغات اسلامی و سامانه بیرق سهمیه خود را دریافت کنند!.»