ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امانوئل مکرون وارد بغداد شد

مکرون نخستین رئیس دولتی است که پس از روی کار آمدن الکاظمی در عراق به این کشور سفر می‌کند. او گفته است که با همکاری سازمان ملل طرحی برای حمایت از «روند حاکمیت» در عراق آغاز خواهد کرد.

رئیس جمهوری فرانسه پس از دیدار از لبنان وارد بغداد شد. او قرار است در مورد طرحی برای حمایت از «روند حاکمیت» در عراق و اعضای داعش که تابعیت فرانسوی را دارند با مقام‌های این کشور گفت‌وگو کند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه ـ عکس از شاتر استاک

تلویزیون عراق گزارش داد که امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه چهارشنبه ۱۲ شهریور / ۲ سپتامبر برای دیداری یک روزه از بیروت وارد بغداد شد.

از آغاز نخست‌وزیری مصطفی الکاظمی در عراق در ماه مه، مکرون نخستین رئیس دولتی است که از بغداد بازدید می‌کند. انتظار می‌رود رهبر فرانسه در سفر یک روزه خود با الکاظمی و برهم صالح، رئیس جمهوری عراق دیدار کند. این در حالی است که بحران اقتصادی شدید و همه‌گیری ویروس جدید کرونا باعث فشار جدی بر عراق شده است.

مکرون شب گذشته (سه‌شنبه) پس از دیدارهای خود با مقام‌های لبنانی در نشست خبری بیروت گفت:

«فردا صبح در عراق خواهم بود تا با همکاری سازمان ملل طرحی را برای حمایت از روند حاکمیت عراق آغاز کنیم.»

او همچنین گفت درباره اعضای گروه «دولت اسلامی» (داعش) که تابعیت فرانسوی دارند و در زندان‌های عراق به‌سر می‌برند گفت‌وگو خواهد کرد. ده‌ها فرانسوی عضو داعش در عراق به اعدام محکوم شده‌اند.

مکرون گفت آن‌ها آزادانه به جنگ در سرزمینی دیگر رفتند و در کشوری دارای حاکمیت ارضی و استقلال دست به اقدامات تروریستی زدند و باید در همان کشور محاکمه شوند.

مصطفی الکاظمی که از سوی آمریکا حمایت می‌شود ۱۸ اردیبهشت / ۷ مه، زمانی که روابط عراق و آمریکا تیره شده بود، نخست‌وزیری عراق را به‌عهده گرفت. در پی قتل قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس، از رهبران حشدالشعبی توسط نیروهای آمریکایی، نمایندگان پارلمان عراق خواهان خروج سربازان آمریکایی از کشور شده بودند.

الکاظمی به دلیل رابطه نزدیک عراق با ایران مجبور است در میانه رقابت‌های ایالات متحده و ایران سیاست‌های خود را پیش ببرد. او ماه گذشته از واشنگتن بازدید کرد و در آن‌جا با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد. الکاظمی گفته است كه دولت او متعهد به پیشبرد اصلاحات در بخش امنیت است. هیئت عراقی در آمریکا چندین قرارداد به ارزش ۸ میلیارد دلار از جمله در زمینه انرژی امضا کرد.

دولت الکاظمی با بحران‌های بسیاری دست به گریبان است. این کشور که به درآمد نفت وابسته است به دنبال کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی بر مشکلات اقتصادی‌اش افزوده شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.