ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا از ایالت‌ها خواست تا برای توزیع واکسن کرونا آماده شوند

عده‌ای معتقدند که ترامپ با تسریع در تولید واکسن پیش از انتخابات نوامبر قصد دارد از واکسن برای انتخاب مجدد خود بهره گیرد.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا (سی‌دی‌سی) ازمقام های بهداشتی ایالت‌ها خواسته است تا برای توزیع واکسن احتمالی در میان گروه‌‌های پرخطر در اواخر ماه اکتبر آماده باشند.

مراکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا (سی‌دی‌سی)
مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا (سی‌دی‌سی) آتلانتا- جورجیا

اعلام ماه اکتبر به عنوان زمان توزیع واکسن از نظر سیاسی برای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که ماه نوامبر برای انتخاب مجدد با جو بایدن ( نامزد حزب دموکرات) رقابت خواهد کرد، بسیار اهمیت دارد. دولت ترامپ تا کنون میلیاردها دلار از بودجه فدرال را برای تهیه واکسن کووید-۱۹ اختصاص داده است. بیش از ۱۸۰ هزار آمریکایی تا کنون قربانی این بیماری شده‌اند.

یک سخنگوی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا (سی‌دی‌سی) به خبرگزاری رویترز در این رابطه گفت که به منظور برنامه‌ریزی مقدماتی، ایالت‌ها لازم است برنامه‌ای برای توزیع واکسن داشته باشند، از جمله این که احتمال دارد مقادیر محدودی واکسن در ماه‌های اکتبر و نوامبر آماده توزیع باشد.

روزنامه نیویورک تایمز نیز پیش از این در گزارشی نوشته بود که «سی‌دی‌سی» با مقام‌های تمامی ۵۰ ایالت آمریکا و پنج کلانشهر آمریکا در رابطه با برنامه‌ریزی توزیع واکسن تماس گرفته‌اند.

روز چهارشنبه ۱۲ شهریور/ ۲ سپتامبر، دکتر آنتونی فاوچی، اپیدمیولوژیست ارشد دولت فدرال و مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های واگیر آمریکا در گفت‌وگویی با یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا گفته بود که تا ماه نوامبر یا دسامبر ممکن است یک واکسن ایمن و موثر در دسترس قرار گیرد.

اولویت توزیع این واکسن برای افرادی است  که در میان گروه‌های پر خطر قرار دارند از جمله کارگران و کارمندان بخش بهداشت، پرسنل امنیت ملی و پرستاران  و کارمندان خانه‌های سالمندان. این واکسن رایگان خواهد بود.

بر اساس مدارکی که «سی‌دی‌سی» به ایالت‌ها فرستاده به نظر می رسد که دو واکسن احتمالا تا اواخر اکتبر آماده می شوند و این واکسن‌ها باید در دمایی بین منفی ۷۰ تا منفی ۲۰ درجه سانتیگراد نگهداری شوند.

بر اساس این مشخصات گمان می‌رود دو واکسن احتمالی واکسن‌های فایزر و مدرنا باشند.

حدود هشت ماه از همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان می‌گذرد و تعداد موارد تایید شده ابتلا به ویروس جدید کرونا در جهان همچنان رو به افزایش است. روز پنج‌شنبه ۱۳ شهریور/ ۳ سپتامبر بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت، تعداد رسمی مبتلایان  بیش از ۲۵ میلیون نفر بود و نزدیک به ۹۰۰ هزار مرگ تایید شده بر اثر بیماری کووید-۱۹ گزارش شده است.

عده‌ای معتقدند که ترامپ با تسریع در تولید واکسن پیش از انتخابات نوامبر قصد دارد از واکسن برای انتخاب مجدد خود بهره گیرد.

سورپرایز اکتبر در اصطلاح فرهنگ سیاسی آمریکا به معنای یک واقعه خبری است که به عمد در ماه اکتبر و پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایجاد یا منتشر می‌شود و هدف از آن تاثیر بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری است که نوامبر هر چهار سال یک بار برگزار می شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.