ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس مجمع‌ عمومی سازمان ‌ملل: واکسن کرونا باید برای همه باشد

به گفته تیجانی محمد بنده، انحصاری نشدن واکسن کرونا ضامن صلح در دوران پساکرونا خواهد بود.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل هشدار داد هر واکسنی که برای کووید-۱۹ ساخته شود باید در دسترس همه کسانی قرار بگیرد که به آن نیاز دارند زیرا حتی اگر یک کشور از این واکسن محروم بماند دنیا بحران‌های ویروس کرونا را پشت سر نخواهد گذاشت.

محمد بنده در حال سخنرانی در مجمع عمومی- ژانویه ۲۰۲۰- عکس از Iev Radin/Shutterstock

تلاش کشورها برای یافتن واکسن کرونا و ایجاد چشم‌اندازی پساکرونایی همچنان ادامه دارد اما به گفته رئیس مجمع عمومی سازمان ملل این چشم‌انداز نمی‌تواند به شکلی انحصاری ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، تیجانی محمد بنده گفت:

«عدم‌انحصار کلید اصلی است زیرا بدون شمول همگانی، رنج کسانی که نادیده انگاشته شده‌اند ادامه می‌یابد و ما نمی‌توانیم در چنین وضعیتی تضمینی برای صلح بدهیم.»

او در گفت‌وگوی روز پنج‌شنبه سوم سپتامبر/ ۱۳ شهریور با اسوشیتدپرس نیز گفته بود از شرکت‌های درگیر در ساخت واکسن پیام‌هایی دریافت کرده مبنی بر اینکه آنها قصد دارند واکسن را به طور گسترده در دسترس قرار دهند. او تأکید کرد که این مسئله‌ای مهم است:

«بر این باورم که وقتی واکسن ایجاد شود، پروتکل‌ها و توافق‌هایی برای تضمین قیمت مناسب و دسترس‌پذیری تنظیم خواهد شد.»

محمد بنده گفت که همه‌گیری اخیر شاید حتی به شکلی طنزآمیز این پیش‌بینی را نقض کرد که‌ کشورهای در حال توسعه به خاطر زیرساخت‌های بهداشتی و ضعیف تلفات بیشتری خواهند داشت. بر عکس نرخ مرگ و میر و بیماری در کشورهای در حال توسعه به مراتب کمتر از کشورهای توسعه‌یافته جهان است.

محمد بنده گفت:

«نکته بسیار اساسی این است که هر کشوری چه فقیر و چه غنی، توسعه یافته یا در حال توسعه، چگونه به بیماری پاسخ می‌دهد.»

او گفت مسئله مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد تبعات اقتصادی ناشی از کروناست.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در این رابطه گفت:

«به هر کشوری بروید و نگاه کنید، می‌بینید که چگونه همه‌گیری فقیر و غنی را به شکلی متفاوت تحت تأثیر قرار داده است. این مسئله مهمی است که باید به آن رسیدگی کرد.»

او به این سوال که راه‌حل چیست، چنین پاسخ داد:

«به نظرم همبستگی و مشارکت و همدلی برای دیگری کلیدهایی هستند که روش پیشرفت ما را رقم خواهند زد.»

محمد بنده روز پنج‌شنبه گذشته این مصاحبه را انجام داد. در این روز سفیران ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل در اولین نشست حضوری مجمع بعد از اوج‌گیری همه‌گیری شرکت کردند. همه‌گیری موجب شده بود که سفیران دورکاری کنند.

ریاست مجمع عمومی سازمان ملل هر سال به یک منطقه جهان می‌رسد و گروه آفریقا محمد بنده را که سفیر نیجریه در سازمان ملل است، برای پست ریاست دوره‌ای برگزیده است. او با شروع مسئولیت خود در ماه سپتامبر سال گذشته به مسائل حقوق بشر و توسعه پرداخت و بر موضوعاتی همچون آموزش و فقرزدایی تمرکز کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.