ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جست‌وجو برای یک نجات‌یافته احتمالی انفجار بیروت به سومین روز رسید

یک ماه پس از انفجار مهیب بیروت، امدادگران در پایتخت لبنان جست‌وجوی گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند تا یک نجات‌یافته احتمالی را زیر خرابه‌ها‌ ساختمانی فروریخته پیدا کنند.

امدادگران در بیروت برای یافتن احتمالی فردی زنده از زیر خرابه‌های یک ساختمان فروریخته در انفجار چهار آگوست، روز سوم تلاش‌های خود را آغاز کردند.

تصویر بندر بیروت یک روز بعد از انفجار مهیب/ عکس از Photo by - / AFP

یک ماه بعد از انفجار مهیب و مخرب در پایتخت لبنان، جست‌وجویی گسترده برای یافتن یک نجات‌یافته احتمالی از این انفجار وارد روز سوم شد. روز گذشته امید امدادگران برای یافتن نجات‌یافتگان رو به افول گذاشت.

امدادگران شیلیایی روز پنج‌شنبه گفتند که زیر خرابه‌های ساختمانی که در محله تاریخی غمیزه فروریخته علائمی حیاتی را ردیابی کرده‌اند. شامه قوی یک سگ ردیاب به نام فلاش که امدادگران شیلیایی به بیروت آورده اند، اول از همه این محل را شناسایی کرد.

سپس ردیاب‌های الکتریکی به محل آورده شدند تا مکان را بررسی کنند و سیگنال‌های این ردیاب نشان داد که زیر ساختمان کسی گیر افتاده است.

داوطلبان شیلیایی بخشی از تیم نجات مکزیکی مردم‌نهاد به نام «لوس توپوس» هستند و داوطلبان دفاع مردمی لبنان به آنها یاری می‌رسانند.

رهبر این گروه گفته است که نمی‌تواند وجود یا عدم وجود فردی را زیر این خرابه‌های عظیم تایید کند اما تایید کرد که دستگاه‌های الکتریکی از سه متر زیر زمین سیگنال دریافت کرده اند.

بر اساس سیگنال دریافتی، در عمق سه‌متری چیزی مثل تنفس ضعیف، حدود ۱۸ تا ۲۰ مرتبه تنفس در دقیقه شنیده می‌شود، که می‌تواند نشان دهد فردی آن زیر گیر کرده است.

رهبر گروه توپوس گفت که امدادگران تاکنون به عمق ۱.۲ متری دست یافته‌اند.

به گزارش الجزیره تیم شیلیایی قصد دارد که تسلیم نشود و حتی اگر امید یک درصدی برای پیدا کردن نجات‌یافته احتمالی باشد به کار ادامه دهد.

جست‌وجو برای نجات‌یافته احتمالی انفجار بیروت در حالی انجام می‌شود که یک ماه از انفجار مهیب این شهر بندری در تاریخ چهارم اوت می‌گذرد، انفجاری که به کشته شدن حدود ۲۰۰ نفر و زخمی شدن ۶۰۰۰ نفر دیگر منجره شد، شوک بزرگی به مردم این کشور وارد کرد و بحران اقتصادی شدید لبنان را شدت بیشتر بخشید.

روز جمعه مردم در بیروت برای نیایش و بزرگداشت قربانیان جمع شدند. ارتش لبنان در کنار اعضای خانواده قربانیان برای یک دقیقه به حالت سکوت ایستاد.

در برنامه دیگری که نزدیک محل انفجار برگزار شد، گل‌های سفید در میان بازماندگان پخش شد و روحانیون از مذاهب اصلی لبنان به دعا و نیایش پرداختند.

فاجعه لبنان نتیجه نگهداری بی‌احتیاط و بدون مراقبت نیترات آمونیوم در انباری در نزدیکی بندر بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.