ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عهدشکن: کتاب جدیدی درباره ترامپ به قلم وکیل سابق او

مایکل کوهن که زمانی می‌گفت حاضراست برای دونالد ترامپ جانش را هم بدهد، در کتاب «عهدشکن» رییس جمهوری آمریکا را «متقلب، دروغ‌گو، نژادپرست، درنده، کلاهبردار و قلدر» توصیف می‌کند.

کتاب خاطرات مردی که سال‌ها وکیل شخصی دونالد ترامپ بود و به نوعی کارچاق کن او به حساب می‌آمد، امروز سه‌شنبه هشتم سپتامبر ( ۱۸ شهریور) وارد بازار شد. مایکل کوهن نام کتاب‌اش را «عهدشکن» گذاشته است.

ناسپاس- مایکل کوهن
جلد عهدشکن، نوشته مایکل کوهن

مایکل کوهن در کتاب خود به شرح خاطراتش از زمان کار برای ترامپ پرداخته و اتهامات متعددی را متوجه او کرده است.  

مایکل کوهن در این کتاب رییس سابقش را فردی با رفتارهای گانگستری توصیف می‌کند و می‌گوید که او تمام سیاهان را به دیده تحقیر می‌نگریست.

مایکل کوهن این کتاب را زمانی که به دلیل تخلفات مالی در ستاد انتخاباتی ترامپ و دیگر جرایم در زندان به‌سر می‌برد نوشته است.

کوهن مدعی است که آقای ترامپ درباره نلسون ماندلا(رهبرفقید جنبش ضدآپارتاید آفریقای جنوبی) و لاتین‌تبارها اظهارات نژادپرستانه به زبان می‌آورد.

کاخ سفید مطالب کتاب آقای کوهن را تکذیب کرده است. کیلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید طی تعطیلات آخر هفته در بیانیه‌ای که در مورد کتاب کوهن منتشر کرده، وکیل سابق رییس جمهور آمریکا را یک «مجرم بی‌آبرو» توصیف کرده و می‌گوید:« او به کنگره دروغ گفت. او تمام اعتبارش را از دست داده است، و دیدن تلاش اخیر او برای منفعت بردن از دروغ عجیب نیست»

آقای کوهن در کتابش مدعی شده که آقای ترامپ همان جرایمی را که او به خاطرش به زندان افتاده مرتکب شده است. مایکل کوهن که زمانی می‌گفت حاضراست برای دونالد ترامپ جانش را هم بدهد، در کتابش رییس جمهوری آمریکا را «متقلب، دروغ‌گو، نژادپرست، درنده، کلاهبردار و قلدر» توصیف می‌کند. کوهن می‌گوید که آقای ترامپ ذهنیت و طرز فکر یک «رییس مافیا» را دارد.

اظهارات ترامپ به روایت کوهن

در مورد سیاهان و لاتین‌تبارها

کوهن مدعی است که ترامپ سیاهان را از هر نظر تحقیر می‌کرده، از موسیقی و فرهنگ گرفته تا حضورشان در سیاست، و نلسون ماندلا را اصلا رهبر به حساب نمی‌آورده است.

نلسون ماندلا نخستین رییس جمهور سیاه آفریقای جنوبی پس از آپارتاید بود که ۲۷ سال از عمرش را در مبارزه با آپارتاید و نژاد پرستی در زندان گذراند.

مایکل کوهن مدعی است که ترامپ عبارات بسیار زشتی در مورد ماندلا بکار برده و گفته او کشور آفریقای جنوبی را «به کثافت کشانده است». ترامپ گفته که ماندلا اصلا رهبر نبود.

به گفته کوهن آقای ترامپ در مورد رهبری سیاهان چنین گفته بود: «یک کشور را اسم ببرید که توسط یک سیاه اداره شود و آشغالدانی نباشد. همه این کشورها یک توالت کامل هستند».

پرزیدنت ترامپ پیش از این نیز در سال ۲۰۱۸ به استفاده از کلمه «آشغالدانی» (shithole) در اشاره به کشورهای آفریقایی متهم شده است. در آن زمان پرزیدنت ترامپ اتهام نژاد پرست بودنش را رد کرده بود.

آقای کوهن می‌گوید که ترامپ زمانی به او گفته بود که امکان ندارد رای لاتین تبارها را بدست آورد: «مثل سیاهان، آنها احمق‌تر از آن هستند که به ترامپ رای دهد. مردم من آنها نیستند.»

در مورد اوباما

بخشی از کتاب کوهن به «نفرت و دید تحقیر‌آمیز» ترامپ نسبت به باراک اوباما، رییس جمهوری پیشین آمریکا اختصاص دارد.

کوهن مدعی است که ترامپ در مورد اوباما گفته است که رئیس‌جمهوری سابق فقط به واسطه «تبعیض مثبت لعنتی» (affirmative action) در دانشگاه کلمبیا و هاروارد پذیرفته شده است.

باراک اوباما چهل و چهارمین رییس جمهوری آمریکا دانش آموخته علوم سیاسی ازدانشگاه کلمبیا و دانش آموخته حقوق دانشگاه هاروارد است.

در مورد پوتین

 مایکل کوهن در کتابش می‌نویسد که ترامپ پوتین را از آن رو که تمام کشور را در دست گرفته و آن را مثل شرکت شخصی‌اش اداره می‌کند. تحسین می‌کرد.

اتهامات متعددی به دونالد ترامپ و کمپین انتخاباتی او در زمینه تبانی با روسیه برای پیروزی در انتخابات ریسات جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا مطرح شد. اتهاماتی که محور تحقیقات بازرس مولر را تشکیل می داد.

نظر کوهن در کتاب «ناسپاس» درباره اتهام تبانی با روسیه این است که کمپین انتخاباتی (۲۰۱۶) ترامپ بی‌نظم‌تر و «آشفته‌تر و بی عرضه‌تر» از آن بود که بتواند با دولت روسیه توطئه و تبانی کند.

در مورد حق السکوت

استورمی دنیلز یک هنرپیشه فیلم‌های بزرگسالان (پورن) بود که ادعا می‌کرد با دونالد ترامپ رابطه داشته است. مایکل کوهن سال ۲۰۱۶ موجبات پرداخت حق السکوت به خانم دنیلز را فراهم کرد. پرداخت چنین حق السکوتی در حقیقت تخلف از قوانین مالی کمپین بود و این یکی از تخلفاتی بود که مایکل کوهن به خاطر آن به زندان افتاد.

استورمی دنیلز
نیویورک- استورمی دنیلز ( هنرپیشه فیلم‌های بزرگسالان) دربرابر ساختمان دادگاه در یکی از محاکمات مربوط به مایکل کوهن

کوهن اصرار داشت که حق السکوت را به دستور ترامپ پرداخت کرده و ترامپ هم این اتهام را رد می‌کرد.

حال کوهن در کتاب خود در اینباره نوشته است که ترامپ به او گفت:

«من هرگز برای این قبیل مسایل پولی نمی‌پردازم، اما بسیاری از دوستانم توصیه کرده‌اند که این پول را بدهم. اگر این مساله برملا شود، مطمئن نیستم چه تاثیری بر طرفدارانم خواهد داشت. اما شرط می‌بندم که آنها فکر می‌کنند خوابیدن با یک هنرپیشه پورن کار جالبی است».

در بخشی از کتاب کوهن ادعا کرده که سه فرزند ارشد ترامپ پس از اعلام آغاز کار کمپین ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۵ به دفتر او آمده و از او خواستند که پدرشان را از این کار منصرف کند.

به گفته کوهن، ایوانکا (دختر ارشد رییس‌جمهوری) به او گفته بود: «ام سی، باید پدر را قانع کنی که کمپین را متوقف کند. این باعث نابودی شرکت ترامپ خواهد شد»

در جای دیگری از کتاب کوهن گفته است که ترامپ در مورد دختر ۱۵ ساله‌ کوهن عبارت مستهجن جنسی استفاده کرده و گفته: «ببین چه تیکه *** است. دلم می‌خواست همچین چیزی داشتم».

کوهن با اشاره به این که هنوز به ترامپ علاقمند است و از او نفرتی ندارد در جای دیگری از کتاب می‌نویسد که «به تدریج کنترل عقلش را به ترامپ باخته بود» و هنوز هم نمی‌داند که چرا.

کوهن می‌نویسد: «این داستان تمام آن چیزی است که از من برای همسرم، فرزندانم و کشورم که بسیار دوستش می‌دارم مانده است.»

مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ- نیویورک

👈🏽 مایکل کوهن کیست؟
مایکل کوهن وکیل و به گفته خودش سال‌ها کارچاق کن ترامپ بود. او سال ۲۰۱۸ به دلیل تخلفات مالیاتی، شهادت دروغ و تخلفات مالی در ستاد انتخاباتی ترامپ به زندان افتاد. آقای کوهن پروانه وکلاتش را نیز از دست داده است. او در حال حاضر به دلیل نگرانی‌های ناشی از گسترش ویروس کرونا از زندان مرخص شده و  بقیه ۳ سال محکومیت زندانش را در خانه اش در نیویورک می‌گذراند.
آقای ترامپ کوهن را «موش صحرایی» کنایه از فرد خائن و دروغ‌گو خوانده است.

کتاب‌های دیگر درباره ترامپ

تعدادی از کسانی که در دولت ترامپ در این تقریبا ۴ سال خدمت کرده ‌اند، یا در کمپین او حضور داشته‌اند، پس از اخراج یا استعفا دست به نگارش خاطرات خود زده‌اند. جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مری ترامپ، برادرزاده ترامپ نیز به تازگی کتاب هایی در مورد دونالد ترامپ منتشر کرده‌اند.

اغلب این کتاب‌ها پرفروش شده‌اند. دومین کتاب باب وودوارد در رابطه با دوران ریاست جمهوری ترامپ با نام «خشم» نیمه سپتامبر منتشر می‌شود.

کتاب «خشم» در حقیقت ادامه کتاب نخست باب وودوارد به نام «ترس» است و ناشر کتاب وعده داده که در کتاب جدید این روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی و افشاگر واترگیت، مسائلی بی‌سابقه، بسیار محرمانه و خصوصی از ریاست جمهوری ترامپ منتشر می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایراندوست

    پدیده ترامپ حاصل یک جامعه دلار محور، سلبریتی ساز و رسانه‌های تاثیر‌گذار روانگردان است ! اینکه امثال ترامپ در آینده و در سپهر سیاسی کشورها بیشتر خواهد شد ، جای تعجب نیست ! ترامپ ، شاید کمی جوگیر، بی‌ چاک دهن، بیسواد سیاسی و دیکتاتورمنش باشد ولی در مسئله سوریه، خروج نظامیان آمریکا از اروپا و کسر کردن بودجه ناتو و یک سری اصلاحات اقتصادی در آمریکا موفق بوده است. تنفر بیش از حد از ترامپ موجب سرسختی و خشونت لجام‌گسیخته طرفدارنش خواهد شد. محافل قدرت در غرب از او دلتنگی ندارند خصوصا با حمایتی که از اسراییل می‌کند. حزب دمکرات با انتخاب فرد مسنی که به طعنه ترامپ " جو خواب آلود " نامیده میشود و احتمال زنده ماندن در دوره پر تلاطم ریاست جمهوریش را ندارد و نماد تکنوکراسی نخبگان سیاسی در آمریکا است، شانس بیشتری را در انتخابات ریاست جمهوری برای ترامپ رقم زده است ! کتابهای افرادی چون مایکل کوهن و خواهرزاده ترامپ، مری.ل.ترامپ، شاید تقلب، هرزه‌گی و دروغ و ... را افشا و رونمایی کند ولی در جامعه‌ایی که این رفتارها معمول است و زرنگی و توانائی محسوب میشود ، میتوان نتیجه برعکس داشته باشد و تبلیغی مثبت برای ترامپ !