ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ کاهش نیروهای آمریکایی در عراق را اعلام می‌کند

دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی از رقیب خود جو بایدن عقب است. گفته می‌شود که این تصمیم‌ به‌منظور جلب نظر رأی‌دهندگان انجام می‌شود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفته است، رئیس جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه ۱۹ شهریور / ۹ سپتامبر خبر کاهش بیشتر نیروهای آمریکایی از عراق را اعلام خواهد کرد.

سربازان آمریکایی ـ عکس از shutterstock

به‌گزارش رویترز، این مقام آمریکایی همچنین گفت در پی اعلام کاهش شمار نیروهای آمریکایی در عراق از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در روز چهارشنبه، طی روزهای آینده کاهش این نیروها در افغانستان نیز اعلام خواهد شد.

این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که ترامپ با موج جدیدی از انتقادها نسبت به رفتارش درباره سربازان کشته‌شده آمریکایی در جنگ روبه‌رو شده است.

در سال ۲۰۱۸ زمانی که ترامپ به فرانسه سفر کرده بود بازدید از قبرستان آمریکایی آیز-مارن را به دلیل آن‌چه بدی وضع آب و هوا عنوان شد، لغو کرد. اما چهار منبع آگاه به مجله آتلانتیک گفته‌اند که ترامپ این بازدید را به‌دلیل آشفته شدن موهایش بر اثر باران رد کرده بود. این اظهارات نشان می‌داد که ترامپ احترامی برای سربازان کشته‌شده آمریکایی در جنگ قائل نیست.

ترامپ پیش از انتخابات سوم نوامبر ریاست جمهوری آمریکا در نظرسنجی‌ها از جو بایدن رقیب دموکرات عقب است. زمان اعلام کاهش سربازان آمریکایی در افغانستان ممکن است با هدف جلب نظر رأی‌دهندگان باشد و نشان دهد که ترامپ به وعده پایان دادن به آن‌چه جنگ‌های بی‌پایان آمریکا می‌نامد عمل می‌کند.

آمریکا حدود ۵۲۰۰ سرباز هم برای مقابله با گروه «دولت اسلامی» (داعش) در عراق دارد. یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، ماه گذشته گفت که انتظار می‌رود آمریکا در ماه‌های آینده یک سوم نیروهای خود را در عراق کاهش دهد.

ایالات متحده آمریکا در حال حاضر همچنین حدود ۸۶۰۰ سرباز در افغانستان دارد. ترامپ ماه گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که آمریکا قصد دارد این تعداد را به حدود ۴۰۰۰ سرباز کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.