ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر آموزش و پرورش در تکاپو برای باز نگه داشتن مدارس

محسن حاجی میرزایی سلامت جسمانی دانش‌‌آموزان را در برابر سلامت روحی آنان قرار داد و ادعا کرد که مدارس در همه‌گیری کرونا تأثیری ندارند.

وزیر آموزش و پرورش برخلاف هشدارهای پزشکان ادعا کرد که باز یا بسته بودن مدارس هیچ تأثیری در همه‌گیری ویروس کرونا در ایران ندارد. محسن حاجی میرزایی دوگانه سلامت جسمانی دانش‌‌آموزان در برابر سلامت روحی آنان را مطرح کرد. در همان حال صدها هزار نفر از دانش‌آموزان در مناطق محروم کشور به سامانه «شاد» دسترسی ندارند.

محسن حاجی میرزایی سلامت جسمانی دانش‌‌آموزان را در برابر سلامت روحی آنان قرار داد و گفت سلامت روحی دانش‌آموزان به اندازه سلامت روحی آنان مهم است.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش پنجشنبه ۲۰ شهریور در مراسمی در شهرری که به ورزش و نشاط دانش‌آموزان ربط داشت، طی سخنانی گفت:

 «عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس و نبود ارتباط میان‌فردی با همسالان می‌تواند عواطف، پیوندهای اجتماعی و مهارت‌های جمعی آنان را به شدت تضعیف کند. بر اساس مطالعات میدانی باز یا بسته شدن مدارس تاثیر چشمگیری در شیوع ویروس کرونا نداشته ولی دور بودن دانش آموزان از فضای مدارس با اختلالات عظیم و گسترده‌ای در حوزه روابط اجتماعی و ارتباطات میان فردی همراه خواهد بود. سلامت روانی و روحی دانش‌آموزان به اندازه سلامت جسمانی آنان اهمیت دارد.»

سه‌شنبه گذشته پیام طبرسی، رییس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با توجه به بازگشایی مدارس و حضور برخی دانش‌آموزان در سر کلاس گفته بود:

«همیشه شروع اپیدمی بیماری‌های ویروسی مثل آنفولانزا از مدارس آغاز می‌شود و در مورد کرونا و سایر بیماری‌های ویروسی دیگر هم غیر از این نیست.»

او از دانش‌آموزان خواست که از رفتن به سر کلاس‌های درس خودداری کنند. طبرسی با صراحت اعلام کرد که در بیمارستان‌ها تخت کافی برای درمان کودکان و نوجوانان مبتلا به کووید-۱۹ وجود ندارد.

آموزش در فضای باز در مناطق کم‌برخوردار و محروم

وزارت آموزش و پرورش در برابر چالش بزرگی قرار گرفته است. از یک طرف با ابتلای کودکان و نوجوانان به ویروس کرونا، خانواده‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرند. از طرف دیگر دسترسی به سامانه شاد برای آموزش مجازی در همه نقاط کشور میسر نیست. بنابراین با همه‌گیری کرونا دانش‌‌آموزان در مناطق برخوردار با زیرساخت‌های قوی در خانه می‌مانند، در مناطق کم‌برخوردار با زیرساخت‌‌های ضعیف ناگزیر به آموزش حضوری‌اند و در خطر ابتلا.

حاجی میرزایی در ادامه سخنانش در شهرری به رغم هشدار جامعه پزشکی کشور گفت:

«حضور دانش‌آموزان در مدارس در سال تحصیلی پیش رو یک اولویت و سیاست ترجیحی وزارت آموزش و پروش است، زیرا مدارس فقط کانون یادگیری نیستند بلکه مدارس مرکز توسعه تعاملات جمعی، افزایش توانمندی‌های جسمی و اجتماعی دانش‌آموزان نیز است.»

دوشنبه هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش با صراحت اعلام کرده بود که حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس الزامی است، اما بعد از آنکه استیضاح او در مجلس شورای اسلامی کلید خورد، از این نظر برگشت. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی چهارشنبه ۱۹ شهریور در جلسه هیأت دولت هم اعلام کرد که حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست.  دانش‌آموزان می‌توانند از طریق سامانه «شاد» در کلاس‌های درس شرکت کنند. اما صدها هزار نفر از دانش‌آموزان کشور که در مناطق کم‌برخوردار با زیرساخت‌های ضعیف زندگی می‌کنند از دسترسی به اینترنت و تلفن‌های هوشمند و تبلت محروم‌اند. در برخی از این مناطق کلاس‌های درس به طور حضوری و گاهی در فضای آزاد برگزار می‌شود. خبرگزاری مهر گزارش داده که به عنوان نمونه دانش‌آموزان در مناطق عشایری خراسان شمالی در فضای باز، در صحرا و در دامن طبیعت آموزش می‌بینند.

روز گذشته خبر ابتلای ۳۷ دانش‌آموز در سیرجان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد. مسئولان اما این خبر را تکذیب کردند.    

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.