ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نگرانی‌ها از همزمانی کرونا و آنفولانزا در مدارس

در لرستان ۳۹ دانش‌آموز به کرونا مبتلا شده اند. در خوزستان یک دانش ‎آموز فوت کرده. شروع فصل سرما نگرانی‌ها را بیشتر کرده است.

کرونا در ایران همچنان قربانی می‌گیرد. در برخی استان‌ها ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل شده و مسئولان می‌گویند نگران رسیدن پاییز و همزمانی کرونا و آنفولانزا هستند آنهم در وضعیتی که واکسن آنفولانزا به اندازه کافی در دسترس نیست.

با شروع فصل سرما احتمال ابتلا دانش‌آموزان در کلاس‌های درس به کرونا و همزمانی این بیماری با آنفولانزا وجود دارد.

وضعیت در ۱۲ استان ایران همچنان قرمز و روند ابتلا افزایشی است. در ۱۰ استان نیز روند ابتلا «متوسط» گزارش می‌شود. بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور و امتناع دولت از تعطیلی مراکز عمومی و خرید احتمال انتقال ویروس و افزایش شمار بیماران را افزایش داده است.

فرماندار سلسله در استان لرستان شنبه ۲۲ شهریور ابتلای ۳۹ دانش‌آموز در مدارس الشتر و فیروز‌آباد به کرونا را تایید کرد و گفت که مدارس این دو شهر تا ۳۰ شهریور تعطیل خواهد بود.

در استان چهارمحال و بختیاری نیز گزارش‌های تائید‌نشده‌ای از ابتلا دانش‌آموزان به کرونا منتشر شده است. مقام‌های دولتی در منطقه اما این موضوع را رد می‌کنند.
در استان خوزستان نیز رئیس شبکه بهداشت گتوند مرگ یک دانش‌آموز بر اثر کرونا را تائید کرده اما گفته که مشخص نیست او در کجا به این ویروس مبتلا شده است.

آموزش و پرورش حضور دانش‌اموزان در مدرسه را «اختیاری» اعلام و برای تشکیل کلاس‌های درس یک پروتکل بهداشتی ابلاغ کرده است. مینو محرز «عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا» اما گفته است که با سرد شدن هوا، در و پنجره بسته می‌شود و تهویه هوا به درستی اتفاق نمی‌افتد. در این صورت در یک محیط بسته حتی اگر افراد از ماسک هم استفاده کنند، احتمال انتقال بیماری کووید-۱۹ وجود دارد. در مدارس هم باید این موارد مورد توجه قرار گیرد.

به گفته او دانش‌آموزان و کودکان می‌توانند انتقال دهنده این بیماری باشند. به ویژه آنکه علائم بیماری در این گروه سنی مشخص نیست.

شروع فصل سرما و همزمانی کرونا و آنفولانزا در ایران موجب نگرانی برخی مقام‌های دولتی و کارشناسان شده است.

بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفته است: هم‌پوشانی آنفلوآنزا و کرونا بسیار بسیار خطرناک است و کادر درمان را ممکن است در تشخیص به اشتباه بیندازد و هزاران مشکل دیگر را رقم بزند.

به گفته او بیمارستان‌های استان مرکزی دیگر ظرفیت برای پذیرش بیماران جدید ندارند و «اگر روند شیوع بیماری و ابتلا به شدت افزایشی باشد، بی تعارف باید گفت که امکانات درمانی استان پاسخگو نیست و اگر با پیک وحشتناک مواجه شویم حتی با بسیج کردن تمامی بیمارستان‌ها باز هم جوابگو نخواهیم بود».

استان مرکزی یکی از ۱۲ استانی است که کمیته اپیدومیولوژی کرونا وضعیت در آن را «قرمز» و صعودی اعلام کرده است.

در استان خوزستان هم که برپایه گزارش همین کمیته روند ابتلا «متوسط» اعلام شده، به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۱۹۵۰ تخت جدید برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در استان آماده شده است.

فرهاد ابول‌نژاد گفته که ظرفیت تمامی تخت‌های ای‌سی‌یو بیمارستان رازی اهواز «تقریبا  تکمیل شده است».

همزمانی آنفولانزا و کرونا در ایران از این جهت می‌تواند خطرناک‌تر شود که به گفته رئیس سازمان غذا و دارو واردات واکسن این بیماری منتظر تامین ارز است.

تامین نشدن ارز برای واردات دارو از سوی بانک مرکزی سبب شد گروهی از تولیدکنندگان و تجار دارو یک هفته قبل نسبت به کمبود دارویی در ایران هشدار بدهند.

کووید ۱۹ تا ظهر یکشنبه ۲۳ شهریور جان ۲۳ هزار و ۱۵۷ نفر را بر بنیاد آمارهای رسمی وزارت بهداشت و درمان گرفته است. تنها در شبانه روز گذشته (۲۲ تا ۲۳ شهریور) ۱۲۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند. در همین بازه زمانی ۲ هزار و ۸۹ بیمار جدید شناسایی شد که به گفته سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ۹۵۶ نفر از آنان بستری شدند.

او وضعیت استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین را قرمز اعلام کرد. کمیته اپیدومولوژی این ستاد اما وضعیت در استان مرکزی را هم قرمز گزارش کرده است.

به گفته لاری استا‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان هم در «وضعیت هشدار» قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.