ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتشار اطلاعات خصوصی هزار افسر پلیس بلاروس در واکنش به سرکوب معترضان

:هکرهای ناشناس در بلاروس اعلام کردند «تا زمانی که دستگیری‌ها ادامه داشته باشد، ما هم به انتشار اطلاعات در مقیاس گسترده ادامه می‌دهیم و نمی‌گذاریم هیچ کس، حتی افراد نقاب‌دار، ناشناس بمانند».

هکرهای ناشناس در بلاروس در واکنش به سرکوب معترضان، اطلاعات خصوصی هزار افسر پلیس را منتشر و اعلام کردند با ادامه دستگیری مخالفان، این روند را ادامه خواهند داد. دولت بلاروس آن‌ها را به اعمال مجازات‌ سنگین تهدید کرد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

هکرهای ناشناس در بلاروس شامگاه شنبه ۱۹ سپتامبر/۲۹ شهریور به تلافی سرکوب تظاهرات خیابانی علیه رئیس جمهوری این کشور، اطلاعات شخصی هزار افسر پلیس را منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز در بیانیه‌ای که در کانال‌های خبری اپوزیسیون بلاروس در تلگرام منتشر شده، آمده است:

 «تا زمانی که دستگیری‌ها ادامه داشته باشد، ما هم به انتشار اطلاعات در مقیاس گسترده ادامه می‌دهیم و نمی‌گذاریم هیچ کس، حتی افراد نقاب‌دار، ناشناس بمانند».

الگا چمودانووا، سخنگوی وزارت کشور بلاروس در واکنش به فاش شدن اطلاعات ماموران پلیس این کشور، که بازوی اصلی دولت برای باقی‌ماندن در قدرت محسوب می‌شوند، هکرها را تهدید به مجازات کرد. سخنگوی وزارت کشور بلاروس گفت: «وزارت کشور با استفاده از فن‌آوری‌هایی که در دست دارد هکرها را شناسایی و افرادی را که مسئول درز اطلاعات هستند، مجازات خواهد کرد.»

نیروهای پلیس ضدشورش بلاروس در آخرین اقدام خود روز شنبه ۳۹۰ تن از زنانی را که در اعتراض به قبضه قدرت توسط الکساندر لوکاشنکو، رئیس دولت بلاروس به خیابان آمده بودند، دستگیر کردند. در اعتراضات روز شنبه در مینسک بالغ بر ۲هزار زن معترض با تجمع در خیابان‌ها، خواستار استعفای لوکاشنکو شدند. به‌رغم سرکوب وسیع و خشونت‌بار این تجمع، معترضان تجمع برای تجمع بزرگ دیگری در روز یکشنبه فراخوان داده‌اند.

معترضان بلاروس پیروزی لوکاشنکو که از او به‌عنوان «آخرین دیکتاتور» اروپا نیز یاد می‌شود را در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بلاروس «تقلب» می‌دانند. دولت او به‌رغم اعمال خشونت علیه معترضان و دستگیری و تبعید رهبران اپوزیسیون، با پرشمارترین و پایدارترین اعتراضات در ۲۶ سال گذشته روبه‌روست.  لوکاشنکو اما به‌رغم فشارهای داخلی و خارجی، در برابر ترک صندلی قدرت مقاومت می‌کند.

همزمان که بلاروس با تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه این کشور روبه‌روست، گزارش‌ها از دعوت این اتحادیه از سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس و رقیب لوکاشنکو برای شرکت در نشست وزیران خارجه اروپا خبر می‌دهند. تیخانوفسکایا یک روز پس از انتخابات مجبور به ترک بلاروس شد و به اوکراین رفت.

دولت مینسک از این دعوت خشمگین است. سخنگوی وزارت کشور روسیه، حامی بزرگ اقتصادی و نظامی بلاروس هم که  از اینکه اروپا علاوه بر تلاش برای تحریم بلاروس، تیخانوفسکایا را به نشست وزیران خارجه دعوت کرده انتقاد کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.