ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان در اعتراض به طبقه‌بندی مشاغل تجمع کردند

کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان در اعتراض به تقسیم کارگران به دو گروه ستادی و عملیاتی تجمع کردند و خواستار بازنگری در این طرح شدند.

شماری از کارگران پالایشگاه نفت آبادن که به واسطه شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی کار می‌کنند در اعتراض به طرح طبقه‌بندی مشاغل و کاهش مزایای شغلی تجمع کردند.

شرکت پالایش نفت آبادن یکشنبه سی‌ام شهریور شاهد تجمع گروهی از کارگران تحت نظر شرکت‌های پیمانکاری بود. عکس: آرشیو

به گزارش رسانه‌ها یکشنبه ۳۰ شهریور گروهی از کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان مقابل دفتر مدیریت پالایشگاه تجمع کردند تا اعتراض خود را به طرح طبقه‌بندی مشاغل که اخیرا اجرا شده است، اعلام کنند. کارگران معترض گفتند که در طرح جدید کارگران به دو گروه «ستادی» و «عملیاتی» تقسیم شده‌اند و پیمانکاران برای اینکه دستمزد کمتری پرداخت کنند، کارگران واحدهای حمل ونقل، استیج‌بند، بنا و نقاش کوره برج‌ها، طناب‌بندها و تعمیرات را که پیشتر در گروه عملیاتی بودند، زیر بخش ستادی گروه‌بندی کرده‌اند.

به گفته کارگران معترض، به کارگران عملیاتی ۹۰ درصد مزایای فوق‌العاده شغلی پرداخت می‌شود اما کارگران ستادی تنها ۷۰ درصد فوق‌العاده شغلی را دریافت خواهند کرد.

آنها طرح طبقه‌بندی اجرا شده را «غیرکارشناسی» دانستند و خواستار تجدیدنظر در آن شدند.

خبرگزاری دولتی کار ایران شمار کارگران معترض را بیش از ۲۰۰ نفر گزارش کرد که تحت مسئولیت شرکت‌های پیمانکاری در بخش‌های مختلف اشتغال دارند.

کارگران پالایشگاه‌های ایران مرداد امسال نیز به صورت همزمان در چند نقطه در اعتراض به وضعیت معیشتی و شرایط کاری دست از کار کشیدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.