ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرف‌های درگیر در یمن برای تبادل بیش از هزار اسیر جنگی توافق کردند

به گفته منابع آگاه طرف‌های درگیر در یمن برای بزرگترین تبادل اسیران جنگی، توافق کرده‌اند. بر مبنای این توافق قرار است بیش از هزار زندانی از جمله ۱۹ سرباز سعودی با نظارت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، میان دولت و حوثی‌ها مبادله شوند.

به گفته منابع آگاه طرف‌های درگیر در یمن برای بزرگترین تبادل اسیران جنگی، توافق کرده‌اند. بر مبنای این توافق قرار است بیش از هزار زندانی از جمله ۱۹ سرباز سعودی با نظارت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، میان دولت و حوثی‌ها مبادله شوند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

خبرگزاری رویترز یکشنبه ۲۷ سپتامبر/۶مهر به نقل از منابع آگاه اعلام کرد به‌دنبال گفت‌وگوهایی که با حمایت سازمان ملل متحد و در چهارچوب اعتماد سازی برای احیای فرآیند صلح انجام شده، طرف‌های درگیر در یمن برسر تبادل هزار اسیر جنگی از جمله ۱۹ سرباز سعودی توافق کرده‌اند.

براین اساس پس از یک هفته مذاکرات در سوئیس، مارتین گریفیتز، فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن و یک مقام از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، عصر امروز یکشنبه در یک نشست خبری جزئیات این مبادله را مطرح خواهند کرد. قرار است صلیب سرخ بر تبادل زندانیان که برای نخستین بار در گفت‌وگوهای صلح سوئد در دسامبر ۲۰۱۸ مورد توافق قرار گرفته بود، نظارت کند.

یمن از ۲۰۱۴ تاکنون صحنه جنگ داخلی ست. شورشیان حوثی تحت حمایت جمهوری اسلامی در این کشور علیه دولت یمن و ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی، می‌جنگند. جنگی که با تحمیل «بدترین بحران انسانی» به یمن، میلیون‌ها نفر از ساکنان آن را آواره کرده و در معرض بیماری، گرسنگی و قحطی قرار داده است.

برمبنای توافق سوئد قرار بود ۱۵هزار نفر از زندانیان دو طرف آزاد شوند. این توافق اما به کندی و تنها به صورت جزئی اجرا شده است.

اما به گفته منابع آگاه، دولت یمن و حوثی‌ها اکنون بر سر تبادل یک فهرست ۱۰۸۰ نفره توافق کرده‌اند که در صورت اجرایی‌شدن، بزرگترین تبادل زندانی میان این دو گروه خواهد بود.

محمد علی الحوثی، از رهبران ارشد انصارالله یمن، موسوم به حوثی‌ها، در حساب کاربری خود در توییتر به صورت ضمنی این توافق را تایید کرد و نوشت:

«چیزی که برای ما مهم است اجرا شدن این تبادل زندانیان است نه فقط امضای آن.»

حوثی‌ها سال گذشته در یک اقدام یکجانبه ۲۹۰ نفر از زندانیان و عربستان سعودی ۱۲۸ زندانی را آزاد کردند. در یک توافق محلی در استان تعز نیز ده‌ها نفر آزاد شدند. در ژانویه ۲۰۲۰ هم کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آزادی ۶ زندانی سعودی را که در زندان‌ حوثی‌ها بودند، تسهیل کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.