ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودکشی پدر امیر حسین مرادی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام

"امتداد" نوشته است: «بدنبال فشارهای روحی وارده بر خانواده امیرحسین مرادی یکی از متهمان حوادث آبان‌ماه بر اثر محکومیت فرزندشان که به اعدام محکوم شده بود، و نگرانی های مداوم از وضعیت او پدر امیرحسین مرادی صبح امروز خودکشی کرد.»

کانال تلگرامی امتداد (@emtedadnet) خبر از خودکشی پدر امیرحسین مرادی، از معترضان بازداشت شده اعتراض‌های سراسری آبان ۹۸ داد. این خبر بلافاصله بازتاب وسیعی یافت.

امیرحسین مرادی
امیرحسین مرادی

پایگاه خبری-تحلیلی "امتداد" نوشته است:

«بدنبال فشارهای روحی وارده بر خانواده امیرحسین مرادی یکی از متهمان حوادث آبان‌ماه بر اثر محکومیت فرزندشان که به اعدام محکوم شده بود، و نگرانی های مداوم از وضعیت او پدر امیرحسین مرادی صبح امروز خودکشی کرد.»

در ادامه خبر "امتداد" آمده است:

«بنا بر گفته‌ی مادر امیرحسین مرادی، صبح امروز جنازه پدر در زیر زمین خانواده پیدا شده و از صبح نیز نیروهای امنیتی در خانه حضور دارند و چند ساعتی نیز هست که تعدادی خبرنگار منتسب به صدا و سیما در حیاط خانه هستند که خواهان گفت و گو بوده و اکنون از خانه خارج شده اند.»

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نیز با انتشار خبر خودکشی پدر امیرحسین مرادی، از درگذشت او در اثر خودکشی خبر داده است.

بابک پاکنیا، وکیل پرونده امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی در حساب توییرش خبر خودکشی پدر امیرحسین مرادی را منتشر کرده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

مهدی محمودیان،  روزنامه‌نگار و از اعضای حزب اتحاد نیز در واکنش به این خبر در حساب توییترش نوشت:

«به گزارش امتداد پدر امیرحسین مرادی از معترضین آبان ۹۸ صبح امروز درگذشت. او تاآخرین لحظات زندگیش نگران وضعیت یکدانه پسرش بود. به مسئولین قضایی و شخص جناب رئیسی تبریک می‌گویم. و به خبرنگارانی که ساعتهاست در مقابل منزل ایشان با دوربین نشسته اند هم سلام می‌کنم.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

امیر‌حسین مرادی در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸ دستگیر و در دادگاه به اعدام محکوم شد. سعید تمجیدی و محمد رجبی نیز که به اعدام محکوم شده‌اند، همراه امیرحسین مرادی دستگیر شده‌اند. این حکم را ابوالقاسم صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران در مورد آنان صادر کرده است. انجام حکم متوقف شد، اما هنوز خطر اعدام این سه جوان رفع نشده است.

سال گذشته خبری در مورد ابتلای امیرحسین مرادی به کرونا در زندان منتشر شده بود.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    اگر مردم درسطح کشور برپا کردن تظاهرات ونشان دادن موجودیت شان برعلیه حکومت و ظلم وستم را به آن معتقد بودند ودرحقیقت محض خواهان عقب نشینی حکومت اخوندی از روا کردن ظلم وستم و فقر وگرانی بوده اند پس باید پرسید حالا کجایند؟ چرا به تظارهرات جمعی و اکثریتی ادامه ندادند ودرحقیقت محض اقشاری مفت ومسلم درزندان گرفتارها شدند و افرادی هم اعدام شدند و دراینده هم اعدام خواهند شد!! ویا اینکه اکثریت مردم درسنگرهای خانگی شان جا خشک کردند که اگر نتیجه تظاهرات موهبت بارباشد سهمی دران داشته باشند و اگر به کشتارودستگیرها منجر شد دچار این فجایع نشوند؟ وحالا هم هزار مرتبه شکرگذارهستند که درتظاهرات شرکت نکرده بودند وگرنه با فرزندان شان چنین وچنان میشد...باید حال و وضع دستگیرشان ومحکوم به زندان های طویل المدت و حتی به اعدام را درک کرد که بدون شک انتطار حمایت عملی مردمی را داشته دارند که برای حق وحقوقشان زندگی شان را به خطر انداختند ولی کجاست این اقدام عملی مردم ونه عزادری برای انها درمطبوعات و فضای مجازی؟ بله اقشاری بدنبال بورس وبورس بازی مسیرشان را گم کردند ...واقشاری دیگر بدنبال خرید وفروش دلار...اقشاری دیگر بدنبال خرید تخم مرغ تا گران ترنشده ...وانکار تظاهرات هم واقعا" جنبه تظاهر کردن جمعی بوده است که هزینه اش راهم محترما" خودشان باید بپردازند... وای ستاربهشتی را کشتند...وای ندا اقاسلطان را کشتند ...وای ....وای ...وای ...وای فرید افکاری را کشتند ...وای امیرحسین مرادی را می خواهند اعدام کنند...وای چقدر زجرآور که پدرش خودکشی کرد...وای چقدر ظالم هستند ...وای اینها ازبشریت بوئی نبرده اند...وای اینها مسلمان نیستند...وای اینها هواپیمای اوکراین را موشک زدن....وای تخم مرغ شانه ای چهل هزارتومان شده ...وای دلار گران شده ...وای بنزین و کالاهای اساسی مردم را میفرستن ونزوئلا....وای رئیس جمهور نظامی میاد...وای گارگرها یک وعده غذای گرم ندارند... وای ترامپ گفته تحریم ها رو زیاد می کنه ...وای اینها میلیاردها می دزدند به مردم میگن تحریم هستیم و پولی نداریم ...مرغ های بی آزار قدقد می کنند و اقشاری زیادی ازآدم های بی آزار به همین مرام مرغ ها فقط وای ...وای می کنند

  • مهربان

    تا زمانی که این رژیم جنایتکار بر مسند قدرت است متأسفانه وضع بهمین منوال پیش خواهد رفت. این جانوران به هیچ چیز، زمین گیاه، حیوان، انسان، به هیچ چیزی رحم ندارند. بوضعیت محیط زیست نگاه کنید. تغیر مسیر رودخانه ها و ساخت سد های بی رویه خاطرتان هست؟ وضعیت جنگلها چطور؟ مشکل حیات وحش و تیرباران و نابودی انواع حیوانات زمین و دریا و هوا را مروری کنید، نظری بآلودگی خاک، هوا، و آبها بیاندازید این ها بخودشان و نسل های آینده شان نیز توجهی ندارند. بنظر من اینها بلدوزر تخریب و کشتارند. تنها راه نجات سرنگونی این موجودات اسلامیست. تا آنزمان آب خوش از گلوی هیچ جنبندهی در ایران و منطقه خاورمیانه پائین نخواهد رفت.

  • Sattar *

    علیرغم گذشت بیش از 9 ماه از سرنگونی هواپیمای مسافربری اواکراینی بر فراز آسمان ایران، هنوز بحران مربوط به این هواپیما ادامه دارد و پرونده قربانیان آن بسته نشده است. تشکل بازماندگان قربانیان هواپیمای اوکراینی اعلام کرد 176 نفر از بازماندگان، به یاد 176 قربانی، در ساعت 8 شب 5 اکتبر 2020 در 9 شهر مختلف جهان گردهم آمده تا 3 خواسته اصلی خود را مطرح کنند. این خواسته‌های سه‌گانه : «محکومیت جنایت رژیم ایران در سازمان بین‌المللی هوانوردی تجاری انتشار اطلاعات مربوط به این جنایت در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه یک نقشه راه برای کشف حقیقت و تحقق عدالت است.» بازماندگان قربانیان این پرواز گزارش‌های بازخوانی جعبه سیاه این پرواز که از سوی سازمان هواپیمایی کشور ایران منتشر شد را رد کرده و آن را نیرنگ و بازی سیاسی جدیدی از سوی تهران توصیف کردند. در این گزارش آمده که هواپیما به فاصله 25 ثانیه مورد هدف دو موشک قرار گرفت و برخی از سرنشینان در این فاصله زنده مانده بودند ولی یک منبع امنیتی ایرانی که نخواست هویتش فاش شود به خانواده قربانیان گفت که این هواپیما هدف سه موشک قرار گرفت و نه دو موشک!.

  • واکنش پدر آتنا دائمی به خبر خودکشی پدر #امیر_حسین_مرادی

    واکنش پدر آتنا دائمی به خبر خودکشی پدر #امیر_حسین_مرادی ▪️اردوی کار: حسین دادمی، پدر آتنا دائمی در واکنش به خودکشی پدر امیر حسین مرادی نوشته: «پدرامیرحسین مرادی خودکشی نکرد خودکشاندنش، تمام آن فشارهایی که به این پدر وارد شده را من حس میکنم، روز دادگاهی آتنا قاضی مقیسه برگشت بمن گفت حکم دخترت اعدامه برای یک لحظه ازسرتا پام یخ کرد، آن لحظه دوست داشتم تو این دنیای بی رحم نباشم، #امیرحسین_مرادی‌

  • حجت

    تبریک به آقای خامنه‌ای، دجال بزرگ، بزرگ جنایتکار قرن، قاتل جوانان، پیران، زنان و کودکان ایران زمین. نوشنده خون سهرابها، فرزادها، آزادها، پویاها، ستارها، نویدها و دیگر جوانان به خاک و خون کشیده شده. لعنت ابدی خداوند به خامنه‌ای و خاندانش باد. لعنت ابدی مردم ایران به خامنه‌ای لئیم باد.