ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جانباختگان کرونا در جهان از یک میلیون نفر عبور کرد

یک پنجم کسانی که در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند، در آمریکا زندگی می‌کردند. انضباط اجتماعی مانع از گسترش همه‌گیری می‌شود.

دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا گزارش داد که تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در سراسر جهان از یک میلیون نفر عبور کرد. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که احتمالاً تعداد واقعی کسانی که در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند، بیش از یک میلیون نفر است.

کرونا در جهان ـ عکس از آرشیو

بر اساس آمار دانشکاه جانز هاپکینر تا عصر سه‌شنبه ۲۸ سپتامبر/۷ مهر یک میلیون و ۵۵۵ نفر در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. در این فاصله این تعداد به یک میلیون و شش هزار و ۳۸۱ نفر افزایش یافته است: انسان‌هایی که فراتر از یک عدد هستند و هر یک سرگذشتی دارند.

کووید-۱۹ نخستین بار اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان در مرکز جمهوری خلق چین مشاهده شد. در آن زمان پزشکان تظاهرات بالینی بیماری را به شکل عفونت ریوی در نزد برخی از بیمارانشان مشاهده کرده بودند. با وجود اعمال قرنطینه و انسداد مرزها ویروس کرونا به زودی به سراسر جهان از جمله به ایران گسترش یافت.

مایکل رایان، مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری در ژنو گفت:

«اگر تعداد جانباختگان صحت داشته باشد، فقط بیانگر بخشی از کسانی است که در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.»

رایان در ادامه نشست خبری خود گفت:

«وقتی شروع می‌کنید به شمردن چیزی، نمی‌توانید همه‌اش را بی‌غلط بشمرید. اطمینان داشته باشید که تعداد جانباختگان از آمار اعلام شده بیشتر است.»

آمریکا در صدر جدول، وضع بحرانی در هند

ایالات متحده آمریکا با بیش از ۲۰۵ هزار و ۳۱ کشته، در صدر جدول قرار دارد. برزیل یا ۱۴۲ هزار ۵۸ نفر جان‌باخته کووید-۱۹ در جایگاه دوم و هند و مکزیک و بریتانیا در جایگاه‌های بعدی.

انتظار می‌رود که با ورود بسیاری از کشورهای جهان به موج دوم و سوم همه‌گیری ویروس کرونا تعداد جانباختگان افزایش یابد. بر اساس گزارش رویترز در ۲۷ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا تعداد جانباختگان برای دومین هفته متوالی افزایش یافته است. آنتونی فوچی، متخصص بیماری‌های مسری در مصاحبه با‌ ای بی سی نیوز اعلام کرد که تعداد کسانی که در بسیاری از ایالت‌های آمریکا به موارد حاد بیماری مبتلا می‌شوند و می‌بایست در بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار گیرند، رو به افزایش است.

روز گذشته مقامات بهداشتی هند اعلام کردند که بیش از شش میلیون نفر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. همه‌گیری ویروس کرونا در هند از شهرهای بزرگ و پرجمعیت آغاز شد و اکنون روستاها و مناطق دورافتاده با زیرساخت‌های ضعیف بهداشتی را نیز درگیر کرده است.

بی‌انضباطی اجتماعی در اروپا، کیت‌های تشخیص سریع

در اروپا هم با کاهش محدودیت‌های اجتماعی و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی موج تازه‌ای از همه‌گیری ویروس کرونا آغاز شده است. مقامات بهداشتی کشورهای اروپایی قصد دارند برای کاهش سرعت چرخش همه‌گیری ویروس کرونا محدودیت‌های اجتماعی را مجدداً اعمال کنند. شهروندان اما در برخی از کشورها از جمله در آلمان، فرانسه و بریتانیا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مخالف‌اند. در بریتانیا جریمه‌های سنگینی برای کسانی که مقررات را رعایت نمی‌‌کنند در نظر گرفته شده.

در کشورهایی مانند ویتنام، کره جنوبی، تایلند و نیوزیلند که پروتکل‌های بهداشتی به دقت رعایت می‌شود و مردم فاصله فیزیکی را رعایت می‌کنند، همه‌گیری ویروس کرونا تا حدی مهار شده است. در جنوب آسیا اندونزی و فیلیپین وارد موج تازه‌ای از همه‌گیری ویروس کرونا شده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته اعلام کرد ۱۲۰ میلیون کیت‌ تشخیص سریع ویروس کرونا را در اختیار کشورهای فقیر با زیرساخت‌های ضعیف بهداشتی قرار می‌دهد. این کیت‌ها می‌توانند در کمتر از یک‌ربع ابتلا را شناسایی کنند.

ایران نیز به سبب برگزاری عزاداری‌های محرم، سفرهای متعدد در تابستان و بازگشایی زودهنگام مدارس وارد موج سوم کرونا شده است. فرسودگی کادر درمان همزمان با افزایش تعداد مبتلایان به موارد حاد کووید-۱۹ نظام درمان را تحت تأثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.