ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رزم حسینی وزیر صمت شد

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به تشنج کشیده شد. بحث بر سر خون قاسم سلیمانی بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به علیرضا رزم‌ حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رأی اعتماد دادند. جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اختصاص داشت به تشنج کشیده شد. بحث بر سر خون قاسم سلیمانی بود.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اختصاص داشت به تشنج کشیده شد. بحث بر سر خون قاسم سلیمانی بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بررسی برنامه و صلاحیت علیرضا رزم‌ حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار جلسه علنی صبح سه‌شنبه ۸ مهر مجلس شورای اسلامی قرار داشت. نمایندگان با ۱۷۵ رأی موافق، ۸۰ مخالف و ۹ رأی ممتنع، به او اعتماد کردند.

 علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار که قصد داشت در دفاع از علیرضا رزم‌ حسینی سخنرانی کند، کلیپی از قاسم سلیمانی را پخش کرد. در این فیلم رزم حسینی در جلسه‌ای در کنار قاسم سلیمانی نشسته بود. فیلم به سال ۱۳۹۵ برمی‌گشت و صدای آن هم نامفهوم بود.

در پی پخش این کلیپ از مانیتورهای مجلس شورای اسلامی اعتراض و فریاد گروهی از نمایندگان بلند شد. مهرداد ویس کرمی و محمد حسین فرهنگی نمایندگان اصول‌گرا نسبت به سوءاستفاده از نام سلیمانی هشدار دادند.

اعتراض نمایندگان به پخش این کلیپ باعث شد عنابستانی که ابتدا درخواست بلندتر شدن صدای کلیپ را داشت از ادامه پخش آن منصرف شود.

قرار بود حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نیز در جلسه علنی مجلس حضور داشته باشد اما به دلیل همه‌‌گیری ویروس کرونا از حضور در مجلس صرف‌نظر کرد.

علیرضا سلیمی نماینده محلات در اعتراض به غیبت روحانی با استناد به اصل ۱۳۱ قانون اساسی گفت:

«طبق اصل ۱۳۱ در صورتی که رئیس جمهوری بیش از دو ماه غیبت کند یا بیمار باشد باید مسئولیت‌اش را البته با اذن رهبری به عهده معاون اول بگذارد. آقای روحانی از روز افتتاح مجلس تا امروز در ملاء عام ظاهر نشده در حالی که ایشان مسئول اجرای قانون اساسی است.»

سلیمی در ادامه سخنانش گفت:

«طبق اصل ۱۳۱ رئیس جمهوری قسم خورده همه استعداد و صلاحیت خود را در راه ایفای مسئولیت‌هایش به کار بگیرد و خود را وقف خدمت به مردم کند. اصل ۱۲۳ نیز می‌گوید رئیس جمهوری موظف است به مصوبات مجلس عمل کند.»

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس هم در پاسخ به این اخطار گفت:

«عدم حضور رئیس جمهوری در جلسه رأی اعتماد خلاف آیین‌نامه نیست و به خاطر رعایت پروتکل‌ها و مسائل مربوط به کروناست.»

حسن روحانی سه‌شنبه هفته گذشته علیرضا رزم حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برای اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده بود.

پس از برکناری رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در اردیبهشت سال جاری، این وزارت‌خانه همچنان بدون وزیر و سرپرست اداره می‌‌شد. حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی روحانی از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد نگرفته بود.

 وزارت صمت روزها با مشکلاتی جدی بازار در انواع کالا از جمله قیمت مواد غذایی، خودرو، کالاهای مصرفی، مواد اولیه تولیدکنندگان و صادارت و واردات روبه‌رو است. به سبب فقدان وزیر همه دستورات و برنامه‌های اجرایی به صورت تعلیق درآمده و منتظر امضاء وزیر جدید است.

همزمان با رأی اعتماد مجلس به رزم حسینی قیمت پراید در ایران به ۱۴۰ میلیون تومان رسید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.