ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در جهان: پاریس در وضعیت قرمز قرار گرفت

در پاریس محدودیت‌های جدید به مدت دو هفته اعمال می‌شوند. در نیویورک نیز محدودیت‌هایی در پیش خواهند بود. بانک جهانی می‌گوید ممکن است کرونا باعث بحران بدهی در فقیرترین کشورهای جهان شود.

بیماری کرونا در جهان همچنان در حال گسترش است. وضعیت پاریس بحرانی است و محدودیت‌ها به‌مدت دو هفته اعمال می‌شوند. در برخی از مناطق نیویورک نیز محدودیت‌هایی اعمال خواهند شد. در این میان بانک جهانی نگرانی خود را از بحران پرداخت بدهی‌های کشورهای فقیر جهان ابراز کرد.

یک راننده تاکسی در پاریس ـ عکس از shutterstock

روز دوشنبه ۵ اکتبر / ۱۴ مهر شمار مبتلایان به ویروس کوویدـ۱۹ در جهان به حدود ۳۵ میلیون و ۴۳۰ هزار نفر و شمار جان‌باختگان به یک میلیون و ۴۲ هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

در پاریس به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کوویدـ۱۹، وضعیت قرمز یعنی بالاترین سطح هشدار اعلام شد.

در آخر هفته شمار روزانه مبتلایان در فرانسه به رکورد جدید حدود ۱۷ هزار نفر رسید و تعداد جان‌باختگان در اثر کوویدـ۱۹ در این کشور به حدود ۳۲ و ۲۰۰ نفر افزایش یافت. این تعداد فرانسه را به یکی از کشورهایی در اروپا تبدیل کرد که بیشترین تلفات را به‌دلیل ابتلا به این ویروس دارند.

دفتر ژان کاستکس، نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد که وضعیت قرمز پاریس اقدامات دقیق‌تری را الزامی می‌کند.

براین اساس کافه‌ها و بارها در پایتخت فرانسه و برخی از مناطق حومه‌ای آن باید بسته شوند و رستوران‌ها نیز تنها در صورتی که از قوانین بهداشتی سخت‌تر پیروی کنند باز می‌مانند.

محدودیت‌های جدید باید از فردا سه‌شنبه ۶ اکتبر / ۱۵ مهر به مدت دو هفته اعمال می‌شوند. دولت گفته است آن هیدالگو، شهردار پاریس و دیدیه لالمانت، رئیس پلیس اطلاعات بیشتری در این‌باره ارائه خواهند داد.

در مبارزه با کوویدـ۱۹ اعلام وضعیت قرمز تاکنون در مجمع‌الجزایر گوادلوپ، یکی از پنج شهرستان فرادریایی فرانسه در دریای کارائیب و همچنین در بندر جنوبی مارسی اعلام شده است. در مارسی رستوران‌ها و بارها تعطیل شده‌اند و به همین دلیل اعتراضات گسترده‌ای صورت گرفته است.

اعمال محدودیت‌ها در وضعیت قرمز این مناطق تعجب‌آور نیست. اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه پیش از این گفته بود كه در روزهای اخیر اوضاع در پایتخت و حومه به سرعت رو به وخامت گذاشته است. او افزوده بود تنها کاهش شمار مبتلایان به کوویدـ۱۹می‌تواند از «تعطیلی کامل» بارها و کافه‌ها در پایتخت جلوگیری کند.

کرونا در نیویورک

در نیویورک نیز به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کوویدـ۱۹ ساکنان شهر باید با محدودیت‌های جدید بسازند. بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک اعلام کرد که در مجموع ۹ منطقه تحت محدودیت‌های جدید قرار می‌گیرند. همه مدارس این مناطق تعطیل می‌شوند و فعالیت مشاغل غیرضروری نیز محدود می‌شود.

در نیویورک شمار مبتلایان به حدود ۵۰۰ هزار نفر رسیده و ۳۳ هزار و ۳۰۰ نفر تاکنون بر اثر کوویدـ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

گوشه‌هایی از وضعیت اقتصادی جهان

بانک جهانی نیز اعلام کرده از این بیم دارد که همه‌گیر کوویدـ۱۹ بحران پرداخت بدهی را در فقیرترین کشورهای جهان به‌وجود آورد. دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی گفت:

«بدیهی است که برخی از کشورها قادر به بازپرداخت بدهی‌های خود نیستند. بنابراین باید از تعهدات صرف نظر شود. در غیر این صورت مؤسسات مالی نیز به دلیل اعتبارات بد به مشکل برمی‌خورند.»

گروه سینمایی سینِ‌وولرد (Cineworld‎) که مقر آن در لندن است اعلام کرد که در ایالات متحده آمریكا، ایرلند و بریتانیا تعدادی از سینماها به دلیل پیامدهای بیماری کوویدـ۱۹ به‌طور موقت تعطیل می‌شوند. سینِ‌وولرد به‌تازگی خسارت مالی سینماها در نیمه سال جاری میلادی را ۱,۳۷ میلیارد یورو گزارش داد كه علت اصلی آن بسته شدن سینماها در اثر شیوع ویروس کوویدـ۱۹ است.

گردش ترامپ در میان هواداران خود

در آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور که به دلیل ابتلا به ویروس کوویدـ۱۹ در بیمارستان بستری است برای ابراز احساسات به طرفداران خود که در خیابان‌های اطراف بیمارستان گرد آمده‌اند به‌مدت كوتاهی بیمارستان را ترک و با و دو همراه در خودرو ضدگلوله خود از مقابل طرفدارانش عبور کرد. مخالفان ترامپ از این اقدام او انتقاد کردند و گفتند سلامت دیگر افراد حاضر در خودرو رعایت نشده است اما کاخ سفید این انتقاد را رد کرد و گفت تیم پزشکی ترامپ اقدام را بی‌خطر دانسته است.

ترامپ همچنین اذعان داشت که ابتلایش به ویروس کوویدـ۱۹ مسائل بسیاری را به او آموخت.

از سوی دیگر تست کرونای جو بایدن، رقیب ترامپ و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر منفی اعلام شد. تیم مبارزات انتخاباتی بایدن اعلام کرد این تست روز گذشته (یکشنبه) انجام شد. سه‌شنبه گذشته بایدن در یک مناظره تلویزیونی با دونالد ترامپ که به ویروس کوویدـ۱۹ مبتلا شده بود شرکت کرد.

در اروپا، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا تا روز سه‌شنبه در قرنطینه خواهد بود زیرا با شخصی که از تست کرونای او مثبت اعلام شده بود تماس داشت. فون در لاین در توئیتر خود نوشت سه‌شنبه گذشته در نشستی شرکت کرده بود که در آن شخصی که تست کرونای او یکشنبه مثبت اعلام شد حضور داشت. او می‌خواهد دوباره مورد آزمایش قرار گیرد. یک آزمایش پنج‌شنبه گذشته انجام شد که نتیجه آن منفی بود.

افزایش میزان خرید آبجو در آلمان

از آغاز شیوع کوویدـ۱۹ در آلمان بیش از ۳۰۱ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. در یک شبانه روز گذشته یک هزار و ۳۸۲ مورد ابتلای جدید به این ویروس در آلمان ثبت شده و به‌گفته انستیتو کُخ در این کشور شمار جان‌باختگان به ۹ هزار و ۵۳۴ نفر رسیده است.

بر اساس مطالعات مؤسسه تحقیقات بازار نیلزن، شیوع کرونا در آلمان مصرف آبجو در چهاردیواری خانه‌ها را افزایش داده است. هر شهروند آلمانی در نیمه اول سال تقریباً ۳۹ لیتر آبجو و یا نوشیدنی مخلوط با آبجو خریداری کرده‌ است. این میزان حدود هشت بطری بیشتر از نیمه اول سال گذشته میلادی است. به گفته این مؤسسه تحقیقاتی، این میزان مصرف آبجو در خانه‌ها در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه است. یکی از دلایل این امر تعطیلی رستوران‌ها، کافه‌ها و بارها در بهار به‌دلیل شیوع کوویدـ۱۹ عنوان شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.