ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصباحی مقدم: همکاری با FATF شبکه دبی را لو داد

FATF به یکی از موضوعات انتخابات ۱۴۰۰ بدل شده است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت روحانی را به فرافکنی متهم کرد.

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات اخیر ظریف درباره FATF رسماً اعلام کرد که اگر ایران به معاهده پالرمو و CFT می‌پیوست صادرات و واردات کشور تحت قراردادهای پوششی دیگر میسر نبود. مصباحی مقدم ظریف را به فرافکنی متهم کرد و گفت همکاری مقطعی بانک مرکزی ایران با FATF شبکه مالی دبی را لو داد. وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده بود که این شبکه با سپاه قدس در ارتباط است.  

غلامرضا مصباحی‌مقدم در نماز جمعه تهران گفته بود در شرایط تحریم، مصلحت نظام پولشویی است (عکس: تسنیم)

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفته است که یکی از دلایل افزایش قیمت ارز در ایران این بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصویب دو معاهده پالرمو و CFT مخالفت کرده است. غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، چهارشنبه ۱۶ مهر در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم ظریف را به فرافکنی و دولت را به کوتاهی در رونق تولید داخلی متهم کرد. مصباحی مقدم با اشاره به جلسه فوق‌العاده مجمع که ظریف هم برای پاسخگویی به ابهامات به آن دعوت شده بود گفت:

«جناب آقای ظریف در هنگام بحث بر سر الحاق ایران به دو کنوانسیون پالرمو و CFT ‌به همراه وزرای اقتصاد و دارایی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، رئیس بانک مرکزی در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشتند و نکته قابل توجه این جلسات این بود که هیچ یک از آنها در برابر بسیاری از سوالات و ابهاماتی که اعضای مجمع مطرح کردند، ‌ هیچ پاسخی نداشتند و همان جا برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خالی بودن دست آنها برای اینکه اگر ما به پالرمو و CFT بپیوندیم مشکلی از مناسباتی مالی ما برطرف نخواهد شد، روشن شد.»

مصباحی مقدم در ادامه مصاحبه با تسنیم اعلام کرد که ایران برخلاف مقررات FATF تحت قراردادهای پوششی نفت خود را به رغم تحریم‌های نفتی و بانکی آمریکا به برخی کشورها صادر می‌کند:

«امروز علی‌رغم اینکه فروش نفت به حداقل رسیده ولی با این حال همین میزان اندک را نیز با دور زدن تحریم‌های آمریکا و قراردادهای پوششی انجام می‌دهیم. با این اوصاف سوال این است که وقتی بخش زیادی از واردات و صادرات کشور به واسطه تحریم‌های آمریکا باید به شکل پوششی باشد و حتی ارز را به شکل پوششی جابجا می‌کنیم، ‌ آیا اگر به دو کنوانسیون مذکور بپیوندیم اساساً امکان دور زدن تحریم‌ها وجود دارد؟ بنابراین اینکه گفته می‌شود ما با نپیوستن به این دو کنوانسیون کشور را با خود تحریمی مواجه می‌کنیم، ‌در واقع عکس این مسئله مصداق پیدا می‌کند.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا فروردین سال جاری شبکه‌ای از ۲۵ فرد و نهاد فعال در ایران، ترکیه و امارات متحده عربی از جمله بانک انصار را به دلیل ارتباط با سپاه قدس تحت تحریم اقتصادی قرار داد. مصباحی مقدم گفت ابلاغ دستورالعمل‌های FATF از طرف بانک مرکزی ایران به سایر بانک‌های کشور سبب افشای این شبکه مالی شد:

«اجرای همان بخشنامه منجر به این شد که تعدادی از صرافی‌هایی که در دبی با ایران کار می‌کردند از سوی آمریکا شناسایی شده و پس از مدتی به طور کامل تعطیل شوند. به طوری که این صرافی‌ها دیگر به چرخه مبادله با ایران بازنگشتند و ما مجبور شدیم که برای مبادلات ارزی به سراغ صرافی‌های دیگری برویم.»

در روزهای گذشته رسانه‌‌های طرفدار دولت احتمال داده‌اند که به سبب تحریم بانکی ایران قرارداد راهبردی ۲۵ ساله چین و ایران به امضاء نرسد. منابع ارزی ایران نیز در برخی کشورها از جمله در کره جنوبی مسدود شده است. به دلیل تحریم بانکی ایران، سازمان غذا و دارو تاکنون موفق نشده واکسن آنفولانزای مورد نیاز را وارد کشور و در داروخانه‌ها توزیع کند. بانک مرکزی نیز باید تا ۱۸ مهر  پیش‌پرداخت مربوط به تامین واکسن کرونا به کُووَکس (مجموعه زیر نظر سازمان بهداشت جهانی برای سازماندهی و توزیع واکسن ضد کرونا در بین کشورهای جهان)  را پرداخت کند. مصباحی مقدم درباره این مشکلات سکوت کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مصطفی

    بی دلیل نیست که جمهوری اسلامی همواره خود را پیرو امام زمان می‌داند و حرکت در آن جهت دارد. اینها فقط در تاریکی و زیر خاک است که می توانند نقشه های شوم خود را عملی کنند. در چاه موشک دفن می کنند. امامشان در چاهی نمور و تاریک بیش از هزار سال است که پنهان شده است و فقط شبها در تاریکی شب از زیر زمین به بیرون می‌خزد و به دیدار مستبد پیر و روسای قوه قضاییه می رود (خون‌ریزترین و شقی‌ترین اعضای ج.ا.!) و رهنمودهای آخر زمانی و مرگ دسته جمعی مردم را به آنها ابلاغ می کند. با هر خونی که ریخته می‌شود این دیو چهره انسانی‌تری می‌یابد. پس نیاز به خونهای بسیار دارد تا بتواند از شمایل یک دیو به هیبت یک انسان درآید، و بتواند به میان مردم بیاید. این لاتها و هیأتی‌های چاقو کش و قاتل قدیمی ((گور به گور شده) سردار همدانی و (گور به گور شده)حسینیان) شق و القمرشان شبکه دبی است. چرا که از این طریق پولهای دزدی را از کشور خارج می کنند، یا پول به دوستان تروریستشان می رسانند. اینها هرگز نتوانستند همانند یک دولت عمل کنند و شفاف زندگی کنند. چون دزد و قاتل و قاچاقچی و بی پدرند.

  • نقی

    "جمهوری قاچاقچیان اسلامی" هیچ گاه قادر به پیوستن به FATF نخواهد بود, چون سپاه قاچاقچیان بدون پولشویی از معاملات قاچاقش هیچگاه قادر به تامین مالی عملیات تروریستی اش نخواهد بود.

  • محسن

    این قسمت متن رو درشت نویس کنید. به دلیل تحریم بانکی ایران، سازمان غذا و دارو تاکنون موفق نشده واکسن آنفولانزای مورد نیاز را وارد کشور و در داروخانه‌ها توزیع کند. بانک مرکزی نیز باید تا ۱۸ مهر پیش‌پرداخت مربوط به تامین واکسن کرونا به کُووَکس (مجموعه زیر نظر سازمان بهداشت جهانی برای سازماندهی و توزیع واکسن ضد کرونا در بین کشورهای جهان) را پرداخت کند.

  • امیرراستگفتار

    عکسهائیکه که بعضی وقتها از مجمع مصلحت نظام انتشار پیدا میکند حاکی از وجود جمعی از اخوندهای پیر و فرتوت که روی صندلیها نشسته و دارند چرت میزنند" درکنار انان مهره های سوخته نظام از قبیل احمدی نزاد که خاک هم قبولشان نمیکند قرار گرفته اند بدلیل اینکه نظام وانمود کند که هنوز از این افراد پشتیبانی میکند و اینها در کنار نابغه ای چون مصباحی مقدم افرادی مثل وزیر امر خارجه" وزیر اقتصاد" رئیس بانک مرکزی و چند خبره دیگر را چنان کیش و مات کنند که دهان جهانیان باز بماند!